Forslag til endringer

Sancti

Terrorkatt
#1
En del medlemmer klager over at forumet er dårlig og stygt og kjedelig. Vi vil selvfølgelig at forumet skal være så bra som mulig, men det nytter ikke å komme her og si "forumet suger, det er skikkelig kjipt", og så forvente at vi skal trylle frem et drømmeforum når du ikke forteller oss hva det er som bør gjøres annerledes og hvordan det kan forandres til det bedre.
Så lenge ingen sier noe til oss, så regner vi med at ting er greit, og da nytter det ærlig talt ikke å skylde på andre så lenge du selv ikke har sagt ifra om at en ting bør gjøres annerledes eller kommet med forslag til forbedringer.

Nå har vi fått en del forslag til endringer av seksjonsoppdelingen, og problemet nå er jo at forslagene strider ganske mye mot hverandre når det gjelder løsning. Dette hadde vært greit å finne ut av, og dere må gjerne komme med forslag til hvordan det best kan løses.
Noen vil ha en egen wow-seksjon, mens andre ønsker å flytte rollespill og slåssespill til forsiden ved å fjerne "fordypning", som disse to ligger under. Problemet da er jo at vi ikke har "fordypning" til å legge en wow-seksjon i. Hvis vi legger den også på forsiden, så vil folk klage over at det blir for mye rot der, og for lite oversiktlig. Hvis vi legger den i en underkategori, så er det plutselig tungvint å klikke seg frem i flere ledd. Forslag til løsninger?


Når det gjelder skin, så vet jeg at det er mange som venter på dette og gjerne skulle sett forumet i andre farger. Som jeg allerede har nevnt, så er ikke dette noe jeg selv kan lage, men jeg prøver å få andre til å ordne det. Jeg vet Yetipants holder på med noe, men jeg regner med at de fleste forstår at så lenge jeg ikke betaler ham for å gjøre det, så kan jeg heller ikke tvinge ham til å skynde seg.
Skin som blir laget til dette forumet er ikke en betalt jobb, og det er ganske vanskelig å få folk til å gjøre ting gratis. Hvis du selv tror at du kan lage noe som er ok, så for all del, det er bare å sende inn forslag. Men vær greie å slutt med masingen, for så lenge vi ikke har penger til å betale noen for å gjøre det, så kan vi heller ikke tvinge noen til å bli fort ferdig med det, selv om vi gjerne skulle.

Ellers vil jeg gjerne ha konkrete tilbakemeldinger på hva som er dårlig. Ikke bare kom med "kjedelig, kjipt, stygt", men fortell hva som er galt og ikke minst hvordan du mener det kan bli bedre. Det er ikke så fordømt enkelt å gjøre folk til lags når folka ikke forteller deg hva de vil ha, og lite hyggelig å høre at du gjør en dårlig jobb når du tror alt er greit fordi ingen sier ifra.

Forslag som "je det må bli låv med personhets" vil ikke bli godkjent - bruk sunn fornuft.

Takk til alle som kan tenke seg å bidra med noe konstruktivt.
 
#2
Jeg kunne tenke meg en avstemning på å fjerne "fordypning".

og lage en midlertidig WOW seksjon.


Kan også spre ryktet litt at vi trenger en person til å lage forumskin.
 

Sancti

Terrorkatt
#3
Greit nok, men hvor skulle så denne WoW-seksjonen ligge hvis vi fjerner Fordypning?
 
#4
Under spill, sammen med de som er der fra før + rpg og slåssespill

Som dette:

Spill:

Delfora: Playstation 2, Gamecube, Xbox, Data, Håndholdt, Multi, Retro, Rpg, WoW, Slåssespill
 

Sancti

Terrorkatt
#5
Men så er det folk som klager på at det blir for mye rot og uoversiktlig på forsiden igjen, fordi det er for mange emner der.

Det er som sagt ikke enkelt å gjøre alle til lags, derfor må vi finne en måte som gjør at de fleste blir fornøyde (eller halvfornøyde, i det minste).
 
#6
Det er derfor det hadde vært fint med en avstemning, sett hva folket ville.
Kunne eventuelt forkortet Playstation 2 til Ps2 osv.
 
