GDC 2011

sheriffen

humre humre
Det er visst noe GDCings som foregår borti statene, og for å være ekstra kontroversiell lager jeg en samletråd der vi kan prate om dill og dall som ikke fortjener en egen tråd. Har noen sagt noe fett? Har noen vist frem noe stilig? Har du blitt provosert? Ser noen helt jævlig teite ut (evt heite ut)?

Post det her.

PS Kanskje SHDR kan bidra med et reisebrev eller to?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
GDC går ned og Peter Molyneux holdt framlegg og greier, en av tinga han viste fram var et hobbyprosjekt som i grove trekk er en 256-spillersversjon av Populous. For å få vist det fram måtte han kjøre det via Visual Studio (mao. er det bare han som driver og mekker det), og da måtte jo skrivebordet fram. Sjekk hvilket spill han har klistra på oppgavelinja. :riffa:

Og bare ett GDC-bilde til siden det eier, her har vi Hidetaka "Swery" Suehiro som lar folk få speide i kaffen hans. Hvis du må spørre hva poenget med dette er så synes jeg synd på deg. ^^

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Notch tweeta: “I kinda promised a very important person we’re adding Dog pets to Minecraft, so I guess that’s confirmed now.”

Vel, det viser seg at den personen var Peter Molyneux. Fyren er jo mer hundegal enn GungHo.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg innså nettopp at Molyneux er den mislykka halvbroren til Steve Jobs.

Lodin

Der Waaaah
Det hadde egentlig ikke vært en dum ide om Millionbux droppa Lionhead og flere Fabeler til fordel for jobb som konsulent hos Mojang.

Lodin

Der Waaaah
Og her er den mye omtalte techdemoen til Epic. Allerede nedskalert til neste genrasjons konsoller såklart.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Skal det der være in-game? Det tror jeg lite på før jeg ser det... in-game.

Lodin

Der Waaaah
Som sagt, det er en techdemo av hvordan Epic mener fremtidige spill bør se ut. Problemet er at det ikke er så jævla imponerende og flere aspekter er faktisk skalert tilbake i forhold til ting de har vist tidligere.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hmm.. Det var da ikke SÅ imponerende. Misforstå meg rett her, det ser bra ut, men det er ikke urealistisk om 2-3 år det der.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Hmmm...

Om alt skal oppsummeres;

3xAAA = Dead.

Sosiale/Casual spill er det som skjer (Mye mere inntrykk av det i år enn i fjor).

Mye kult på indie-fronten, bare ikke helt bærekraftig (litt art-movement, men det er kult ihvertfall og det blir spennende å se om det kommer til å gå noe sted).

Mange tror Molehill til Flash kan være en gamechanger.

Konsollen kan man skrive hjem om.

Cool kids on the block er the old kids.

Var masse Postmortens (Pitfall, Doom, Marble Madness, Prince of Persia (litt inntrykk av at en æra er over, det er mitt da, det ble ikke sagt høyt)).

Chris Crawford var der og rocket the show, gal gammel mann som fortsatt er passionate og sint, "like".

Det virker som om sosiale spill har blitt helt akseptert, og at de fleste lurer litt på hva som skjer nå.

That is what I got out of it, anyways. Skal kanskje notere ned noe litt mer comprehensive når jeg får tid og ork til det (fortsatt sulten, trøtt og syk).

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Trippeltrippel-A er dødt? Jeg er fornøyd med vanlig trippel-A jeg.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Er det dette som er trippeltrippel-A?

For det er visstnok ingame og jeg orker ikke tenke på hvor mange man hours som kreves for å lage et helt spill som ser slik ut.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Overdriver, men det mere marginal interresse for det fra devs, investorer og... tja... egentlig alle.

Mye større fokus på web og touch.

Noe som varmer mitt hjärte, ihvertfall.

SHDR

Gullmedlem
Er det dette som er trippeltrippel-A?

For det er visstnok ingame og jeg orker ikke tenke på hvor mange man hours som kreves for å lage et helt spill som ser slik ut.
Se på dette som parallell til Unreal 3-demoen som ble vist i, tja, 2005 eller noe slikt. Den med han negermarinen som slåss med en robot. Det ble ikke slik, ble det vel?

De eneste teknologiene folk jeg snakket med på GDC pratet om var Flash og Unity -- og da i all hovedsak for å konstatere at Unity hadde feilet som plattform og måtte forstås som et spillutviklingsmiljø nå og ikke et troverdig, uavhengig økosystem. Tror de dager hvor teknologi måles i bits, bytes & megaherz, er over nå. Det er touch screens, serverløsninger og kryssplattformsteknologi som er de heteste temaene nå. Greit, det er også bare teknobabbel, men det er iallfall en ny type av det.