Forummafia 2: The Thing

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Har desverre ikke fått vært aktiv på stemming av scans (vært litt bissi, vil også legge til at jeg synes det er litt kjipt at mod ikke ser at flere er aktive, vet vår skyld osv, men likevel. Går an å se på det med litt slingringsmonn mitt i Juni på en strålende sommerdag for mange), men legg også merke til at cockmcballs var den første terje ville vi skulle scanne for han var raskest på stemminga av buggz og han viste seg å være ting. Da tenkte jeg egentlig at vi kunne scannet Kak, så meg... så tutankoopa. Siden det er oss tre som stemte på buggz først. For all del, vi kan jo starte på eivind. Men jeg følte Terje faktisk hadde en meget god plan, særlig med tanke på at han nailet cock på Første.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jo ja, enten Eivind eller Maximum er ting. Skal stemme før scannetid i morgen. Om Eivind er ting er nok SirkusMartin det og, noe som burde friskmelde Agradula da de har stått mye mot hverandre gjennom spillet (om Agra ikke nettopp er infisert).

TheNormalGeek

også kalt Anders
Jo ja, enten Eivind eller Maximum er ting. Skal stemme før scannetid i morgen. Om Eivind er ting er nok SirkusMartin det og, noe som burde friskmelde Agradula da de har stått mye mot hverandre gjennom spillet (om Agra ikke nettopp er infisert).
For min del så kan det hende at begge er ting. Men systemet viser at Eivind har større sannsynlighet for å være ting.

"systemet"

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Sånn som ting har utviklet seg, ser jeg ingen annen løsning enn å stole på det systemet. Scan Eivind.

Scan maximum.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Så det du sier,NormalGeek, er: Buggz, som ifølge deg, er ting. Viste seg å ikke være det.
Så var det riffen, ganske out of the blue spør du meg, var ting. Og nå Eivind?
Det eneste som peker mot at det kan være han er beskyttelsen av Sofie, fordi han så at kak bare drev med trynefaktor-stemming (som forsåvidt viste seg å stemme).
Så det er en 50% sjanse for at vi nå scanner en ting, og får én scan til, eller at vi scanner et menneske og en til av oss blir infiserte. Jeg er ikke helt sikker på Eivind sjæl, men føler det blir litt dumt å bare gå blindt på det du sier bare fordi du fikk en Lucky Shot.
En ting jeg er GANSKE JÆVLA SIKKER PÅ er at tingene på dette punktet ikke lenger er redde for at flere av dem vil dø. Desto færre de er jo vanskeligere blir det å finne dem, og samtidig kan de lage nye taktikker mot oss. Jeg er ganske sikker på at de fleste tingene kommer til å være villig til å ofre ihvertfall en, kanskje to til av sine egne om det var en av de som ble nominert. Husk at jo flere av dem som får nominert og stemt på en ting, jo større kredibilitet får de ved senere valg og stemmebruk.
Jeg kan nevne at jeg er jævla usikker på, kak, nettopp pga teorien til Terje, og den stemte på en prikk på cock.
Dermed er jeg også jævla usikker på meg sjæl ("hva slags forsvar er det han driver med her a?" "veit itte je, men aldri sett makan").
Er, har vært, og vil alltid være usikker på tutankoopa.
Maximum sier nesten aldri noe, bare sånn kvasiobskure greier og stemmer bare på såkalte "safe bets".

Ser at JustinCase tenker litt som meg. Det er for mange mennesker og for få ting til at de egentlig klarer å gjøre noe som helst, og noen ofringer må gjøres. Hva var vel mer perfekt enn å ofre Sheriffen Originale. Han har alltid vært uforutsigbar, med unntak av "hodet mitt"-postene, og nå ser vi jo hvorfor.

Det jeg mener da: eivind er ganske suspekt med tanke på at han ikke er blitt scannet, men Terje sin ide er bedre (syns jeg) og Terje vil scanne maximum. Jeg vil også scanne kak, meg sjæl, og tutan.
Så jeg gjør som Justin, venter litt og ser.
I verste fall har vi rifler som hjelper oss!

