Gamecube-spill for tiden

#1
Jeg har nettopp fått meg på en måte en "spillebule" og spilte Gamecube i stad for første gang på en god stund. Jeg er drittlei alle spillene mine, og har faktisk en liten slant til et nytt spill.
Når jeg tenker meg om liker jeg også veldig godt å kjøpe "platinum" spill.

Så, noen å nevne? Gjerne noen nye da jeg ikke er spesielt oppdatert på Gamecube spill (eller noen andre spill).
 
#2
Om du liker spill som Resident Evil så sjekk ut Eternal Darkness. Det er rimelig bra...du kan få det til 199,. noen plasser...
 
#3
Eternal Darkness er allerede på plass. Et herlig spill, I might add.
Så ikke folk anbefaler spillene jeg har, her er en liste over de jeg har.

- Eternal Darkness
- Super Mario Sunshine
- 007 Everything or Nothing
- Metroid Prime
- Phantasy Star Online
- Beyblade V-Force (fy faen i taket)
- NFSU 2
- Super Monkey Ball
 
#4
Oj....jeg ser ikke Resident Evil 4? Løp å kjøp :D

Killer 7 skal vistnok være elsket og hater av folk. Jeg synes det ser litt spennans ut.
 
#5
Mhm. Har hørt mye bra om Resident Evil 4. Allikevel vet jeg ikke helt om jeg har lyst på et slikt spill. Har enda ikke fullført Eternal Darkness, og tror ikke det er et slikt spill jeg er på leting etter.

Tales of Symphonia og Baiten Kaos (eller no) er det mye snakk om rundt omkring. Kanskje disse?
 
#6
Okay, vel dem har jeg ikke testet eller vet noe serlig om heller. Så der må noen andre steppe inn og gi litt tips.
 
#7
Hvis du er veldig glad i RPG-spill, så er Tales of Symphonia og Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean noe av det beste innenfor den sjangeren som finnes på GameCube. De er ganske forskjellige, og sistnevnte er kanskje litt mer sært i måten det spilles på hvis man ikke er helt vandt med kort-basert RPG. Jeg synes Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean er koseligere og penere, og til tider mer interessant, men Tales of Symphonia synes jeg har litt bedre kampsystem (real-time 2D-battle). Men smak og behag.

Forøvrig vil jeg anbefale Metroid Prime 2: Echoes hvis du likte Metroid Prime. Resident Evil 4 ser jeg på som et spill man bare må ha - det er utrolig underholdene hele veien, og etter min mening årets beste spill.

Kan også anbefale Ikaruga hvis du liker den type spill (bare merk deg at PAL-versjonen ikke har 60Hz, så NTSC-versjonen er å anbefale).
 
#8
Damn, Mantis sa det jeg hadde tenkt til å si

Vil anbefale deg om du tenker på Baten Kaitos og Tales, kjøp Tales. Det er ett par hakk bedre. Samtidig vil jeg på det sterkeste anbefale Metroid Prime 2. Ikke like bra som enern, men fortsatt veldig fornøyelig.

Også legger jeg merke til at du ikke har Zelda. Du har sikkert testa det eller no', men det er kanskje det beste spillet til Gamcube.
 
#9
Hadde Zelda TWW før. Likte det bare ikke... Det var skuffende.

Tales of Symphonia blir det kanskje. Sies jo så mye bra om det overalt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Ikke hos meg, og det er fordi det er ræva.
 
#12
Animal Crossing er et helt ræva spill og hvis man skal kjøpe et AC spill burde det være til ds, for da kan man spille over nett.

Skaff deg ToS, det ER etter min mening det beste RPG spillet til GC, bedre en Baten Kaitos og Skies of Arcadia.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Ignorer alt han forrige skrev.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Yetipants@03.09.2005, 19.19
Ignorer alt han forrige skrev.
258034​
Helt enig.

Ellers kan jeg også anbefale Viewftiful Joe 2. Har kommet til lav pris mange plasser!
 
#15
Hadde Viewftiful Joe 1 til PS2. Det var artig i en periode, men byttet (eller solgte?) det fort bort igjen.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#16
Smash Bros. Melee, Paper Mario 2 og Harvest Moon anbefales sterkt.
 
#17
Smash Bros
paper mario 2
Tales of Symphonia
Baiten Kaitos
Animal Crossing
Phantasy Star _ONLINE_

alt over er etter min mening flotte spill,
som bør sjekkes ut.
 
#18
Paper Mario 2 ser fettz0r ut. Det samme med ToS og BK og AC og HM.

=D

Phantasy Star blir nok snart Online om du snakker med han kameraten din StilleBob.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
For det første var introen lang og dritkjedelig, så skulle man legge i vei og gjøre... noe, og da kom det ikke-veldig-spennende kampsystemet inn i bildet. Samme fella som mange andre J-RPGs går i - kjedelig begynnelse, ingen motivasjon.
Og bare for å vise at jeg ikke er helt løkrull: Eksempel på J-RPG som IKKE går i den fella er Shin Megami Tensei - Lucifer's Call. Spillet har spenstig start som kommer til poenget istedenfor å tvære det ut i eninga, og så utslettes verden og istedenfor at du må luske rundt og lure på hva din rolle i hele opplegget er så blir du spleiset med demongener og fortalt rett ut at din rolle er å forme den nye verden, husj vekk med deg og tem noen demoner. Så enkelt og elegant kan det altså gjøres.
Shadow Hearts Covenant fenget også, forresten. Å spille som ei pre-nazityskerberte på jakt etter Satan (som etterhvert blir med i partyet ditt) er også en hook som engasjerer.