FPS Plattformdiskusjonen

Hva er best til FPS?

• PC

Stemmer: 18 52,9%
  • Konsoll

Stemmer: 12 35,3%
  • Bonusalternativ: Wii

Stemmer: 4 11,8%

• Totalt antall stemmer
    34
Jeg har egentlig forrandret en del på meningene mine angående dette. Før mente jeg veldig sterkt at fps ikke hadde noe på konsoll og gjøre, men i den siste tiden har jeg blitt veldig vant til det og spiller like gjerne fps på konsoll som på pc. Det er kanskje litt mer behagelig og styre siktet med mus, men vanlig håndkontroll går også bra.

Det skal sies at jeg ikke spiller veldig mye fps.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Revan skrev:
[...] historien om den siste spartaneren som står alene mot den nye ukjente romvesenrasen som prøver å ødelegge menneskeheten.
Hva med historien om de siste COG-folka som står alene mot den nye ukjente romvesenrasen som prøver å ødelegge menneskeheten, de siste vectanerne som står alene mot den nye ukjente romvesenrasen som prøver å ødelegge menneskeheten eller den siste andre verdenskrig-soldaten som står alene mot den nye ukjente romvesenrasen som prøver å ødelegge menneskeheten? Eller hvis vi dropper det med romvesener, og står igjen med bare den siste legendariske helten (bytt ut med flertall hvis det er et JRPG) som står alene mot den nye ukjente trusselen som prøver å ødelegge verden, så har vi plottet til 90% av alle videospill som noensinne er laget.

Poenget mitt er at historien i Halo er udestillert drit og prikk lik ørten andre spillfortellinger. Den er der for at unger som blir besatt av spillet skal ha noe å sette seg inn i når bare spillet i seg selv ikke har noen hemmeligheter for dem lenger.

Poenget mitt er at historien i Halo er udestillert drit og prikk lik ørten andre spillfortellinger.
Men! Bedre fortalt! Det vil si, ikke talentløst fortalt! Faktisk ganske OK fortalt! Fin musikk og greier!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I Halo? Ja. I resten av serien? Nei. Gruer meg til historien i ODST, siden de nå ikke engang har en fight å finishe.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
I Halo? Ja. I resten av serien? Nei. Gruer meg til historien i ODST, siden de nå ikke engang har en fight å finishe.
SÅ DU IKKE TERMINALENE I TREERN MANN.

ODST har ikke historie på samme måte som Quantum of Solace ikke hadde det. Det er noen cutscenes mellom æksjennen somprøver å få deg til å føle et eller annet.

Jante

privileged CIS shitlord
America, fuck yeah!

Se en Michael Bay-film, and all will be revealed.

Trailerne til ODST får det til å se ut som steinhard amerikansk krigsrunkepropaganda, og fansen sluker det selvsagt rått. Hva faen er det som er så kult med noe fake bootcampings, dropship og noe mall police som har blitt hyra inn til å leke deilige mens ræva CG-monstre står og brøler?

Jeg skjønner ingenting.
Det er jo føkkings HALO, mann! Storyen der er så mesterverk atte, du har kanskje ikke helt peiling men jeg har lest alle bøkene og vet hva Master Chief og gutta har gått igjennom for å finish the fight! Derfor blir det dritfett nå å få et annet innblikk i storyen for å se hva de andre heltene gjorde. Jeg sverger deres ass, Halo har bedre story enn WW2 og dere skjønner det bare ikke. Noen må lage en Halo-film snart fordi den kommer til å bli sååååå bra!

:durrdog:

Lodin

Der Waaaah
Dette er som å spille en Imperial Guard istedefor en Space Marine. En Storm Trooper istedetfor en Sith. En av sikkerhetsvaktene på Arkham istedetfor Batman.

Jeg synes traileren var kul, stilig å se at hvis man legger litt arbeid i det kan en Halo film fint lages. :)

Det jeg mener er at hvis det kommer flere slike trailere, som jeg synes er stilige generelt fordi de kanskje vil nå ut til flere eller naturligvis skape større publisitet rundt produktet og skape litt blest rundt historien eller features i spillet. Jeg er veldig glad i film og filmatisering av bøker jeg har lest. Å se at noen har lagt arbeid, samme hvor elendig du mener det er, Shadar, i et spill som snart lanseres og laget en spillefilm med dårlige CGI-effekter synes jeg personlig er interessant.

Dessuten tror jeg at trailere som denne som spilles på TV når ut til flere, som skrevet, enn de tradisjonelle 10 sekunders gameplay-trailerne som har vært vist på TV med logoen til konsollen på slutten. Husker dere Gears of War-traileren med Mad world? Vanvittig effektiv. Jeg tror spillefilmtrailere med CGI-effekter fra spillet vil slå ann og bli veldig populært.

Kjipt for deg at du ser den og tenker amerikansk krigspropaganda med en gang. Her gjør de tross alt et forsøk på å skape noe kult rundt spillet som kommer snart, og personlig digger jeg det.

Jante

privileged CIS shitlord
Sier litt om hvor du er i livet.

Hvem som helst kan lage en god "spillefilm" med CGI-effekter. Det betyr ikke at det nødvendigvis er av den grunn. Halohistorien er like dyp som en middels sølepytt, og når selv ikke Peter Jackson klarer å stable en Halofilm på beina så er det like greit at det ikke blir noe av. Da er jeg glad han heller valgte District 9.

For all del, en Halofilm vil tjene bøttevis med penger og være full av CGI-runk, men den kommer fortsatt ikke til å være noe mer enn en jævla Halofilm.

Det er din mening. Nå skal ikke jeg late som jeg bryr meg noe særlig, men Halohistorien er vel omtrent like dyp som de fleste spillhistorier, om ikke bedre da den er støttet av flere bøker, flere spill og Halopedia med mye bakgrunnsinformasjon. Dessuten er det interessant å se hvordan den har tatt form gjennom å se tidlige skisser og artwork. Jeg synes det er morsomt å se hvordan Halos historie er søle i forhold til mange andre spill, som du påstår. Og en jævla Halofilm hadde i det minste vært underholdende, selv om du tydligvis har noe i mot Halo-universet.

Når det kommer til Half Life spillefilmene har jeg sett de fleste, sammen med Metal Gear Solid-filmene på Youtube og jeg synes det er ufattelig at folk klarer å lage sammen noe sånt. Når det er sagt lot jeg meg underholde av Halo ODST-filmen fordi jeg synes Halo-universet er fascinerende, hvis du ikke gjorde det er det greit. Men ikke tro at fordi du ikke liker Halo så har det seg sånn at det er noe møl fordi jeg liker det. :D

SHDR

Gullmedlem
Ja, hvis du er så fullstendig ukritisk til underholdningsmedia at du synes det er ufattelig at noen klarer å snekre kompetent fanfic (som om fotografi, spesialeffekter og redigering var noe hevet over vanlige dødelige, beist kun overmenneskene i kulturindustrien kan temme), så er det ikke rart du sluker dette rått.

Det er annenrangs, Revan. Det er fint at du liker det, men Halo (og de fleste andre videospill) er kulturens svar på Grandiosa.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg synes Ringenes herre var utrolig interssant da jeg var fjorten og leste alt Tolkien ga ut.

Da jeg var fjorten.