Forza eller Gran turismo

Hvis jeg skal ha et av de må det bli Forza. (insty :kos:

Så nå må vi vente til mars før Forza kommer?

Opprinnelig skrevet av EvilAvatar
This is probably a good move for Microsoft, now the game doesn't have to compete with GT4. Whatever the merits of both games, it's best to avoid a stand-up fight with the PS2's huge installed base.

Opprinnelig skrevet av Mongis+04.02.2005, 16.41-->
<!--QuoteBegin-Egle
@03.02.2005, 07.03
Mattman: Jepp, jeg uttalte meg på det grunnlag av at jeg har spilt GT3 - som, etter min mening, er det beste bilspillet på PS2 og GC.
172392​
Viste ikke at GT3 var på GC :p
173076​
[/b]
Hehe. Og for de mongisene som ikke skjønte det :p skulle det selvfølgelig være det beste bilspillet sammenliknet med bilspill på både PS2 og GC.

av det jeg har sett av de to spillene... så tror jeg gt4 trekker det lengste strået når det gjelder bilfysikken.

Opprinnelig skrevet av FreeRide@04.02.2005, 22.26
av det jeg har sett av de to spillene... så tror jeg gt4 trekker det lengste strået når det gjelder bilfysikken.
173220​

Vel, skjønner ikke hva du baserer det på. Alle previews hevder nemmelig det motsatte.

Og gt4's dekkfysikk kommer ikke i nærheten av forzas.. Varme, trykk, slitasje osv. MEGET detaljert.

Legg merke til rundetallet øverst til høyre! Ser ut som Forza vil ha "Endurance Races" :tommelopp: Spillet vil også ha bensinbruk, og dekkene kan også bli slitt. Man må innom pitstop i slike lange løp.

Opprinnelig skrevet av TeamXbox
FC> Will Forza feature gasoline? If so, does the gasoline tank differ from car to car, or does every car have the same tank size? Does fuel weight add to fast/slow laps?
Dan> Forza features gasoline and cars burn though gas at different realistic rates. We standardized tank size to simulate homologated fuel cell sizes. This was done to help drivers stay focused in-game action.

FC> Will pit stops be hand animated or motion captured some other upcoming games have went the route of hand animated pit crews could you tell us why you went the direction you did and what benefits you think it has over the other direction?

Dan> Forza Motorsport has professional Star Mazda and sportscar racers on the team. We also worked with professional drivers and crew chiefs from two ALMS prototype race teams. Crew animations are nice to watch for spectators, but that’s not what the crew chief and driver are watching during a pit stop. Pit stops in Forza Motorsport are focused around race strategy not the movements of a pit crew.

"Endurance Races" er noe dritt :tommelned: ihvertfall i gt3, sååå ufattelig kjedelig.. men bensinforbruk høres jo bra ut.. I gt3, så var det bare dekkslitasje og lavt oljetrykk.. Lite realistisk når man kjører flere runder med olje lampa lysende, uten at noe skjer(farten blir litt redusert da men) ... motoren skulle jo gått til helvete da!! :tommelned:

Opprinnelig skrevet av FreeRide@07.02.2005, 21.13
"Endurance Races" er noe dritt :tommelned: ihvertfall i gt3, sååå ufattelig kjedelig.. men bensinforbruk høres jo bra ut.. I gt3, så var det bare dekkslitasje og lavt oljetrykk.. Lite realistisk når man kjører flere runder med olje lampa lysende, uten at noe skjer(farten blir litt redusert da men) ... motoren skulle jo gått til helvete da!! :tommelned:
174354​

Du kan jo bare trene opp en Drivatar til å kjøre endurance races, mens du går og racer noe annet om du ikke liker det.

Link(warning: mange bilder)

Fant akkurat en tråd på TeamXbox forumet, der en har kjøpt seg Gran Turismo 4. Han har også demoen av Forza Motorsport, så han har tatt en "Head-to-head" test med masse bilder for se hvem som har best grafikk. Husk på folkens, at dette er en sammenligning mellom et ferdig produkt og nesten en ett år gammel demo. Personlig synes jeg Forza ser et par hakk mer detaljert ut. Spesielt forskjellen mellom de forskjellige bygningene er godt merkbar.

Judge for yourself :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Mongis@25.02.2005, 22.11
Link(warning: mange bilder)

Fant akkurat en tråd på TeamXbox forumet, der en har kjøpt seg Gran Turismo 4. Han har også demoen av Forza Motorsport, så han har tatt en "Head-to-head" test med masse bilder for se hvem som har best grafikk. Husk på folkens, at dette er en sammenligning mellom et ferdig produkt og nesten en ett år gammel demo. Personlig synes jeg Forza ser et par hakk mer detaljert ut. Spesielt forskjellen mellom de forskjellige bygningene er godt merkbar.

