Fremtidens spillgrafikk

Dette kommer til å stille ekstremt høye krav til bransjen, og øke development cost enda mer, hindre publishere i å ville ta risikoer, siden man ikke helt uten videre blåser et prosjekt som har kostet 20 millioner dollar å utvikle. Hvor mange enheter vil det kreve i salg for å gjenvinne utviklingskostnadene og markedsføring omtrent tilsvarende utviklingskostnaden? Det krever minimumssalg på 1 million eksemplarer for å komme i null, helst tre ganger det for å tilfredsstille investorer og gi en slags uttelling.
Jeg tror bransjen gjør det klokt i å skynde seg sakte. Håper at de ikke er alt for triggerhappy med å ta ibruk denne teknologien. Hvis man venter og lar bransjen utvikle seg og bli stor, så kan vel denne teknologien være en gave, hvis ikke så blir den en forbannelse.

Jeg grøsser når jeg tenker på det du sier om publishere og risiko... Gleder meg alikevel til de første spillene med dette utseende blir sluppet.

D

Doctor Downs

Gjest
Synd å se så god grafikk bli kasta bort på så kjedelige spill. Jaja, får vel se det i en rekke andre titler også.

Gidder uansett ikke bruke penger på PC-oppgraderinger. CoNZoLe4eVaH!!!11

Novastrum

Feminist-elitist
Det er jo ingen som vet hvilke spill som kommer til å bruke enginen. Unreal 3 kan vi vel regne med, men ingen andre.

De "gamle" Unreal motorene har gitt liv til spill som ikke er FPS også. Bla. Rune, Splinter Cell 1 & 2, Magic Battlegrounds, Harry Potter 1 & 2, Adventure Pinball +++.
En 3D motor har så og si bare limitasjoner i spilldesigneres fantasi.

SHDR

Gullmedlem
Aquila: Hva er det som er så kjedelig med spill laget med Unreal-motoren da? Jeg må bare spørre deg, uten at dette er noen implisering eller personangrep, hva slags spill er det egentlig du spiller? Jeg ser ikke at du liker noe som helst noensinne, og at du bare kaller ting harry, kjedelige eller ensformige.

Hva er det du spiller som ikke er noen av delene?