Gameboy Advance i Kina

SHDR

Gullmedlem
Gamesindustry.biz skriver at Nintendo, etter den moderate suksessen med Flash card-baserte iQue, har bestemt seg for å lansere Gameboy Advance i Kina, priset rundt 600 kr, noe som høres veldig dyrt ut i mine ører. Et spill følger med konsollen, og dette antas å være en lokalisert versjon av WarioWare, Inc.

Nintendo er den første av de Tre Store som klarer å skape seg et marked i Kina, etter at Sonys kinesiske PS2-release ble ødelagt av logistiske vanskeligheter; ironisk nok det samme problemet som oppsto under den vestlige launchen ...

Nintendo regner med å ha et solid grep om markedet der innen 3-4 år, og planlegger å slippe både denne og neste generasjons konsoller på det kinesiske markedet.

Hvorfor er dette relevant? Dersom Nintendo klarer å tafse til seg det enorme kinesiske markedet, vil de ha sikret seg et av de få voksende markedene for videospill, og samtidig fremme egne franchiser med alt det medfører av spin-offs og merchandise på det kinesiske markedet. Selv om Nintendo allerede har stødige finanser, vil dette på sikt øke selskapets aksjeverdi, og dermed kapital, med mindre Sonys oppfølgning av PS2en intensiverer.

Har faktisk sett GB, GBA og GBA SP flere steder i Kina siden i fjor jeg. Saa jeg trodde de faktisk hadde lansert allerede, de koster ogsaa fra 500 og til 800. Spillene er billige, rundt 50 kr for ett spill. Har faktisk sett alle de nye konsollene her nede, PS, PS2, DC,GC....tror uansett ikke at mange kjoper en GBA til 600 , er nok litt for dyrt for den vanlige Kineser. Saa hvis Nintendo virkelig vill selge noe saa maa dem nok litt lenger ned i pris.
Jeg kjopte min GBA SP der nede for 600 kr

spill for 50 spenn sier du? vell, kina er jo kjent for sine pirat kopier av ditt og datt.
selfølgelig finner du gba'en der nede, men det betyr vell ikke at den er sluppet ut?
tror shadar, vår gode nyhetsmann, er litt mere "opp til dato" enn som så..

hum noen som har stattestikker på pirat kopiering i kina, mener å ha lest et sted at så mye som 97% av all software er pirat der ?

For aa si det litt enklere da, Nintendo kommer ikke til aa tjene er jaevla krone der nede. GBA har vert der lenge, saa at Nintendo lanserer naa har lite og si, de som hadde raad til den har vell kjopt en allerede. Og du finner faktisk orginale spill til 50 kr der, jeg klarer utrolig nok aa se hva som er orginalt og hva som er fake.