Forza Motorsport 2 [Xbox 360]

#1
Jeg skaffet meg aldri Forza Motorsport når det kom til Xbox, for jeg har i grunn ikke så altfor stor interesse innenfor bilspill der det hovedsakelig kjøres på bilbaner. Men nå som Forza Motorsport 2 kom og det høstet god kritikk fra flere kanter, samtidig som mange nevnte at det var så moro å leke med design på bilene, ble jeg fristet til å kjøpe det.

På starten angret jeg i grunn på kjøpet. Jeg kom raskt i gang med å kjøpe bil, og kjøre noen løp, og det virket ikke som det var noe særlig spesielt. Det imponerende var hvordan folk klarte å designe så utrolig stilige biler, men jeg tvilte på at jeg ville klare å få noe særlig ut av å designe selv, i og med at jeg ikke er flink til å bruke slike moduser.

Så det var bare et temmelig greit spill for meg, helt frem til i kveld når jeg bestemte meg for at jeg skulle teste ut å designe litt. Jeg ble sittende i ca 3 timer og fikk til et ganske greit resultat. Tiden fløy rett og slett forbi mens jeg stadig ble mer og mer ferdig med designen. Men jeg har fortsatt et godt stykke å gå før jeg kommer på nivå med de som er flinke til dette, det ser jeg klart. Men jeg har iallfall rettferdigjort kjøpet av spillet. Å designe var utrolig moro, og jeg gleder meg til å bruke bilen i race mot andre over nettet, samtidig som jeg sitter her med en single player som holder mål i det minste.

Har dere noen stilige biler dere har designet så legg de gjerne ut i emnet her.

Her er bilen min som den ser ut foreløpig. Skal finpusse mer på den, blant annet få lagd Donald i sin 313-bil på sidene.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Kan noen forklare hva det er som er så fantastisk med custom-skinsene i dette? Bortsett fra at det er på konsoll og har verdens mest knotete interface har man kunnet gjøre dette i Trackmania og eldre spill i årevis.
Joda, bilene er lekre, men ikke noe mer enn hvis man kunne eksportert teksturer behandla i Photoshop over til 360en på et eller annet vis. Hadde spart mangfoldige tusen timer på det og. :p
 
#4
Hadde sikkert vært greit å brukt et spill der det er lettere å lage designen, men akkurat nå var det dette spillet som var mest aktuelt for meg, og det er såpass mange som holder på med det nå, at det er moro å involvere seg. Det at det er knotete å få det til gjorde bare at jeg var enda mer fornøyd med meg selv etter jeg hadde fått et greit resultat ut av det.

Og når det er såpass knotete å lage det, står det desto mer respekt av å klare å lage biler som dette:
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jeg har faktisk blitt så inspirert av alle trådene om dette at jeg vil også lage egne biler. Siden jeg ikke har 360 er det litt vanskelig, men jeg så at Trackmania United ligger til forhåndsbestilling før torsdag til 190 spenn. Litt derail, men kan være verdt å nevne. :p
Nå skal det snekres Bop Louie Gigante.
 
#7
Har kommet lengre på Donald-bilen nå. Har to primærfarger på den som er basert på fargen til Donalds bil, samt matrosjakka hans. Det ser ikke så pent ut akkurat nå, men jeg skal få lagd enda et bilde av Donald i helfigur på panseret, og deretter sier jeg meg ferdig. Blir greit å starte på noe annet snart, for jeg har gått en smule lei å lage Donald i flere timer. Må bare starte å faktisk kjøre noen løp igjen, for jeg har for lite penger til å kjøpe ny bil. :$



 
#8
Akkurat som Far Cry: Instincts dette, til Xbox. Flott map editior, ræva spill. Bare her er spillet og bra. :D

Testet begge demoen, og klarte ikke å fullføre et eneste løp på Forza 2, mens på DiRT gikk det smooth å kjøre. Er DiRT urealistisk? Var lett å holde seg på veien der, mens i Forza 2 måtte jeg bremse og stresse bare for en liten sving!
 
