Frozen Synapse: Aka. det vi sperger over etter Neptune's Pride

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Preview av Frozen Synapse. Les.

Så, okay, jeg skal ha dette i kveld. Hvem vil ha en gratis beta-kode?

PS: Den som får gratis beta-kode må spille med meg bare så det er sagt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Oh snap, jeg tar gjerne den betakeyen altså. Hvis du allerede har gitt den til noen kan jeg sikkert bare kjøpe det sjæl, det virker mad pimp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Bare Nicholas som vil ha gratis spill? Glemte kanskje å si at når spillet blir ferdig, så får du en 100% legit og komplett utgave av fullversjonen også. Gratis.

Og, når det er sagt, jeg kan sikkert sponse et par hvis flere vil være med. To pakker til så er vi plutselig seks spillere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Good man. Sånn ellers, hvis du legger litt mer spenn i herligheten får du med det forrige spillet deres (som visstnok var litt midt på treet, men fortsatt unikt), noe musikkdill og - ikke minst - muligheten til å sende inn et bilde av deg selv som de muligens tar med i det ferdige spillet. Skal prøve å sørge for at dere ser Fetthesten i egen høye person mens dere fryser noen synapser om noen måneder.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Er dette enda en Norwegian Mafia-klone?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#9
Jeg likte videoen. Jeg blir med, finner ut mer om det i morgen.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#10
Dette så ganske gøyalt ut. Jeg er rimelig sikker på at jeg er med. Så lenge det ikke involverer 16+ timer om dagen med scheming (jeg ser på deg, NP).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Har ikke testa det så nøye ennå (ut over opplæringsoppdraget), men det er da turbasert så jeg antar at du kan velge mellom å kjøre en real-time-økt eller PBE-opplegg. Men ja, øh, er litt mange antagelser her så jeg skal ta noen runder i kveld og sjekke ut.

Og Nicholas vant vel gratis spill siden han var først.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#13
har kjøpt det og donert en del til en kompis. kan si så mye som at det er JÆVLIG buggete, men virker lovende hvis de fikser disse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Istemmes. Spilte noen kjappe runder tidligere, og sammenligningen med Neptune's Pride var noget farfetched viser det seg. Dette er utelukkende 1v1, lynkjapt men likevel ekstremt taktisk. Det er massevis av ordre man kan gi til folka sine, men heldigvis er alle logiske og systemet er lett å komme inn i bare du freser gjennom opplæringsdelen.

Spillet kræsja en gang, og da kampen jeg spilte over nett var over, var det ingenting som dukka opp som eksplisitt fortalte meg at nå er festen slutt og du får pelle deg tilbake til lobbyen; du må avslutte spillet selv. Litt røft i kantene, men grunngameplayet er helt på stell og veldig gjennomtenkt. Dette er en sånn "five minutes to learn, a lifetime to master"-opplegg og jeg liker det. Gleder meg stort til å se hvordan betaen utvikler seg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#15
EDIT: jeg preorder nå, den som vil buddyfisere får melde fra
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Nicholas og jeg spilte vår første runde akkurat. Og... ja.

 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#17
Ser lame ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Mer det at Nicholas suger. Kanskje ikke så rart siden det der var den tredje kampen hans (iallfall etter hva statistikken hans sier).

Den gylne regelen i Frozen Synapse er at cover er det du vil ha. I den grad det er noen valuta i spillet (ut over metavalutaen poeng), så er det cover som er den viktigste. Dernest kommer informasjon og sikte. Cover lar deg bestemme hvor du kan bli angrepet fra, så hovedpoenget er å se hvor du ligger best an med tanke på cover. Så må du ha informasjon, dvs. vite hvor fiendene er. Du kan ikke se hvor fiendene er med mindre du har ævva planta på dem, så hvis de sniker bak en vegg forsvinner de og bare et skrømt står igjen. Det er her taktikken kommer inn i bildet, og hvor god du er på å forutse trekkene til fienden. Så, når du først skal fajte litt, må du sikte på fienden, og det før han kommer inn i siktelinja di. Det tar tid å sikte, så hvis du løper inn i ei siktelinje er du i praksis allerede død. Med mindre du har griseflaks, som han ene jeg spilte mot istad :argh:. Og her har vi alle ordrene du kan ta til hjelp: Stå eller dukke, løpe eller vente (du kan gi en venteordre som igjen får en egen tidslinje som du kan gi nye ordre på), skyte hvis du ser noen eller bare peise videre, osv. Så legger du planen din, plotter inn waypoints og gir ordre, og trykker Play. Så ser du ordrene dine bli spilt av i sanntid, og får en ide om hvor bra de funker. Så justerer du eventuelt, og når du er klar sender du dem til serveren. Så gjør motstanderen det samme, du får resultatet fra serveren og planlegger derfra igjen, og slik går nu dagan til alle mann er døde.

Høres kanskje komplisert og teit ut, men i praksis er det jævla kjapt (lengste kampen min varte vel i under ti minutter) og ekstremt tilfredsstillende når du klarer å planlegge bra. Verdt å nevne at det bare er regelforståelse og taktiske evner det går på, det er ikke et actionspill selv om det føles sånn til tider. Kan si at jeg betalte cirka 200 kroner for spillet (luksuspakka, må vite) og det har lett vært verdt det allerede.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Æ glær mæ! Må bare se House først. Game i morgen kveld?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20
Wise fwom youw gwave.

Som alle selvsagt vet er spillet lansert og Agra og jeg er godt i gang med simultanrundebasert taktisk krigføring. Det står 4-3 til meg etter 7 runder, men disse to videoene er hittil de eneste som ikke youtube har gått på trynet på.