Forza Motorkækk

#21
Opprinnelig skrevet av MattMan@17.03.2005, 18.27
Tja.. CubePro har ikke spesialisert seg noe serlig i MotoGP, så det er ikke en like stor greie å slå han der.  ;)
191783​
Det var vel snakk om Forzademoen. så du er BÆSJ. møne da.
 
#22
Som de fleste Forza tilhengere vet, så må man helt i starten i spillet velge hvilken region du vil starte i. Valget står mellom Nord Amerika, Europa og Asia. Dette vil selvsagt påvirke hva slags biler du får/velge i starten av spillet, og et godt stykke utover i spillet. Dette påvirker også i stor grad modifiseringsmuligheter(fabrikanter og slikt).

Så hva kommer du til å velge?

Det er et hardt valg, men tror jeg kommer til å gå for Asia. Nissan er mitt "hjem", pluss RX-7, RX-8, Supra'er, GTO'er(3000 GT), for å nevne noen. Det negative er at da får jeg ikke tilgang til mer eksotiske merker som Ferrari, Porsche, og så videre. Det er et vanskelig valg jeg har i vente!
 
#24
Jeg har en forkjærlighet for europeiske biler så kommer nok til å se meg cruise rundt i en Porche 959 eller 928 GTS, så sant de er med :flau: .
 
#25
Jeg tenkte automatisk europa. Men etter å ha lest litt tror jeg det blir amerika.
High-end ferrari/porsche blir vanskelig å få tak i uansett hvor du befinner deg. Eller hmm.. BMW har jo noen heftige biler.

Mattman. Tar du yankee spree så tar jeg eurocock? mm forzamarked da.
 
#29
Første anmeldelse folkens!

10/10

First Review Score à 10/10 (XBM UK Cover Story)

o "No driving game for the past two years has come close to this."

o "Perfect for all kinds of racing fans from the casual right through to obsessive hardcore."

o "Much more than a Gran Turismo beater."

o "Playing Forza is like being given a skeleton key and unlimited access to the biggest car showroom in the world."


Beklager at jeg ikke har hele anmeldelsen, siden dette står i nyeste utgave av XBM. Har ikke fått tak i noen scan's enda, men skal selvsagt poste de her om de dukker opp.

Edit igjen:

Enda en anmeldelse dukket nettopp opp. Dette er ikke akkurat en grundig anmeldelse, men her er linken.

Addiction Level : 10/10
Graphics : 10/10
Multi-player : Yes
Value for money : 10/10
Overall rating : 10/10
Recommended : Yes


Good Points
Well there are alot of good points in this game for Microsoft Xbox as we see the amazing graphics and the detail in each car it is modelled to the exact shape there are over 200 cars in this game and over 30 tracks quite amazing really. Another good thing about forza is the things you can do to your car as forza has over 100 layers of paint to choose from, and you get alot of parts to put on your mean machine as you get turbo's intercooler's you name it your mean machine will be from a stock car to a drag racer. The speeds are extremely real as when you go 200 mph you feel as though you are going 200 mph as the wind glides past you, while you are driving and you may get bumps on the road where your car may glide of the road. In forza you can get someone to drive for so basically you train them to be a super driver and if you are not a person who likes endurance races, well, you may be in luck, as you can get your driver to drive for you.

Bad Points
There are not really any bad points for this it is just the tracks. You only get 31 tracks when it would be better to have a lot more except for that it is an amazing game.

General Comments
What will I get out of Forza Motorsport?
Well the graphics and the detail and the amount of cars. Plus the realism and physics and the damage as when you crash into a wall at 100 mph it accurately has the same amount of damage as in really life as you get broken mirrors, cracks in your car and your cars performance goes way down as your car will go slower. And you can also so up your car without the amount of parts and colours for your car.

Overall 100%
 
#32
Så litt på rekordene deres og jeg ser tydelig at jeg har et stykke igjen :flau:
CubePro har i hvertfall ikke hatt så mye å gjøre i vinter :p


Hvor manger er det som kjører med ratt og pedaler til xbox?
 
#34
Det er ikke en review, men en preview. Tror nok vi må vente en liten måned før vi får se det første reviewene.
 
#35
Opprinnelig skrevet av Mongis+29.03.2005, 15.31-->
<!--QuoteBegin-SulkyIce Dude
@29.03.2005, 16.24
Hvor manger er det som kjører med ratt og pedaler til xbox?
197670​
Jeg har ikke ratt og pedaler enda, men jeg vurderer å kjøpe dette som kommer samtidig som Forza: Fanatec Speedster 3 ForceShock
Tenkte bare jeg skulle lese noen anmeldelser først :)
197680​
[/b]

Har kjørt en god del med Logitech sitt Force feedback ratt og synes at det funker greit. Tror jeg jeg kommer til å kjøpe det i og med at jeg får det for 250,-
 
#37
Første replay-video av Forza har akkurat kommet. Klikk her, for å se.

Dette er en 2 runders replay av en hvit Honda NSX på New York II banen. Denne viser rikitignok ikke det beste av hva Forza har å tilby i replaymodus, men er ment som en liten "tease", til spillet blir lansert. ;)

Legg spesielt merke til kræsjet tidlig i klippet. På ca. 1:28 ut i, ser man tydelig splintene fra det sammenstøtet. Alt av bremsespor, striper på veggen, bildeler på veien, knust glass, og så videre, blir på banen gjennom hele løpet.