Jeg synes både de som sier at touchscreen gjør alt irrelevant og de som sier at touchscreen bare er skrot kan slenge seg i veggen. App Store-suksessen de siste åra har vel bare vært en suksess for noen få, snarere enn for de fleste, og spillene på iOS driver fortsatt og finner formen. Det eneste spillet jeg har sett som nærmer seg å gi noe sammenlignbart med en tradisjonell konsollopplevelse er Infinity Blade, men det finnes ørten retro-highscore-greier som funker fett for en quick fix innimellom. Det må skje noe nytt snart, ellers vil nok også iOS-spill (og tilsvarende spill på andre plattformer) stagnere, og det ville vært synd. Jeg har liten tro på at App Store kommer til å være like megastort om noen få år, spesielt hvis pratet om at det kun er noen ganske få utviklere som faktisk har tjent noe særlig på plattformen stemmer.
Det aller særeste er at iPod/iPad er utmerket for spill av typen man ser på Facebook; FrontierVille og sånt. Hvor mange sånne spill finnes det på App Store? Jeg har sett FarmVille og noen andre Zynga-spill der, aner ikke om det er samme opplegg som på Facebook. Smurf Village er jo samme greia, men... det er liksom det. Er det bare Zynga og Capcom som kan gjøre noe sånt på iOS? Isåfall sier det litt.