Fredelige spel..

#1
Så her satt eg og raeget totalt over lag på SSFIV online og MP44-spamming på COD5 online. Blir ikkje avslapping av sånt. Har lyst til å koble ut når eg speler, ikkje bli ENDA meir giret og agressiv. Så no ser eg etter alternative spel å holde på med i staden for å slappe av ein stund.

Når eg ser på spelsamlinga mi har eg for det meste voldsspel; Skyting, dreping og lemlesting av ymse former dominerer totalt, det kan ikkje være sunt! Einaste alternativene mine derfra er rytmespel som GH/RB/DJ-Hero, puzzlers som Hexic, Chime etc og Flow/Flower på PS3 og kjørespel som Dirt. Ja, og så finner eg Viva Piñata veldig beroligende.

Andre tips til zen-spel?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Rez.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#3
stemmer med kak og sier rez ja. fy faen så chill det spillet er også er det mitt favorittspill (tror jeg ihvertfall).

Ellers så har du de andre tetzuya spillene Lumines, every extend extra og extreme og meteos (de tre siste er produsert av han, ikke designet). Jeg chiller også veldig når jeg spiller artstyle-spillene på wii-ware. men rez mann. rez. fy faen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
OK, EE (det første) gav meg økt blodtrykk eller noe, men men.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#5
Every Extend Extra, som Agra sier, er kjempebra. Man kan spille det sammenhengende i flere timer.

Jeg ville også driste meg til å foreslå Minecraft, det er littt kamp der; men det handler mere om å bygge og stocke opp. Veldig Zen i SP.

kak: you are doing it wrong!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
Får vel bare minne om denne tråden.

Edit: Men viktig å påpeke at min tilstand kun kan knyttes til E2, da dette hadde få, men veldig klare regler for å høste poeng. E4 blir liksom noe litt annet.
 
#7
Football Manager, hva ellers.

Veldig avslappende men kan føre til enorme mengder raeg hvis man tillater seg å bli rivet med, spill forsiktig.
 

Sancti

Terrorkatt
#8
Anbefaler også Minecraft, men stikk og spill multiplayer på SG-serveren i stedet, går ikke an å bli drept i mp enda. Litt stress når alle beista grynter deg i øret hele tiden og du ikke kan bli kvitt dem, men ellers er det innmari bra. Finn ditt eget hjørne av byen og bygg ting (her er mitt).
Og, siden du nevnte puzzlers, så er Puzzle Quest 2 drita stygt men nokså zen. Rett over hundrelappen på Steam. Ah, og hvis du ikke har testa det før så har Galcon Fusion også høy zenfaktor. Demo på Steam, koster £6.99.
 
#11
Plants vs zombies og rez skal kjøpes! Ellers elsker eg Lumines allerede, spiller kun på konsoll for tiden pga crap pc. Ellers kom eg på Braid som ei høydare, deilig musikk og evig tid til å finne ut av ting. :)

Merker all drepinga rett og slett begynner å by meg mot, virker som det må enten sverdsvinging eller headshots til for å skape underholdning på episk nivå. Eit eventyrspel med bra historie der man ikkje slakter for fote hadde vore kjekt! Skal sjekke ut Harvest Moon også, kanskje det faller i smak. Lurer også på om eit Sim City-spel på konsoll kan suge.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#12
Sim City på konsoll kan suge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Må bare seconde Lumines her. Det er et sånt spill du kan sitte med i hundre timer i slengen. Anbefaler Lumines II hvis du har en PSP, eller Lumines Live/Lumines Supernova på hhv. Xbox 360/PS3. PC-versjonen er porta av et vortesvin så seil unna.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#14
PvZ er kjempebra, om noe konflikt-orientert.

Merker at jeg ofte liker spill der jeg må forsvare meg, istedenfor å være instigator av konflikt bedre og bedre.

e: jo, også Peggle, om du ikke har testet det.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#15
Du har tydeligvis tilgang til en form for datamaskin siden du er på nett, skaff en litt eldre SimCity som for eksempel SimCity 4 Deluxe Edition for ca. null kroner og la deg chillaxe i timesvis selv med en litt eldre laptop.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#16
Animal Crossing eller Katamari Damacy, hvis du har tilgang til de rette konsollene.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Recettear. Lite stress å drive butikk og å stikke inn i en dungeon for å slå i hjæl noen slimer.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Noen nevnte Civ 5, men all turbasert strategi er vel ganske chill? Derfor anbefales Disgaea.

Og ikke Solium Infernum som er unntaket som bekrefter regelen. :argh: