Forrige ukes konsoll-salgsliste

*PlayStation 2: 31,569 (Annual: 1,460,896)
*Game Boy Advance SP: 27,054 (Annual: 1,414,614)
*GameCube: 5,544 (Annual: 402,616)
*Game Boy Advance: 1,785 (Annual: 158,650)
*Xbox: 361 (Annual: 22,398)
*PSOne: 253 (Annual: 12,184)
*Wonder Swan Crystal: 146 (Annual: 6,073)

diskuter !

Halky

Veteran bruker ;)
Hva er vitsen, når det bare er snakk om japan? Det hadde heller vært bedre om det hadde vært for hele verden eller US eller selvfølgelig Europa.

Kilik

Lokal moderator
Markedet må da bli mettet på PS2 snart? Konsollen har vært ute i Japan i 4,5 år nå...

Og er det egentlig noen vits for MS å satse på Xbox i Japan? Salg på linje med PSOne er ikke mye å skryte av...Nei, enten får de legge ned hele Japan-kontoret eller så bør de satse skikkelig og kjøpe opp Square-Enix eller Capcom. Det holder ikke med DOA: Volleyball i lengden...

Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@18.07.2004, 15.32
Hva er vitsen, når det bare er snakk om japan? Det hadde heller vært bedre om det hadde vært for hele verden eller US eller selvfølgelig Europa.
76447​
Fordi Japan er verdens neste største konsollmarked (hvis du ser bort fra EU). Og da 2 av 3 konsollprodusenter kommer derfra, pluss at noen av verdens største utgivere og mest respekterte utviklere har sin base i Japan, er det klart at det har enorm påvirkning på hvilke spill du putter inn i din PS2, GC, Xbox eller GBA.

This consept of Wonder Swan Crystal confuses me, explain ?

SHDR

Gullmedlem

Wonderswan er en håndholdt konsoll laget av Bandai. Den har blitt gitt ut i tre versjoner foreløpig: Wonderswan, Wonderswan Color og Wonderswan Crystal. Alle sammen har konkurrert med GameBoy, og har alltid vært en sterkere konsoll, men høyt batteriforbruk og manglende tredjepartsstøtte sammen med en litt lite aggressiv reklamekampanje har effektivt forseglet konsollens skjebne. Den kommer nok aldri til å ta en stor del av markedet.

Jeg har prøvd en SwanCrystal en gang.
Den var faktisk grei å styre med , og det at du kan spille både horisontalt og vertikalt med den legger virkelig med noe ekstra til spillefølelsen.
Batteriforbruket er da ikke så ille ; den takler ca 20 timer på et batteri (hvis jeg husker rett).
Batterilevetid betyr ikke stort egentlig ; Forklar hvorfor Neo Geo Pocket Colour feilet da (den greier ca 40++ timer på 2 batteri). Når folk snakker om høyt batteri-forbruk , er det fordi spill som Final Fantasy tar en stund å runne.
Jeg tror heller det er den sjabre markedsføringen som er skylden , og mangel på tredje-parti spill.

Jeg synes det virkelig det er trist at den har fått så få tredje-parti spill , men Square sine Final Fantasy spill på systemet er meget bra.