Flower

SHDR

Gullmedlem
#1
Spilt gjennom de tre første brettene (ja, jeg har ikke gjort det ferdig, omfg plz stfu) og vil anbefale alle å handle det inn. Jeg er redd jeg ikke helt skjønner hva alle som kaller dette artsy-fartsy prater om, med mindre de velger å tolke gjør-det-sjæl-strukturen på reward schedule-en og mangel på didaktisk narrativ som tydelige tegn på at vi har å gjøre med kunst fremfor spill.

Flower handler om å styre vinden rundt omkring på enger og sletter og sveipe med seg stadig flere kronblader til du styrer en fargerik kaskade. Styringen håndteres med sixaxis-kontrollen, noe som funker tålelig bra. Du begynner ikke å slite før du prøver å styre vinden som om den var en tradisjonell spillfigur, men samtidig er ikke kontrollen luftig nok til helt å narre meg til å unngå det. Det er kanskje heller et symptom på at jeg er for vant med å iaktta spillsystemer enn noen dom over Flower.

Alt du gjør er å sveve rundt og sveipe gjennom mønstre med blomster som åpner seg og belønner deg med en instrumental strofe. Hvis du lykkes i å åpne blomstene i et visst tempo, vil små musikkstykker blande seg med de mange visuelle belønningsmekanismene og iallfall skape et estetisk uttrykk.

Problemet er at Flower ikke er noe å skryte av hvis du ikke føler at assosiasjoner og det å oppleve ren estetisk tilbakemelding på egen handling/innsats er verdt å bruke tid på. Hvis du ser etter håndfaste, konkrete mestringselementer eller muligheten for å hente noe nyttig ut av opplevelsen på noe annet enn det rent følelsesmessige planet, så er ikke Flower noe for deg.

Men hvis du liker å ha det fint i noen timer, og har glede av å se fine ting skje mens du deltar i aktiviteter du aldri har deltatt i før, og klarer å se Flower utenfor de eventuelle forventningene du har til ideelle spill, så er det utmerket. Vel verdt de få kronene Jenova Chen og co ønsker seg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Du har ikke fullført det engang? Haha oh wow. Det er litt som å prate dyptgående om Rez uten å ha spilt Area 5.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#6
Nå er ikke historien såvidt jeg kunne se så veldig dyptpløyende at det gjør noe, men jeg istemmer helt klart i anbefalingen. Digg, avslappende og hypnotisk å se på, og verdt alle pengene selv om du bare spiller igjennom det en eneste gang.
 
#7
Samme hva man måtte mene om selve historien så er fortsatt de andre poengene hans gjeldende. Om man ikke nyter den audiovisuelle delen av spillet så er det ikke akkurat mye å hente. Heldigvis for meg så er det da et av de peneste spillene jeg vet om takket være et nydelig fargespill og nulltilværelse av shortcomings som bugs eller dårlig anti aliasing. For 70 spenn så annbefaler jeg uansett alle med en PS3 å sjekke det ut om ikke bare fordi det er anderledes.
 
#8
Så faktisk en review av dette spillet på gametrailers og det virket faktisk skikkelig avslappende og stilig. Annerledes alt annet på markedet og det virker som hele poenget bare er å nyte fargespekteret og stemningen.

Sjekk review her: http://www.gametrailers.com/player/46063.html?type=wmv

Men spørsmålet er vel kanskje om det er verdt pengene mht. replayability and such.

Skulle nesten vært en online modus der du og en annen kunne kombinere bevegelser ellerno... hadde kanskje blitt litt gay... "nei din tullnisse, jeg sa venstre, 10hi.."
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#9
Brettene er korte nok til at man kan kjøre gjennom et av dem på et kvarter av og til, ellers er det originalt og fascinerende nok til at det er verdt de 59 kronene for én gjennomspilling.