Forumspill: No mafian

demake

Seksuelt godteri
Hadde jeg hatt noen dager til på meg skulle jeg drept dere alle!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Du hadde daue neste natt uansett!

Har dere lest mafia-conversationen btw? Jeg fant den gøyal i ettertid.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Leste hele. Det var mye progaming der, for å si det sånn.

Selv syntes jeg det var jævlig sært at bare en eller to plukka opp på den der "tenne en sigg"-greia til Justin, og at den innledende fasen med fingerpeking og "ja, okay, vi tar ham/henne" aldri gikk over. Men men, vi tar no mafian på ånkli ved neste treff.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Støtter forslag om Bigger, Bader, Uncut-versjon med flere spillere og en liten regel om at alle må stemme og delta samtalemessig. Et minimumskrav til argumentasjon og forsvar hadde også vært gull.

Samt at jeg personlig synes det var litt rart at en som er på tiltalebenken kan stemme yay or nay på sin egen død
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Neste gang kan vi kanskje ta et annet tema enn gangstermafia? Jeg tenker sci-fi eller nei, hyttetur! Noen av oss ekke mennesker! ELLER NEI, SNØBASE PÅ NORDPOLEN! DET ER EN SLAGS... TING
 
Om noen lurte så greide jeg vel bare å inspisere Drauden før jeg ble knærta. Var forsåvidt moro så lenge det varte, selvom det var ganske skuff å bli blæsta første natta.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ja det var ikke så verst med flaks!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Blæsting er fett.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ville bare nevne at vi burde lage et nytt game snart. Og angående det å ta det i real life senere; jeg må si at jeg synes dette var en ypperlig forumaktivitet. Alle får sagt ting (rundt et bord blir det fort noen som er veldig dominante og det kan føre til at at ikke alle kommer til), letttere å faktisk tenke seg litt om å formulere bra greier. Da jeg uheldigvis klarte å legge skylda på Ganon med oljepengene og møtet med borgermesteren med tanke på valgkampen og det der så brukte jeg ganske lang tid. Det som også gjør det kult på forumet er at det er mye lettere å kjøre pokerfjes når man gjemmer seg bak tekst, noe som også øker spenningen. Har spilt noe lignende rundt et bord før, og det ble veldig fort bare peking og sjekking av trynet for å se om det var løgn eller ikke.

Ellers så har jeg lest litt om The Thing-settingen og forskjellige regler på det. Og det virker faktisk kulere enn mafia, og det er jo selvfølgelig et par grunner til det.

Såvidt jeg har forstått så er det fire roller.
Forskerne, samme som innbyggere. Vanlige folk som driver med slike ting Demake gjør i dagliglivet.
Roguen, Litt samme som vigilanten. Målet er å drepe tingen, men pass på, for blir du oppdaget i å drepe folk uten nødvendig avstemming så blir du kverka.
Doktoren. Samme som engelen. Du velger på en måte å tilbringe natta, eller følge med på en person på natta så tingen klarer ikke å fucke opp. Kan seff velge seg selv en natt, men kun én. Doktoren kan fortsatt bli til en ting selv om han passer på en annen. Det betyr jo ikke at han er i samme rommet HELE tida.
Tingen. ja. De som er tingen vinner ved at halvparten eller flere er tingen. De velger på samme måte som mafian hvem hver natt som skal bli transformert.

Så det kule. Siden man vinner som tingen ved å bli flere så er det færre folk som forsvinner fra spillet runde en. Eller. Spillet kan strengt tatt slutte helt dag 1 hvis man klarer å teste alle de som er en ting.
Man velger på dagtid hvem man tror er en ting. når man har blitt enige så tester man den personen. Hvis det viser seg at testen viser at han er menneske så stopper ting. Ikke flere tester i dag og det blir natt.
Hvis testen derimot viser at personen er en ting, så får man én bonustest på en ny person.

Etter dag 1 så mister tingene muligheten til å infisere på hundre prosent.

så det blir som følger
Dag 1 100% sjanse for å lage en Ting
dag 2 50% sjanse for å lage en Ting, 50% sjanse for at han/hun dør
dag 3 25 sjanse for å lage en Ting 75% sjanse for at han/hun dør
dag 4 12,5% sjanse for å lage en Ting, 87,5% sjanse for at han/hun dør
osv osv.

spillet slutter når halvparten er blitt til en Ting, eller det ikke er fler infiserte.

Men her kan man også stemme på samme personen flere ganger for å teste. Ikke samme dag selvsagt.

Oppsummering

  1. Spillet starter med et uvisst antall Ting.
  2. Dag 1 blir å finne én, eller to hvis man klarer det på første forsøk.
  3. natt
  4. Tingene må finne ut hvem de vil infisere. de gjør det.
  5. dag 2. Finner ut om noen har blitt drept. hvis ikke er det stor fare for at en har blitt infisert.
  6. Stemme over hvem som skal testes. maks 2 hvis første test er en suksess (eller kjipt da for det er jo ikke kult å ha et romvesen i rommet lizm serr ass.)
  7. natt
  8. Dag 3, nå er det fare for at tingene ikke klarer å infisere men drepe istedet, så hvis to stykker dør så er det et tegn på en botched infeksjon.
osv osv osv

Ulempen da, blir vel at det blir vanskeligere å lage fete dødsscener. Man kan liksom ikke si direkte navn på hvem som infiserte deg, siden du faktisk ikke vet det hvis du blir drept ved en botcha infeksjon. Med mindre vi finner en løsning på det. vet ikke jeg.

Hva synes du Thinaran? You da master.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det beste er at conversations fungerer glimrende til dette siden man uten problemer kan invitere flere fortløpende.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Virker bra, og du oppsummerte reglene veldig greit. Man kan jo lage dødsscener hvis man faktisk blir drept da. Og settingen er ganske åpen. Forlatt isbase, et romskip, et internat i norwegen …