Judge for yourself :tommelopp:
181808​

Heh, jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det men jeg fikk meg til å lese hele tråden, alle 19 sidene. Huff.

Vil peke ut at bildene hans fra GT4 er på en simpel farge TV med, mens Forza er tatt på en dyr HDTV. Det er faktisk store forskjeller der. Lengre ut i tråden er det bilder av 1080i GT4, fra en TV i samme klassen. I tillegg ser det ut til at Laguna Seca banen er et dårlig eksempel på GT4, for bildene fra de andre banene så langt langt bedre ut.

Hvis man tenker på hvor kraftig en Xbox tilsynelatende skal være, er det skremmende lite forskjell på de. I tillegg er Forza 30fps mens GT4 er 60fps. GT4 havner i maskinen min neste uke, da får jeg bedre sammenligningsgrunnlag. Selv om Forza bare er en demo til nå.

Du må ikke tro at en bedre tv tryller fram bedre, mer detaljert grafikk. Her er det snakk om bedre farger. Men den forskjellen forsvinner vel likevel når du tar bilde av skjermen med ett ødelagt digitalkamera.

Forza demoen kjører ikke HD så det gir ikke noe utslag i det hele tatt. Hvis tven er stor kan det heller gi et negativt inntrykk. Fordi bildet blir kornete med vanlig oppløsning.

Forza demoen ser mer detaljert ut enn GT4 sin versjon av lagune seca, ingen diskusjon der. Mye mer detaljer og i det hele tatt mer realistisk. Korkskruen er jo helt på trynet i gt4. Ja jeg vet. Jeg har nemmelig vært på laguna seca i virkeligheten. Og når jeg var der, var det heller ikke noe grønnt gress der. jaja

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@26.02.2005, 14.42
GT4 havner i maskinen min neste uke, da får jeg bedre sammenligningsgrunnlag. Selv om Forza bare er en demo til nå.
181970​
Vel, det er nesten sånn at man ikke kan kalle forzademoen gyldig sammenlikning med fullversjonen av GT4. Hvis noe, blir banene i forza motorsport mer finpusset på en den 8 gamler måneder versjonen vi har nå.

Det var det jeg sa, ser du vel. Hvorfor skulle jeg ellers ha kommentert at Forza bare var en demo? Det er derimot likevel et bedre sammenligningsgrunnlag enn noen bilder tatt fra en dårlig tv.

arnis: jeg foreslår at du sjekker ut tråden som ble linket til og leter frem til de GODE bildene av GT4. Der er det nemlig minimal forskjell på spillene, og ja... god tv gir veldig stor forskjell. Sammenlign bilder fra et spill som kjører på en PS2 med standard kabler som medfølger (kompositt?), med en som kjører på en PS2 med S-Video eller RGB, så ser du faktisk enorme forskjeller. Selv på samme tv vil det være åpenbart, tenk da bare på hvor stor forskjellen kan være mellom en TV til 20 lapper eller mer, mot en gammel TV som står i kjelleren?

Sier ikke at GT4 har bedre grafikk, men at de holder imponerende lik klasse. Største forskjellen ligger i at et av spillene kjører på en maskin som tilsynelatende skal være 2-3 ganger så kraftig som den andre (eller noe sånt?).

Men men, når det kommer til alt har ikke grafikken så mye å si, hvis selve spillet ikke er gøy. GT4 VET jeg vil være moro. Vi får se om PGR3/Forza blir like artig.

uff. Du skjønner jo ingenting. Det eneste du oppnår med en bedre TV er bedre farger, dybde, konstrast osv. Og den forskjellen blir ikke så stor med forurensing fra en dårlig kameramann med elendig lyssetting og en ustø hånd.

Det du IKKE får er mer detaljert grafikk. Det sier jo seg selv. Og fra de bildene så er det helt klart at Forza er mer detaljert. "Sjekke den nye tven min til 100-tusen kr da. Halo 2 har fått nye lyseffekter. ser ut som doom 3 nå. DRITFETT". herregud.. spar meg.

Gidder ikke lese 19 sider med yankee fanboying. På disse forumene er det bare dritprat. Ikke tro alt du leser.

Jeg gikk for GT3 forrige gang, men jeg går for Forza denne gangen.
Vel GTT3 virket for meg som et tregt, døft og et spill uten fartsfølelse.

Forza derimot ser mye bedre ut.
Men for all del, det kan sikkert ende opp like gørr som GT3.