Foreldre selger sønns ps2 på....

F

Fanta Boy

Gjest
syntes de burde solgt alle spilla, alt han hadde. Dom er vanskelig og få tak i. Pluss hadde jeg vært faren her, ville heller tat ps2en selv og friste han.
Dad:"Hey, look at me killing a cop in gta vice city"
Kid:"Daddy im sorry for all i have done, can i play some GTA now??"

:p

Er det virkelig nødvendig å forklare HVORFOR en selger en PS2 så dyrt, så lenge dette er en rimelig personlig sak? Når foreldrene til en gutt på stakkarslige 13 år gjør såpass patetiske, barnslige og uansvarlige ting som dette så er det faen meg ikke rart ungen er sprø.

Dessuten... en jævla flaske vin? Om han hadde brent ned en villa til 10 millioner så ville jeg ikke gjort det, og det er ennå mer patetisk å gjøre det på grunn av en jævla vinflaske. Det er enkelte som ikke burde hatt unger, når de utsetter barnet sitt for noe så drastisk som å drite han ut for hele verden. Det verste ungen har gjort i mine øyne er å havne hos feil foreldre.

Fanta Boy: GTA? 13 år? Ser du noe feil her?

Tja, kan vel egentlig si det sånn, siden jeg allerede var 18 når det første spillet kom ut.

haha... så du har aldri sett en film med 15 års grense når du var 14 (eller lignende)
jeg har spilt masse GTA, selvom jeg ikke er 18. lever enda.
litt spesiell jeg da kanskje..

Jeg så 15 års grenser når jeg var 14. Jeg så 18 års grenser når jeg var rundt 17. Det er snakk om å vurdere hvilke filmer og spill en unge/ung person bør se og spille. Det er en grunn til at det er 18års grenser. Jeg synes det er trist om dere synes dere er tøffe om dere ser 18 års grense filmer og spiller spill beregnet på voksne før dere er er gamle nok til det.

Så sitter dere å stiller dere uforstående til at spill blir sensurert og Dåvøy kommer og ønsker å forby disse spillen. Det er akkurat på grunn av at dere dette er et problem. Det er unger som spiller spill som er beregnet på voksne som gjør at dette blir et problem. Hadde alle spillt de spillene som er beregnet på dem, så hadde det ikke vært noen utbrudd fra Dåvøy heller.

Å ta bort Playstation 2'n er ikke noe særlig godt valg, vis ungen drikker ølet ditt, og for å ikke si...vinen. Da blir de bare hevngjerrige. Gi dem husarrest og lås inn playstationen for en uke i ett skap istedenfor! Så vil de nok få ett annet syn på saken. For å dekke kostnadene; Selg andre ting bortsett fra playstationen, dog.

Synes det høres ut som det er foreldra det er no alvorlig galt med i dette tilfellet. :blunk:
Selge PS2'n til gutten, leggje heile historia ut på nettet osv.

Sjøl er eg 14 år og eg kunne ikkje vore innem på tanken av drikke øl/vin til faren min då eg var 13. Men dette er pga. oppdragelse.
Foreldra har gitt ungen ein jævlig oppdragelse når han finner på sånt og det betyr med andre ord at det er dei som er idiotane.

Dessuten handler det litt om å sette seg inn i situasjonen til gutten også.
Det er ikkje like lett for alle å styre unna sånt når ein er ung og nyskjerrig.

Hadde denne gutten fått andre foreldre ville dette antakelig ikkje skjedd.
Faen ta sånne foreldre.

Og når er vi er inne på aldersgrenser så er eg enig med LocoLennon. Det handler om kven som BØR sjå det også. Ein gutt som fort blir skremt av vold og blod og kanskje til og med er OVER 15 år bør ikkje sjå ein 15 års film.
Når eg var 12 år såg eg Pearl Harbor (15 år grense) og føler på ingen måte at eg har tatt skade av den filmen. Btw, det er ein elendig drittfilm... men det har jo ingenting med dsaken å gjere. I den filmen var det "SKYT, SKYT,. SKYT... snakke, snakke, snakke... SKYT, SKYT, SKYT" heile tida og masse blod og dritt.
Bror'n min såg Eraser (18 års grense) då han var 13 år til og med. Eg trur ikkje han blei særlig skremt av den eller tok no'n skde, men eg trur han synes den var litt ekkel likvel. Eg trur egentlig ikkje han burde ha sett den heller ut i frå kva han har sagt om den.