Herregud folkens. Først nå har dere en grei oversikt over folk som kan virke suspekte ovenfor stemminga si. Også går dere på meg. Lykke til med bortkastet scann, men gå nå for Eivind etter det da.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Altså, om du vil skanne meg igjen, Filip, så må du jo bare kjøre på. Jeg for min del går etter de som prøver å gjemme seg bort i skyggene og bare conveniently titter frem til stemmetid. Maximum har jo gjort dette lenge, jeg tror han er temmelig nære original-tingen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Timesvarsel!

Eivind: 6
TheNormalGeek
Tutankoopa
Maximum
Shinra85
kakarlsen
Agradula

Maximum: 4
SirkusMartin
Terje
Eivind
Neocon

Justin og Agra har ikke bestemt seg ennå.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
YES!

Og ja, jeg oppdaget plutselig klokka var mye og rushet til tråden, fikk ikke stemt* men resultatet er fantastisk. Da kan vi se nærmere på SirkusMartin. Edit: Hva mener NormalGeek?

*Om noen mistenker jeg gjorde det bevisst beklager jeg, får ikke motbevist men ikke mye har forandret seg siden sist.

Terje

mostly harmless
Ser man det. Hadde jo mine mistanker til Eivind også, selvom jeg mente Maximum var mer sansynlig. Så viste mistanken mot Eivind seg å stemme altså. Det gjør ikke Maximum mer uskyldig. Som det er blitt sagt hundre ganger, han stemmer taktisk. Venter til resultatet er gitt, og stemmer mot ting når det ikke gjør noe likevel. Gjorde det med Sofie. Seint ut i Buggz avstemminga da resultatet var gitt der, så stemte han på Eivind. Andre avslørte ting har oppført seg på samme måten. Kan vi skanne Maximum nå kanskje?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Skavvise, Agradula og SirkusMartin har beskyldt hverandre lenge (type i mange døgn aka over mange sider), jeg tror Terje er safe basert på at det er han tingene flere ganger har satt søkelyset på, neocon har vel aldri blitt scannet og passer beskrivelsen med å holde seg i bakgrunnen å kaste ut noen poster, Maximum har forsøkt å få oss til å scanne Eivind (ting) ihvertfall de fem siste sidene (hvor Eivind nok har vært ting), og jeg synes ikke det er urimelig å se på de som kastet seg på sent for å få scannet Maximum da det kunne set ut til å bli relativt jevnt og de ville redde Eivind. Samtidig høres det ikke veldig rart ut om Eivind ble ofret av tingene under stemmingen da de faktisk er ganske mange igjen. Hvor mange?

Vi teller opp:
20 på skipet.
6 døde.
5 ting og 1 menneske blant de fire døde.
9 mennesker igjen
5 ting igjen

Plutselig ser det ikke SÅ ille ut, om vi holder hodet kaldt nå kan vi kanskje redde dette!
Det hadde eid

EDIT: Terje, som skrevet over har Maximum også nominert Eivind for ikke lenge siden (edit igjen: Side 30, da alle kranglet om Buggz), og det har vært natt siden jeg sist leste poster som gjorde meg ordentlig trygg på deg. Men som skrevet over har du også vært på mottaksenden av stemmer fra tingene i så stor grad det virker som de forsøkte å "kaste bort" scan på deg.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Tipper tingene er ganske stressa nå, men en ting er sikkert. Sjansene for at vi tar dem nå blir større og større, samtidig som det blir vanskeligere å ta dem. Hvem er det så som har vist seg å være ting?
Demake.
Sofie.
CockMcBalls.
Riffen.
Eivind.

Også døde Ganon på uskyldig vis.

Noen har skjold, med mindre personen er dævv.
To stk har våpen, med mindre de er dævve.

De som har hatt våpen, en valgte et menneske: er det en ting som har våpenet, eller bare noen som valgte feil?
Den andre valgte en Ting. Flaks? Uflaks?

Justin: ja, det har jo vært natt så det er vanskelig å si om Terje. Martin har jo vært så jævlig iherdig på å få meg scannet tidligere at det nesten er grunn til å tro at han er menneske.
Men hvem går vi for? Neocon er jo merkelig stille, men å stemme på de inaktive har jo feilet brutalt før (buggz).
Kan normalgeek klare en til, eller? Alle som er ting og som velger å stemme mot det han sier er jo nesten dødsdømte så er jo ikke så rart at stemmene nå er litt sære.