Vel, emnestarter sier uten untak, og ikke noen spill. Jeg ville egentlig bare si at fri lagring gir spilleren selv muligheten til å velge, og at det faktisk kan gjøre spill bedre, som Spliter Cell 3. .
Så sant er det sikkert noen spill der dette kan brukes som "krykke" for haltende spilldesign, et spill som ikke kunne fungert med andre savings-metoder. Skulle gjerne sett noen konkrete eksempler på slike spill, og hvorhvidt andre muligheter ikke eksisterer. Emnestarter sier såre enkelt at alle spill med fri lagring har denne lagringsfunskjonen som et resultat av svak spilldesing, og derfor trenger alle slike spill denne "krykken". Jeg mener at fri lagring gjør ikke spillopplevesen på noen som helst måte mindre, og er absolutt ikke noe onde. Jeg har egentlig vanskligheter med å forstå utsagnet til emnestarter, for å være ærlig. Å spille skal strengt tatt ikke være noe annet enn morro. Jeg klarer ikke å se hvordan fri lagring står i veien for det. Svak spilldesign er for meg synonymt med dårlige spill, jeg klarer ikke helt å se den store linken til fri langring i dette. Eller mener emenstarter at fri lagingring får meg til å tro at et spill er bra, mens det egentlig ikke er det, siden spillet da har fått så brede "krykker"? Hvorvidt et spill er bra eller ikke, vurderer jeg i bunn og grunn ut fra hvor mye morro spillet er for meg.
EDIT: Nå forsvant visst noen setninger der helt på slutten av innlegget, men det var vel bare flere lange setninger og vrøl fra min side, så jeg lar det være...
Så sant er det sikkert noen spill der dette kan brukes som "krykke" for haltende spilldesign, et spill som ikke kunne fungert med andre savings-metoder. Skulle gjerne sett noen konkrete eksempler på slike spill, og hvorhvidt andre muligheter ikke eksisterer. Emnestarter sier såre enkelt at alle spill med fri lagring har denne lagringsfunskjonen som et resultat av svak spilldesing, og derfor trenger alle slike spill denne "krykken". Jeg mener at fri lagring gjør ikke spillopplevesen på noen som helst måte mindre, og er absolutt ikke noe onde. Jeg har egentlig vanskligheter med å forstå utsagnet til emnestarter, for å være ærlig. Å spille skal strengt tatt ikke være noe annet enn morro. Jeg klarer ikke å se hvordan fri lagring står i veien for det. Svak spilldesign er for meg synonymt med dårlige spill, jeg klarer ikke helt å se den store linken til fri langring i dette. Eller mener emenstarter at fri lagingring får meg til å tro at et spill er bra, mens det egentlig ikke er det, siden spillet da har fått så brede "krykker"? Hvorvidt et spill er bra eller ikke, vurderer jeg i bunn og grunn ut fra hvor mye morro spillet er for meg.
EDIT: Nå forsvant visst noen setninger der helt på slutten av innlegget, men det var vel bare flere lange setninger og vrøl fra min side, så jeg lar det være...