Med andre ord: Aldergrenser er ikkje lover som du ikkje kan bryte, men som regel noe som er høgst anbefalt. Du blir ikkje satt i fengsel av å sjå ein 18 års film når du er 15, men du vil sannsynlegvis ikkje føle deg bedre. Heller tvert i mot.

Btw, er forresten heilt og fullt enig med LocoLennon av alt han har sagt om PS2 saken. Er så forbanna bra sagt!

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@11.06.2004, 23.03
Jeg så 15 års grenser når jeg var 14. Jeg så 18 års grenser når jeg var rundt 17. Det er snakk om å vurdere hvilke filmer og spill en unge/ung person bør se og spille. Det er en grunn til at det er 18års grenser. Jeg synes det er trist om dere synes dere er tøffe om dere ser 18 års grense filmer og spiller spill beregnet på voksne før dere er er gamle nok til det.

Så sitter dere å stiller dere uforstående til at spill blir sensurert og Dåvøy kommer og ønsker å forby disse spillen. Det er akkurat  på grunn av at dere dette er et problem. Det er unger som spiller spill som er beregnet på voksne som gjør at dette blir et problem. Hadde alle spillt de spillene som er beregnet på dem, så hadde det ikke vært noen utbrudd fra Dåvøy heller.
øhh.. jeg skrøt ikke når jeg sa at jeg hadde spilt GTA. ettersom at du sa at det ikke passet inn i fanta boy's post pga. aldersgrensen skulle jeg bare fortelle deg virkeligheten. ingen barn/ungdom bryr seg om aldersgrenser på spill og filmer.
det er sikkert lett for deg å si at de burde følges, men jeg kunne ikke tenke meg å se alle trailere ect. å sikle over det nye gta, men ikke spille det pga aldersgrensen.
samme gjelder vell andre gode titler som har blod/dreping involvert.
personelig blir jeg verken skremt, eller blir påvirket av en omgang GTA.

regler er til for å brytes!!

om det hadde vært meg ville jeg vært full av hevnlyst!!! i steden for å selge tingene hans kunne han ha fått seg en jobb og tjent penger!!!

Opprinnelig skrevet av Yetipants@10.06.2004, 21.22
Jeg vet iallefall at når jeg en gang får unge, blir det ikke snakk om å selge noen spillkonsoll som straff. Jeg vet nemlig at JEG blir eieren av spillkonsoller i huset, ikke mitt o'heldige avkom.
Gjett hvilket rom som skal stå lukket og låst når jeg ikke er tilstede. ;)
55146​
Barskapet ?

Syns de burde selge ps2en jeg.

Fikk som han fortjente. Ser ikke noe galt i det foreldrene gjorde. Hadde jeg gjordt noe sånt hadde det nok hatt større konsekvenser enn en tapt ps2 =P Og jeg er 17

D

Doctor Downs

Gjest
Hvis mamma hadde solgt en av spillkonsollene mine hadde jeg solgt et av grytesettene hennes og kjøpt meg en ny en.

Angående aldersgrenser... Jeg så femtenårsgrensa filmer da jeg gikk på barneskolen, og når jeg var 13 og gikk på ungdomsskolen hadde ikke foreldrene mine noe mer kontroll på hva jeg så og ikke (ikke av uansvarlighet, men de hadde skjønt såpass at jeg ikke tar skade av det) så jeg så vel en 18-årsgrensa film nå og da når jeg var 13, kanskje et par lenge før det og.

Uansett er 90% av alle 18-årsgrensa filmer overvoldelige B-filmer som jeg ikke på noe stadie i livet mitt har synes har vært interessante. Finnes unntak, men de fleste av de gode filmene er stort sett 15-årsgrensa.

Kanskje litt barnslig gjort av foreldrene, men ordentlig rått alikevel. :D Tror nok ikke jeg hadde brukt den samme metoden, men det vriket som en veldig effektiv straff.