Gaming-podcasts

#1
På Tirsdag begynner jeg på skole har en 35 minutters skolevei forran meg, vet noen om noen bra gaming relaterte podcast jeg kan høre på, på skoleveien?
 
#2
Gamespot legger jevnligr ut en ny podcast hvor de diskuterer forskjellige nyheter innenfor spillbransen

Ellers kan jeg nevne atRevolutionreport.com har mekka en del gode podcasts. De omhandler hovedsaklig Nintendo og Nintendo Revolution, men de tar også for seg en del andre temaer innen spillverdenen.

Forresten: Det kunne vært kult kult med en spillegal podcast. Det må jo være drømmen for Shadar som alltid har så mye på hjertet. :tommelopp:
 

sheriffen

humre humre
#3
Opprinnelig skrevet av Shigsy@04.09.2005, 22.32
Forresten: Det kunne vært kult kult med en spillegal podcast. Det må jo være drømmen for Shadar som alltid har så mye på hjertet.  :tommelopp:
258366​
Jeg ser for meg 40 minutter lange monologer om leveldesignet og fortellerteknikken i diverse ukjente adventurespill ispedd Franske uttrykk blandet med negerbabling og hysterisk fristil-rapping.

Joda, det høres ikke så ille ut.
 
#6
Prøv å sitt litt lenger fra mikrofonen neste gang :p
 
#8
ITavisen. Fysj og asj. De har ikke produsert noe respektabelt på flere år.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#10
Opprinnelig skrevet av Ultrag@05.10.2005, 22.59
Vi har lagi en podcast. Du får nesten bedømme om den er god eller dårlig selv.

http://www.gameroobie.no/art/2501
266473​
Ganske bra, synes jeg. Alf Otto har definitivt radiostemme og god engelskuttale. Manuset virker bra skrevet, men jeg hadde litt problemer med å skille hva som var sitater og hva som ikke var det i nyhetssaken om Peter Jackson, så det er viktig å passe på at man ikke bruker for mange og for lange direkte sitater. Alf Otto kan også gjerne snakke litt saktere, og musikken er litt for klisjéfylt til å brukes gjennom hele sendingen. Litt mer variert musikk, så blir det bra.

Dette var jo den aller første sendingen og preges sikkert litt av det, men hvis dere ordner opp i disse småtingene tror jeg det kan bli virkelig bra.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Freeman@05.10.2005, 23.50
ITavisen. Fysj og asj. De har ikke produsert noe respektabelt på flere år.
266493​
Freecast er en ny tjeneste på Itavisen, der hvem som helst kan legge inn sine bidrag gratis(RSS Feed inkludert). Ikke Itavisen selv som lager podcastene som er der. :)
 
#12
Takker for kommentarene og rosen Houseman. Jeg er enig i alt du sier, og skal prøve å gi tipsene videre til Skoen.

Opprinnelig skrevet av Houseman+05.10.2005, 23.54-->
<!--QuoteBegin-Ultrag
@05.10.2005, 22.59
Vi har lagi en podcast. Du får nesten bedømme om den er god eller dårlig selv.

http://www.gameroobie.no/art/2501
266473​
Ganske bra, synes jeg. Alf Otto har definitivt radiostemme og god engelskuttale. Manuset virker bra skrevet, men jeg hadde litt problemer med å skille hva som var sitater og hva som ikke var det i nyhetssaken om Peter Jackson, så det er viktig å passe på at man ikke bruker for mange og for lange direkte sitater. Alf Otto kan også gjerne snakke litt saktere, og musikken er litt for klisjéfylt til å brukes gjennom hele sendingen. Litt mer variert musikk, så blir det bra.

Dette var jo den aller første sendingen og preges sikkert litt av det, men hvis dere ordner opp i disse småtingene tror jeg det kan bli virkelig bra.
266498​
[/b]
 
#14
Syntes den var veldig bra, bra at dere har så mye nyheter, jeg syntes ikke omtaler passer seg så bra på podcast (med mindre man klarer å gjøre det slik som Erlend i Burnout Revenge-omtalen). Dog dere sa Wolfenstein var XBOX 360-eksklusivt (om jeg husker rett), og det er feil.

Alf-Otto har teh radiostemme (selv om jeg sliter litt med dialekta av og til). Veldig bra! :)

Edit: Veldig vanskelig å høre hva som blir sagt om Halo på grunn av den høye bakgrunnsmusikken. Jeg liker heller ikke at det er lange musikklipp midt inni, men meg om det :)
 
#15
Du tenker vel på den fra 5. oktober? Vi har kommet med en ny i ettertid: http://www.gameroobie.no/art/2534. Her får man en sniktitt på LCS, og litt nyheter samt spillmusikk som i alle fall faller i smak hos megselv. Vi har også forbedret skurringen som kunne oppstå pga mic'en forrige gang.

Trykker du på mediaspiller vil det åpnes en egenutviklet flash-avspiller der du kan høre på den første først, og deretter går den gradvis bakover til den eldste. Du har også en playlist nederst slik at du kan høre på de du ikke har hørt.

Den 5. oktober var det bare kjent at Wolfenstein kun kom til 360, mens PC-versjonen ble annonsert litt etterpå - som du også kan lese hos oss. :)
 
#16
Var egentlig begge jeg snakket om. Halo er jo fra den nye. Liker flashspilleren, veldig oversiktlig og behagelig å bruke. Et godt eksempel på hvordan flash kan brukes til noe godt fremfor alle de jævla Jamba!-reklamene ;)
 
#17
Det stemmer at det er noen Halo-sanger i den nye, men de er såpass ukjente at jeg tviler på at du ville kjent de igjen. På den første spilles nemlig den Halo Theme-sangen, så du er helt sikker på at det ikke er den? Den er også rimelig høy, mens på vår nyeste er volumet rimelig lavt. Menmen. :p

Addon: du sa nemlig at musikken som ble spilt under Halo-saken var høy, men det er ingen saker om Halo i den nyeste. Dermed mener du vel den eldste?