GBA SP - anbefalinger

Novastrum

Feminist-elitist
#21
Opprinnelig skrevet av Lurtz@04.05.2004, 17.40
GBA SP er en fin ting å ha. Jeg kan anbefale den, en fornøyelse å spille på den.

Spill jeg mener du må ha er:

Castlevania -Aria of sorrow
Castlevania -Harmony of dissonance
Castlevania -Circle of the moon
Metroid Fusion


Sikkert mange andre også, men dette er nå de beste synes jeg. Ja, jeg er castlevania fan. Skal du velge et av Castlevania spillene, så anbefaler jeg Aria of sorrow. Aria of sorrow er ikke bare det beste castlevania spillet på gba, det er også et av de beste i hele serien.
My kind a´man!! Skal skaffe meg alle de jeg også.
Jeg vil også anbefale Sword of Mana, selv om mange nok vil være uenig med meg.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#22
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@04.05.2004, 18.35
Synes ikke summen er så gal jeg når man tenker på at alle disse NES spillene er kvalitetsspill som kun har mangeler på grafikk og lyd. For de interesserte (som meg) er dette en drøm. Hadde selvfølgelig ikke gjort noe om Nintendo hadde senket prisen på de, men jeg mener altså at spillene er vert  200-300kr.
Egentlig er de bare verdt cartridgen de er lagret i og konverteringsjobben. Spillet har de allerede fått betalt for. Jeg liker ikke melkestrategien til Nintendo.
Super Mario Allstars til SNES må vel være det mest generøse de har gjort noengang. Hvorfor gjorde de ikke det samme til GBA?
 
#23
Opprinnelig skrevet av Novastrum@04.05.2004, 22.19
Super Mario Allstars til SNES må vel være det mest generøse de har gjort noengang. Hvorfor gjorde de ikke det samme til GBA?
For å tjene penger. :p

Men nå slenger de jo med en gratis pakke med 4 Zelda-spill sammen med GameCube da. Så litt generøse er de jo også.
 
#24
Lik-sang har bilder. Er det sånn de ser ut? Ja, hvis du gidder å sjekke :p
 
#25
Nope, ikke kjøpt meg det enda, men det er det garantert at jeg gjør i nærmeste fremtid ;)
 
#26
TopGearRally
-Ekstremt bra bilspill til GBA'en. Vil garantert ikke angre. Meget bra dybde på det.

MarioKart:SuperCircuit
-Multiplayer-morro. Ghost-exchange. Yess!! Bra å kjøre aleina óg. Masse å unlocke, samtidig som man har det morro. Om att og om att og om att...

F-Zero:MaximumVelocity
-Superrask supermorro. Kan bli litt vanskelig etterhvert, helt til man oppdager ett par triks for å unngå å bli kjørt forbi. Man trenger bare å komme på tredje plass for å vinne cupen. Meget godt.

Mario&Luigi:SuperstarSaga
-Endelig kommer min store helt Luigi bedre frem i lyset. Man får ett par indikasjoner hvorfor han for det meste har latt Mario styre helteriet i MushroomKingdom.
Måten å bruke Mario-brødrene samtidig for å løse oppgaver, gåter og diverse andre saker er helt geniale. Her finner du masser av innovasjoner og det er lett å skjønne hvorfor går ut med slagordet "TheNintendoDifference".
Her skinner det tvers av kreative oppgaver og er egentlig ikke så fryktelig krevende. Det er da allikevel på plass med store refleksjonsferdigheter, da det vil øke skaden man kan påføre fienden betraktelig. Men, skulle du mangle dette er det allikevel ikke så fryktelig god grunn til å fortvile.
Bortsett fra den vanlige storyen kan man gå rundt å gjøre innbyggerne på BeanBeanKingdom store tjenester og du vil kjenne en enorm glede av hjelpe dem.
Humoren er også verdt å nevne. For her åpner man med en hysterisk artig sekvens og det fins mengder av det etterpå. I det hele tatt er dette så utypisk Nintendo at du vil få bakoversveis.
Sluttbossen er dog en smule for vanskelig for meg. Skjønner ikkje bæra ka eig kan gjera deir.