#9
Etter hva jeg har fått med meg er DIRT mer arcade-basert, mens Forza prøver å være så realistisk at man må passe godt på å ha lav fart i svinger, samt unngå og bremse eller gasse i mens man er i svingen så man får god friksjon. Når du kommer deg litt videre kan du uansett kjøpe deg en bil som du kan tune så den er fin til drifting. Da er det bare å legge seg bredt gjennom svingene. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Mistenker at DiRT både er mer arkadeorientert og at rally av natur dreier seg mer om veigrep og krappe svinger enn sånn der hundre-runder-på-samme-dritbanen-bilkjøring. Testa begge to jeg også, og selv om bilmekkinga i Forza 2 virker snop tenker jeg at det blir samme veien som Lodin på meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Fordelen med Forza er at du tegner rett på 3D-modellen. Da er det lettere å vite hvor ting havner. På den annen side krever spillet at man faktisk har litt tegneferdigheter og er derfor ikke så morro for de som er litt late. Lettere å bare klippe og lime. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Men Trackmania United lar deg importere .dds-filer direkte. Score. ;)
 
#13
Syntes demoen på Forza2 ble litt vel lett jeg da, gleder meg til over helgen så jeg får hele versjonen ihvertfall. :elsk:
I dirt så synes jeg bare hillclimb var delvis kjørbart, såfrem til at det ikke var et for langt strekk og en sving etterpå.

Liker å kjøre på feeling og gidder ikke å se på speedometeret hele tiden for å se hvor fort jeg faktisk kjører. Da er det en ide med litt realistisk fartsfølelse som Forza har. :) Vil jeg spille litt arcadish så drar jeg heller frem Ridge Racer 6 eller Project Gotham Racing 3 på 360en igjen. ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Å smelle PGR3 og Ridge Racer 6 i samme bås blir litt vel skjødesløst, gitt. Jeg vet iallfall hvilket av de spilla der jeg angrer bittert på at jeg kjøpte fordi det er tregt og cirka like artig som å rive ost, og det har ikke et sekstall i tittelen.
 
#16
hvordan er det man får bokstaver på tegningene?
 
#18
Dobbelt, men tok akkurat et lite hopp på Nürburgring, som jeg tenkte var verdt å ta et bilde eller to av. Trenger vel ikke si at jeg kræsjet et halvt sekund etter, måtte betale 10k credits for skadene og måtte kjøre resten av løpet for halv maskin. :p





Har folket kommet langt? Er selv på level 45, løpene begynner å ta lang tid. Kjøpte nylig en Gears of War bil på auksjonshuset som mildt sagt er imponerende detaljert laget. Kjøpte også en med noen nude anime-figurer, men en bil med slike motiver kan fort føre til utestengelse om du tar den med i online-løp.
 
#19
Har ikke kommet meg lenger enn til level 19 ennå, men så har jeg ikke spilt så altfor mye, og det har gått litt vel mange timer bort på å designe bil. Men jeg har lyst til å klistre designet mitt på en annen Supra enn den jeg kjører nå, så driver og sparer opp til å kjøpe en bedre en.

Hadde forresten en stilig krasj her forleden. Jeg kjørte i et løp der det kun var lov å kjøre Mazda, og det gikk temmelig greit i grunn. Men det var en bil som klarte å holde seg så godt foran meg, og kom jeg forbi, så kjørte den inn i bakdelen på bilen min så jeg begynte å miste kontroll. Så jeg ble så irritert på den at jeg bestemte meg for å gi faen i løpet og bare ødelegge for den. Jeg stoppet ved startområdet, og den krasjet inn i meg. Da bestemte jeg meg for å rygge litt, og da skjønte jeg plutselig at det var flere biler bak oss ... :$





Delene fløy rundt som bare det, og på bilde 2 ser man lett at potta til en av bilene løsnet og ble slengt opp i lufta. :p
 
#20
Very nice. :D

Er bare på Level 17 her enda, kun fått tid til å spille i en dag enda. Fikk collectors edition som var forhåndsbestillt. Eneste forskjellen er at man får 3 biler på collectors og en 350z på forhåndsbestillingen, og ingen av de bilene er noen av mine favoritter akkurat. Var også med et ganske fett hefte (litt tykkere enn et dvd-cover) som man kan lese litt i, der det står litt forskjellig om fabrikanter og bilene som er med og mer detaljert om kjørestil i forhold til den manualen som følger med. Likte spillet veldig godt, men synes det er en liten tendens til å være litt vel lett å vinne på normal vanskelighetsgrad, ihvertfall enda. Enda ikke kommet meg så langt og enda ikke fått tid til å tune bilene skikkelig enda, kjører som regel løp med stock bil for å spare litt cash til biler jeg vil kjøpe også fin-tune endel etter hvert. Vet ihvertfall hva jeg skal gjøre når jeg ikke har noe å gjøre om dagene fremover i sommer. :D