Gameboy Micro

#21
Opprinnelig skrevet av GombaC+21.06.2005, 10.32-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@21.06.2005, 01.07
Melking deluxe. Hvem trenger en Gameboy mindre enn Gameboy Advance SP ? Ubegripelig. Eneste som kan trekke opp er pris.
234928​
Ånei!! En forbrukerelektronikk produsent kommer med en ny versjon av produktet sitt! Det har jo aldri skjedd før!

I makedsføringterminologien kalles det Produktutvikling, ergo: utvikle flere varianter av sine eksisterende produkter for å øke salget. Det er ofte en økonomisk nødvendighet. I Nintendo sitt tilfelle var det definitivt en økonomisk nødvendighet, de trengte å bevise ovenfor sine forbrukere og sammarbeidspartnere at GBA som platform ikke er død.
Siden slippet av NDS har ført til en kanibalisering av GBA salget har en ny GBA vært viktigere enn noensinne. "Uungåelig at GBA vil går mot slutten" vil nok mange si, men ikke glem at GBA med sitt lave entrypoint (maskin til ca 600, spill til ca 300 - 400) fremstår som et lavpris alternativ for mange voksne som vil kjøpe en enkel konsoll til barna sine. PSP og NDS vil (ihvertfall ikke enda) kunne betjene dette markedet. Derfor er GameBoy Micro en nødvendighet.
234960​
[/b]
Vel, har den noe annet å komme med ? Hvis man ser vekk ifra størrelsen ?
PStwo hadde feks innebygget nettverksadapter. Og naturlig nok er størrelsen redusert. PS2 trengte en reduksjon. GBA trenger det aldeles ikke..

Så med mindre den kan spille av MP3er eller noe som helst så er dette en sovemedisin av en nyhet.
 
#22
Opprinnelig skrevet av GombaC+23.06.2005, 00.23-->
<!--QuoteBegin-Mikkel
@22.06.2005, 13.36
Utifra hvilke spill som kommer til den og om spillene kan spilles på DS så er det mulig jeg kjøper den.
235365​
Det er en revidert utgave av GBA hardwaren, verken mer eller mindre. Kos deg med hundrevis av spill fra 1989 og frem til idag.
235620​
[/b]
GB Micro kan kun spille GameBoy Advance spill!

GB/GBC spill kjører på en annen spenning enn GBA spill. GBA og GBA SP har en liten boks som "tar seg av" denne overgangen slik at man kan spille både GBA og GB/GBC spill på dem. Denne boksen har de fjernet i GBM for at den skal bli så liten som mulig...

Mener å huske at de sa det under E3 en eller annen gang, men er ikke helt sikker...
 
#23
Jeg testet den på E3 og selvom skjermen er liten er krystallklar. Utrolig komfortabel å se og spille på. Det heteste ryktet på messegulvet er at maskinen har støtte for trådløs flerspiller, så stemmer det er den vel verdt en investering. Selvfølgelig forutsatt at prisen blir riktig.
 
#24
Merk at heller ikke DS kan spille GB eller GBC spill. Ikke noe stort tap dog. Så lenge oppløsningen er den samme har det nesten ingenting å si om skjermen er en halv tommer mindre, enkelte vil kanskje like forandringen da mindre skjerm resulterer i skarpere bilde. Dessuten var den kul. Ser for meg at den kan appelere som en spillemaskin du ALLTID har med deg. Om du ikke orker å dra me deg DS på jobb/skole, ta me deg Micro! Den er jo nesten liten nok til å putte i klokke-lommen på dongrien din. Om den i tillegg har trådløs multiplayer blir den et must om du har venner som liker å spille. Se for deg å henge med tre kamerater på et kjøpesenter og spille Adwance Wars mot hverandre for deretter å putte Microen i lommen om du må tisse eller spille trompet.

Er ryktet om MP3-spiller avkreftet? Om MP3 spiller var sant ville jeg kastet min MuVo Slim på dagen og kjøpt Micro. Ikke at Slim er en dårlig spiller, tvert imot, men flerfunksjonsapparater er sexy (bortsett fra den generiske wannabe alle-forbrukernes-drøm: PSP).
 
#25
Opprinnelig skrevet av EvilPinky@23.06.2005, 14.14
GB Micro kan kun spille GameBoy Advance spill!

GB/GBC spill kjører på en annen spenning enn GBA spill. GBA og GBA SP har en liten boks som "tar seg av" denne overgangen slik at man kan spille både GBA og GB/GBC spill på dem. Denne boksen har de fjernet i GBM for at den skal bli så liten som mulig...

Mener å huske at de sa det under E3 en eller annen gang, men er ikke helt sikker...
235705​
Det vil bli mulig å spille alle GB-spill noen sinne på Gameboy Micro.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Det vil bli mulig å spille alle GameCube-spill, alle PC-spill, alle Xbox/360-spill, alle PSX-, PS2- og PS3-spill, samt alle Dreamcast- og Colecovision-spill på Gameboy Advance Micro.

Hadde folket giddet å finne frem kilder på ting de hevder, sånn at det ikke bare ser ut som om man har trukket det rett ut av ræva?
Takk.
 
#27
Her. Fornøyd?

Det jeg mente å si er at den vil kunne spille alle GB og GBA-spill som man kan spille på GBASP. Om jeg ikke tar helt feil nå, så blir det omtrent alle GB-spill.
 
#28
Jippi! Jeg solgte min GBA SP da jeg hørte DS skulle komme, men beholdt selvfølgelig de beste GB spilla.. Ble skikkelig skuffa da de ikke funka med DS.. GBM er redningen! ;)
 
#30
Ifølge linken til Cornugon skal den støtte alle gameboy-spillene som SP-en spiller. Men ifølge Gamespot gjør den ikke det:
The unit will be able to play all existing Game Boy Advance titles, but it won't be able to play Game Boy or Game Boy Color games, since the unit no longer has the legacy Game Boy cartridge support. Nintendo is making no qualms about the fact that the Micro is more of a marketing design than a gaming design. The purpose behind the Micro is to reach a broader market that focuses on form over function. In a written statement, Nintendo of America senior vice president George Harrison said, "We're making the gorgeous Game Boy Micro for image-conscious folks who love video games."
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Vet du, da tipper jeg at IGN har bæsjet på spaden igjen med tanke på at de bare skrev at den vil spille GBC/GB-spill, mens Gamespot faktisk har en begrunnelse for det de skriver.
 
#32
Så da kan den sikkert ikke spille GB og GBC spill da, men den er jo liten da. Men må se den før jeg kjøper den ihvertfall, hvis jeg gidder å kjøpe den.
 
#39
Bare 7 uker etter? Vel, joda ... Hvis det blir dyrt å importere (jeg kommer ikke til å betale over 1000 norske kroner for en GameBoy Micro), så venter jeg.

Men GameBoy Micro'n er jo liten, så hvis pakningen er liten, så kanskje den fyker enkelt gjennom toll og avgifter? :rulleøyne:
 
#40
Hmmm, importere en maskin man allerede har, bare i mindre format? Jaja, det er jo opp til hver enkelt det. Hadde den hatt noe annet enn litt mindre størrelse å by på så kanskje.

Redigert: på en annen side, hva vet vel jeg om du har en GBA/SP/DS eller ikke?