Jeg reiser meg opp. "NEI! Dere vet ikke hva dere gjør. Dere blir lurt! NEEEEEI!", men det er for sent. politimennene har stilt seg opp ved alle dørene. "Hvordan kunne dere? HVORDAN KUNNE DERE?!".
Jeg snur meg rundt og ser på alle som roper at jeg skal dø.
Terje, Neocon og Buggz står der sammen. De smiler lurt.
Sheriffen patter på pipa: "Jaggu. Det var det jeg visste. Jeg sa jo at jeg kom til å løse saken." og Shinra85 står ved siden og nikker med hodet: "HENG HAN!". Jeg kjenner tårene presse på, for jeg forstår jo ikke hva som egentlig har skjedd her. Hvem er det som vil at jeg skal dø? Uskyldige meg. Ikke nok med at jeg måtte sove på motell igår fordi Sofie var sint på meg pga min stemme mot Ganon, men nå skal jeg også lide fordi noen andre har drept henne?
TheNormalGeek står der, klar til å nominere seg selv, for han vet jo at alle kommer til å stemme at han skal leve siden han nominerer seg selv. Det er jo den beste planen, å stille seg i en farlig posisjon frivillig. Hvem vil mistenke han da?
Nilo og JustinCase gir hverandre High Fives. "Endelig kvitt'n. Likte han ikke uansett. Han klagde alltid på at det var for lite mais på kebabene mine uansett." hvorpå Justin svarer: "Ja. Husker da han skulle lage Chili Con Carne hjemme hos meg og bare, UÆÆ HAR DU IKKE KJELER EN GANG?".
Eivind og Libresse sitter i Chesterfieldstolene sine og rister på hodet. :" dere har tatt feil mann.", sier Eivind. Libresse blir så sint at han kaster whiskeyglasset sitt i gulvet.
Demake og Oblivione står sammen og snakker om noe helt annet. No pakker som skal bli levert? Jeg skjønner ikke helt dette. Betydde sengeplassen han fikk låne etter skroa så lite, eller var dette bare en del av planen? Og Oblivione som lurte på gavetips til Klaymen? Er dette takken? Jeg skjønner at det ser ut som jeg er den skyldige men hvorfor disse folkene er mot meg forstår jeg ikke.
Vaktene går mot meg og holder meg fast. Jeg begynner å skrike. :"IKKE TRO AT JEG IKKE VET HVA DU DRIVER MED DRAUDEN". Han står borte i hjørnet, smiler lurt og vinker til meg på Ladylike vis.
Jeg prøver å rive meg løs og klarer det! Jeg kaster meg bortover og får tak i litt av glasskåret etter whiskeyen til Libresse. Jeg løper mot Drauden og skriker: DIN LILLE HOMO!", men rett før jeg rekker og komme bort så kjenner jeg at noen spenner bein på meg. Mens jeg faller klarer jeg akkurat å se ansiktet til Javi. "Din jævla drittsekk! Hvordan kunne du drepe din egen kone? DRA TIL HELV...." så besvimer jeg. Jeg våkner opp i en stol i ett mørkt rom. Etter en stund begynner jeg å bli vant til mørket og kan skimte en dør på andre siden av rommet. Jeg går bort til den og prøver å åpne den, men den er låst. Jeg hamrer i døra, men ingen svarer.
"JEG ER USKYLDIG! SLIPP MEG UT! DET ER DEN LILLE DRITTEN DRAUDEN SOM HAR GJORT ALT SAMMEN! DET ER JEG HELT SIKKER PÅ!!!"
Flere timer går og jeg faller utslitt på gulvet.
Plutselig våkner jeg av to skikkelser løfter meg opp. den ene hvisker i øret mitt: "Sånn går det når du prøver deg på no mafian" De drar meg ut av rommet og ut på gårdsplassen og mot galgeposten.
Det er masse bråk og skriking. "HENG HAAAN" ropte Terje og kaster et råttent fjordland måltid i ansiktet mitt.
1
2
3
Tre trappetrinn. Og så står jeg der. En maskert mann legger løkken rundt halsen min og sier: "noen siste ord?"
nei, sier jeg.