#7
Ærlig talt. Egen WoW-seksjon? Ja, jeg har registrert at det finnes en del WoW-emner, men nå har vi allerede en egen underseksjon for rollespill, så det får holde. Dessuten har vi dette flotte emnet kalt "Discos World of Warcraft-tråd", som inneholder en del generell diskusjon rundt WoW. Jeg er sikker på at mer info kan postes der, så slipper man å lage nye emner om hver minste detalj.

Jeg synes forumet er mer eller mindre perfekt. Bortsett fra skin er det egentlig ingen ting jeg vil utsette på. Og hvis nytt skin er på vei, skal ikke jeg mase. :)
 
#8
Jeg står fast på det å fjerne fordypning og legge flere emner på forsiden vil gjøre den rotete og forvirans for nye brukere.

Slik som forsiden til forumet er nå så har vi alle emnene som burde være der. Det å lage flere på forsiden vil bare se dumt og uprofft ut.

Under fordypning kan det jo være mange sjangere. Alt ifra rpg,fps og egne emner om spesiele spill som er veldig populære blandt spillegals brukere.

På denne måten tror jeg vi vil få et mere ryddig forum. Det er det forøvrig nå idag utenom Rolespill seksjonen under fordypning. Ja WOW er et rpg spill men når det er så mange som laget topics ang det spillet så blir andre rpg spill lissom litt "borte" i alt WOW rotet.

Enige?
 
#9
Det hender det dukker opp ekstremt populære spill i ny og ne. Skal vi lage ny seksjon til hvert spill som blir hyppig omdiskutert i flere forskjellige emner? Populariteten synker alltid etter hvert, og da blir plutselig seksjonen overfødig. For å da holde forumet så ryddig som mulig, slettes naturligvis overflødige seksjoner. Da må emnene flyttes, og det fører med seg arbeid for admins/mods.

Jeg mener det holder i massevis med rollespill-seksjonen. Hadde det vært opp til meg, hadde vi ikke hatt seksjoner for forskjellige spilltyper i det hele tatt, men samtidig er det helt greit, bare det ikke blir for mange.
 
#10
Hvis en egen WoW seksjon blir laget, så synes jeg den burde plasseres under Frodypning.
Det er en del personer her på forumet som liker wow, men det er minst like mange som ikke har noe spesielt forhold til spillet.
hvor rettferdig skulle det vært for de da?
Ikke missforstå, jeg elsker WoW, men vi må da tenke litt på anti-wow folka rundt oss.
Hvis en WoW seksjon lages, så burde nesten også en egen FF seksjon, en egen Zelda seksjon etc, lages for å gjøre ting litt mer rettferdig.

For hvis en slike seksjoner lages, så vil vi automatisk krysse en grense, og dermed blir det enklere for folk å kreve at liknende seksjoner skal lages.
selv har jeg ikke noe imot at den grensen krysses, men når den er krysset, SÅ er den krysset!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#11
Vi trenger ingen egen WOW-seksjon eller egen FF-seksjon så lenge vi har Rollsepill-seksjonen. Vi trenger heller ingen Tekken-seksjon eller VF-seksjon så lenge vi har Slåssespill-seksjonen. Å fjerne "fordypning" og plassere Rollespill og Slåssespill på forsiden var opprinnelig min ide, så det er det ikke noe mer å si på. Og nei, det blir ikke rotete i det hele tatt. Det blir bare en ekstra link, siden "fordypning" blir borte.

Ellers har ikke jeg noe å utsette noe på. Det eneste jeg mener ville gjort forumet bedre hadde vært å få tilbake det gamle oppsettet. Jeg vet at alle vet hva jeg mener, så det er ingen vits i å utdype det noe mer.
 
#12
Jeg mener at enten bør det være slik som GarlandG sier, med en slåssespill- og rollespill-seksjon på forsiden eller så bør det være egne spillrelaterte seksjoner slik som egen Wow-seksjon, FF-seksjon osv. under emnet fordypning. I hvert fall for min del så er det ikke så veldig slitsomt å klikke en ekstra gang på venstre museknapp for å komme inn på den delen. Dessuten står det rimelig greit forklart hva som fordypning-seksjonen inneholder under delforum spill, så ser heller ikke at det er noe særlig rotete her. En avstemning angående dette og andre forslag hadde jo vært greit.

