Gamefaqs kåring av tidenes beste spill

#21
FFVII mot Chrono Trigger... hmmm... det er egentlig en win-win situasjon. Begge spill er likeverdige spør du meg. Eller... FFVII betyr noe mer for meg, men det er bare fordi jeg spillte det først. Så det er samme hvem som vinner.

Men desverre har feil spill blitt satt opp mot hverandre. Det blir litt dumt å sette MGS og FFVII opp mot hverandre, for da går et av spillene ut uansett. Det fører igjen til at spill som kanskje kom videre fordi det ble satt mot feil spill kommer videre, mens verdige spill ikke kommer videre. Om dere skjønner hva jeg mener.

Teorien burde det vel vært et slags liga system, hvor man satt alle spillene opp mot hverandre minst en gang, og vinneren får 1 poeng. Man måtte selvsagt plukket ut enkelte spill som burde få være med i denne "ligaen".
 
#22
Jeg er utrolig misfornøyd med hele voten, da Ocarina of Time gikk ut mot FFVII så tidlig. Spør du meg, var hele opplegget med 8-, 16-, 32/64- og 128-divisjonene mislykket, da det var masse gode spill i 32/64-divisjonen som røk ut tidlig på grunn av systemet.
 
#23
LocoLennon: Helt enig, det burde heller vært slik.

Potetfar: Grunnen til at du kom så kort er fordi du ikke eier hjerneceller.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#25
Opprinnelig skrevet av Sheffield@06.06.2004, 17.26
Jeg synes denne gamefaqs saken gikk ekstremt bra, bortsett fra det jævla Super Smash Brothers: Melee som tok knekken på MGS2, GTA Vice og FFX. For etter min mening så er SSMB skikkelig kjipt. Buttonmashing, wee  :tommelned:
Ja, dette er en skandale. Dette er tre av mine topp 10 spill, og de blir føkka ut av SSBM. Har prøvd spillet et par ganger, men det var ikke noe for meg. Rart og merkelig spill.

Spør du meg, var hele opplegget med 8-, 16-, 32/64- og 128-divisjonene mislykket, da det var masse gode spill i 32/64-divisjonen som røk ut tidlig på grunn av systemet.
Det er jeg enig i. Blir ganske dumt å sette to storspill som MGS og Resident Evil mot hverandre i første runde. Det samme gjelder Chrono Trigger og Secret Of Mana.
 
#26
Opprinnelig skrevet av Sheffield@06.06.2004, 17.26
Jeg synes denne gamefaqs saken gikk ekstremt bra, bortsett fra det jævla Super Smash Brothers: Melee som tok knekken på MGS2, GTA Vice og FFX. For etter min mening så er SSMB skikkelig kjipt. Buttonmashing, wee  :tommelned:


SSBM krever faktisk en god del teknikk. Man kommer ikke langt med å bare trykke vilt på knappene. SSBM synes jeg helt klart er det beste slåss-spillet noen sinne, så jeg synes så absolutt at det fortjener å komme så langt som det gjorde.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#27
Gjeeeeeeeeeesp.

Ja, FFVII vant igjen, wee. I fjorårets character battle endte både Cloud og Sephiroth opp i finalen, og året før der var det Cloud mot Link.

Hadde de fjernet FFVII-karakterene, Sonic, Solid Snake, Mario, og Link hadde det kanskje vært interessant.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#28
Opprinnelig skrevet av Thinaran@06.06.2004, 23.20
Gjeeeeeeeeeesp.

Ja, FFVII vant igjen, wee. I fjorårets character battle endte både Cloud og Sephiroth opp i finalen, og året før der var det Cloud mot Link.

Hadde de fjernet FFVII-karakterene, Sonic, Solid Snake, Mario, og Link hadde det kanskje vært interessant.
mario e best :tommelopp:
 
#29
Vi kan vel ikke akkurat si at dette var en overraskelse; Final Fantasy VII har jo tross alt en enorm skare av tilhengere. Men jeg er imidlertid enig i det LocoLennon påpekte. En rettferdig avstemning ville vært hvis GameFAQs hadde satt opp et slags liga-system. Her har Sisamez for øvrig vært veldig flink – bare se på avstemningen hans «Beste Final Fantasy-karakter».

Chrono Trigger har jeg så vidt prøvd, så jeg kan dessverre ikke uttale meg.
 
#30
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy+07.06.2004, 18.40-->
<!--QuoteBegin-Thinaran
@06.06.2004, 23.20
Gjeeeeeeeeeesp.

Ja, FFVII vant igjen, wee. I fjorårets character battle endte både Cloud og Sephiroth opp i finalen, og året før der var det Cloud mot Link.

Hadde de fjernet FFVII-karakterene, Sonic, Solid Snake, Mario, og Link hadde det kanskje vært interessant.
mario e best :tommelopp: [/b]
Sonic banka livsskiten ut av Mario på 90-tallet! :p

Hmm.... Superraskt, blått pinnsvin mot dum, feit rørlegger....
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#31
Det er vel ingen bombe at rollespill gjør det så skarpt på gamefaqs.com. Det er vel den sjangeren som folk oftest vil/trenger guider og hjelp til.

Jeg hadde mer sansen for gamespys identiske kåring for et par måneder siden. Langt tøffere spill som hevdet seg der.

Uansett blir slike avsteminger kjipe, da mindre kjente knallspill ikke har noen som helst sjangse.
 
#32
Opprinnelig skrevet av Reaper+07.06.2004, 21.01-->
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@07.06.2004, 18.40
<!--QuoteBegin-Thinaran
@06.06.2004, 23.20
Gjeeeeeeeeeesp.

Ja, FFVII vant igjen, wee. I fjorårets character battle endte både Cloud og Sephiroth opp i finalen, og året før der var det Cloud mot Link.

Hadde de fjernet FFVII-karakterene, Sonic, Solid Snake, Mario, og Link hadde det kanskje vært interessant.

mario e best :tommelopp:
Sonic banka livsskiten ut av Mario på 90-tallet! :p

Hmm.... Superraskt, blått pinnsvin mot dum, feit rørlegger.... [/b]
AMEN!!!
SONIC RULER OVER MARIO!! :tommelopp:
 
#34
Var litt for mange konsoll spill versus pc synes jeg, burde vært litt mer jevne kanskje? Uansett så er FFVII et bra spill, men jeg stemte på Chrono Trigger.
Og dere som sier FFVII har dårlig grafikk, så må jeg bare si: NEI. FFVII imponerte alle med den supre grafikken, poenget er at nå er grafikken UTDATERT, ikke DÅRLIG.
 
#38
En fortjent seier spør du meg. Akkurat FFVII jeg hadde i min bracket som vinner også.

Med CT på andreplass ;).. er fornøyd med gjettingen min her (161 poeng tror jeg det var).