Foppalgal 2012 – hvori SG lærte offsideregelen gjennom regneark og elska det

Hvilken liga skal vi spille i?

  • Sør-Afrika

    Stemmer: 2 10,5%
  • Hong Kong

    Stemmer: 1 5,3%
  • Indonesia

    Stemmer: 1 5,3%
  • Singapore

    Stemmer: 1 5,3%
  • Kina

    Stemmer: 1 5,3%
  • India

    Stemmer: 4 21,1%
  • Malaysia

    Stemmer: 4 21,1%
  • Hviterussland

    Stemmer: 2 10,5%
  • Israel

    Stemmer: 3 15,8%
  • Romania

    Stemmer: 2 10,5%
  • Russland

    Stemmer: 1 5,3%
  • Slovakia

    Stemmer: 3 15,8%
  • Slovenia

    Stemmer: 2 10,5%
  • Ukraina

    Stemmer: 1 5,3%
  • Peru

    Stemmer: 0 0,0%
  • Colombia

    Stemmer: 1 5,3%
  • Uruguay

    Stemmer: 0 0,0%
  • Serbia

    Stemmer: 8 42,1%
  • Bulgaria

    Stemmer: 1 5,3%
  • Sør-Korea

    Stemmer: 1 5,3%

  • Totalt antall stemmer
    19

Jante

privileged CIS shitlord
#1


Siden flere har tenkt at det kunne vært kult, har justincase, riffen og meg tenkt å sette opp en runde Football Manager 2012 i gloriøs flerspillermodus.

For de uinnvidde går spillet ut på at man tar kontroll over et fotballag, har ansvar for spillerkjøp- og salg, hvem som er med på trenerteamet, hvilken taktikk man spiller med, laguttak, og så videre og så videre. Det ultimate målet er selvfølgelig å vinne alt som er mulig og vinne, og gruse Rosenborg minst 8-0 hver gang man spiller mot dem.

Siden vi er så utrolig rause, lar vi SG bestemme hvilket land og liga vi skal spille i. Jeg har plukket de 20 mest spenstige landene, siden forumet ikke tillater mer enn 20 alternativer. Hoppa over velkjente klassikere som Skandinavia, Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Spania etc. Folk kan stemme på flere alternativer, sånn at ikke alle alternativene får en stemme hver og vi er like langt. Når det er i mål, kan vi ta en avstemning på hvilken divisjon vi starter i.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Da starter vi i tre forskjellige divisjoner :(

Stemte Colombia seff!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Men... Kroatia? NK Rudes?

Stemte Serbia.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#6
Har litt lyst å spille i Asia, eventuelt Russland. Men venter spent på dommen fra SGs folkedyp.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#14
Har hatt noen tekniske problemer men ser ut som det nå er i orden ved hjelp av google så vi kan gjerne se på å starte allerede i morgen!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Det kan vi sikkert fikse!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#17
Jeg har en god følelse! Legg merke til at FK Mladost Lucani er med god klaring det nyeste laget (stiftet 1952) som betyr vi kanskje ikke har den tradisjonen og evige vinnermentaliteten til de andre lagene men antagelig en moderne og ambisiøs kultur. Hvem vet, kanskje jeg kommer meg forbi dag 1 på denne saven...?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#18
PROLOG
Jeg hadde for lengst lagt opp min fotballkarriere. Mine dager som lynving på bedriftslaget til IT-Kjempen var definitivt over. Jeg gikk over til en tilværelse som sofafan. Jeg glante alt jeg kom over av fotballkamper, selv de teiteste land og ligaer. Så lenge de hadde tv-sendinger og jeg kunne finne dem på internett var jeg interessert.​

Gleden var derfor stor da Zoran Markovic, styrelederen i FK Kolubara Lazarevak tok kontakt. De hadde fått med seg et av mine beste øyeblikk på YouTube: hat-tricken jeg scorte og de fem målgivende pasningene i brakseieren mot Rørleggeren AS (det endte 10-3) i 2006. Han lokket med kaviar, horer og billig sprit hvis jeg kunne komme til Serbia og redde klubben i hans hjerte. Samt en lønn på 775 euro i uka. Dette var min store mulighet! Jeg hadde vært middelmådig som spiller, og hadde verdens kjipeste tech-support jobb, men all fotballkunnskapen min kunne nå komme til nytte! Jeg kunne bli den nye Per-Mathias Høgmo, den nye Ståle Solbakken, den nye Drillo.. eller, drit i dem. Den nye Bill Shankly!​

Kapittel I
FK Kolubara ligger godt plantet i serbisk førstedivisjon. Dette er andre nivå i ligasystemet, og et utmerket utgangspunkt for en lovende ung managerspire. Ved første øyekast har laget en solid stamme med kompetente folk, samt en god del lovende unggutter. Kallenavnet til klubben er Rudari (Gruvearbeiderne), så la oss håpe de kan grave etter gull. Men først må noe gjøres på bakrommet. De som jobber i klubben har ikke helt det som trengs. Her må jeg ut og finne noen solide trenere og talentspeidere, samt en assistent som ikke er helt kriseræva.​

Det er lettere sagt enn gjort. Budsjettet jeg har fått tildelt av styret er ganske elendig, og alle jeg spør om å jobbe for meg krever bittelittegranne mer enn det jeg kan tilby. Det var kanskje litt drastisk å gi hele trenerteamet fyken, merker jeg nå. Jeg legger ut noen utlysninger på den serbiske ekvivalenten til NAV, og håper på at det kommer inn noen halvstødige kandidater. Ellers har jeg huka tak i noen unggutter som ser lovende ut, siden høyresida mi desperat trenger forsterkninger. Jeg har tilbydt kontrakt til en kjapp kameruner ved navn Thierry Ako, så får vi håpe han er interessert. Jeg har heldigvis snappet opp en av OFK Beograds ansatte til å være min nye assistent, samt et par speidere. Nå venter bare noen nye trenere, men jeg er ikke helt fornøyd med nivået, men må vel bare innse at klubbkassa er og har vært ganske bunnskrapa.​

(PS: dette er meg som venter på JustinCase)​

 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#19
Jeg stemte India for å støtte Nilo. Egentlig gir jeg faen i denne tråden. :v