Angående skin så synes jeg det vi har nå er helt greit.
 
#13
WoW er ikke det eneste MMORPG-et som diskuteres. Hva med å ha RPG, Slåssespill og MMORPG i fordypning? Det å måtte klikke én ekstra gang på musa er et forbanna luksusproblem (med mindre man sitter med 56k).

Og dette med avstemning er så forbanna tåpelig; folk som ikke har en dritt med det avstemningen handler om har en tendens til å stemme og dette fører til at brukermassen som avstemningen blir holdt for kanskje ikke får viljen sin. Et prakteksempel er jo avstemningen om CS-serveren skulle bli til 1.6 eller Source.
 
#14
Er det at alle ansvarlige, moderatorer og skribenter har fått kamuflasjedrakt (på listen over påloggede brukere) ett resultat av dette topicet? Jeg syns i hvert fall den endringa var skummel.

Og hvis jeg styrer meg litt on-topic så kan jeg si at fordypningsdelen gjerne kan være slik den er. En egen WoW-del er vel heller meningsløs, med mindre det plager de andre rollespill-fanatikerne veldig. Men WoW kan vel umulig være så stort? Flammen rundt spillet forsvinner en gang uansett.
 
#15
Altså.. når det kommer til skin så laget både jeg og Zico et for lenge siden. Men av en eller annen grunn ble de forkastet.

Jeg ser ingen problemer med å lage ett til.
I invisionBoard kan man jo velge mellom flere skins, så det hadde vært morro å ha en liten bunke man kunne valgt mellom selv ;)

Om du vil ha meg til å lage noe er det bare å ta kontakt på MSN, Siri..

EDIT: Hva med en logo? Kanskje en logokonkurranse for SG ville vært noe under "kreativt"?
 

Sancti

Terrorkatt
#16
Opprinnelig skrevet av Freezar@21.04.2005, 17.36
Er det at alle ansvarlige, moderatorer og skribenter har fått kamuflasjedrakt (på listen over påloggede brukere) ett resultat av dette topicet? Jeg syns i hvert fall den endringa var skummel.
209539​
Jeg tror det har noe med fargene på den nye forsiden å gjøre... regner med at det er Endre som har forandret det.

Jeg blir borte en liten stund nå, så jeg får ikke gjort noen endringer i kveld, men det er fint at folk kommer med forslag. Kom gjerne med flere argumenter angående seksjonsinndelingene, det er bra å få vite hva folk mener, og hvorfor. Jeg kommer tilbake i morgen, så får vi se hva det blir til da.
 
#17
Enig med noen her, en egen WOW-seksjon blir for dumt. Men kanskje Sancti kunne lagt den i Fordypning-seksjonen? Da blir de fleste fornøyde.

Eller ikke. Da blir det som Sancti påpekte bare mas om andre delforaer (heter det det?) inni seksjonen Fordypning.
 
#18
Så ... hva sieru, revvy?

Uansett. En MMORPG-seksjon hadde fungert helt fint, synes jeg -under fordypning.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#19
Hvis fordypning skal få leve, har jeg en bedre idé. Det er nå fire hovedkategorier på forsiden. Hva med å opprette en ny en for fordypning? Da kan alle underforaene til fordypning være på forsiden, og alle blir glade. Det er ikke det at det er slitsomt å trykke en gang ekstra på musa, men så lenge fordypning bare har to underfora, er det så veldig unødvendig at den er der, så da kunne likesågodt de to underforaene ha vært på forsiden.

Så hvis fordypning får sin egen plass på forsiden, da er det ikke lenger noe problem å legge til underfora som MMORPG osv. Og hver gang det kommer et nytt "stort" spill, kan dette spillet få et eget underforum så lenge det er populært. Vi hadde jo et sånt for Metal Gear Solid 2, GTA Vice City og Zelda Wind Waker.
 

oma

Village Drunk
#20
jeg er helt med på at fordypning går vekk og at det blir ett mer klikk alternativ på hovedmenyen, jeg syns ikke det blir rot, enig med garland g

men ett eget WoW emne blir vel litt å ta i? heller da ta ett MMORPG emne slik som Kozeloz sier...