Gears of War 2 i hus! Collector's Edition er både fet men også litt annerledes enn jeg så for meg. Jeg så for meg en stabil tinnboks i motsetning til den slappe fitta som Halo 3 ble lansert i. Denne er mer som Bioshock, og det var koselig.
Siden ingen har skrevet om den før nå er det på tide å poste TV-reklamen for Gears of War 2. Reklamen har bedre historiefortelling enn i begge spillene til sammen, tipper jeg.
Og det tvinger frem spørsmålet om hvorfor ingen spillutviklere henter inn kvalifisert personell fra film- eller reklamebransjen som konsulenter hva angår spillfortellinger. Greit at de ikke har noen erfaring med interaktiv fortellerteknikk, men de burde jo kunne si "det er ræva" eller "det er ikke ræva".
Rakk å klokke inn i overkant av tre timer i går kveld, og så langt er det rett og slett bare dritkult. Faktisk.
Høyere tempo, flere fiender, større fiender, brukbare medhjelpere, en større og mer fargerik verden oooog flammekaster. My kind of music. Lett for at helga går med til å runde dette to eller tre ganger.
Good for them. De gjorde det forrige gang også, og etter at forfatteren hadde forlatt skuta, slaktet de manuset for å få det til å passe med den redesignede kampanjen og slikt. Det var et lite intervju med manusforfatteren i Edge for noen måneder siden, og hun forklarte at det var vanlig at lead design skrev en treatment, de fikk inn en manusforfatter til å skrive et skikkelig manus, og så "rettet" bare designerene på manuset ettersom spillet ble utviklet. Det er en helt nødvendig og naturlig prosess, sånn rent bortsett fra at de bør beholde manusforfatteren for å hindre at manuset reduseres til et lappeteppe.
Spilte gjennom kampanjen på hardcore i går. Spillet er bedre på mange punkter enn det er dårlig så langt:
+ Nye våpen og fiender. Og om de ikke er nye så har de blitt tilpasset spillet mye bedre.
+ Laget ditt kan revive deg og som en gladbonus kan også fiendene hjelpe hverandre.
+ AI som faktisk er grei å ha med å gjøre. Klart det er noen steder der laget ditt kan brenne.
+ Spillet er vanvittig fint og detaljert. Tør ikke tenke på hvor mye folk har jobba for å få alt til å funke så bra som det gjør.
+ Her nytter det ikke å løpe rundt som en tulling. Hvis du spurter mot en fiende fordi du vil sage de i fillebiter $) er det mye mulig at du aldri vil rekke frem. Stopping power sørger nå fint for at du bør holde deg på avstand. Lite er mer kjedelig enn å bli tråkka i trynet av karen du hadde lyst til å lage kjøttdeig av.
+ Hørte av mange på vennelista at punktet ovenfor gjør at det faktisk går an å spille multiplayer uten at alle klanhomsene kun løper rundt med sniper/boomer, hagle og en teipbit påtv-en. Hagla (og våpen generelt) skal funke vanvittig dårlig hvis du ikke sikter også... kanskje en fordel at folk faktisk må lære seg å sikte. Kan forøvrig ikke bekrefte dette punktet selv enda, men det er vel ikke noen forskjell fra våpen i kampanje og multiplayer?
- En del steder jeg klarte å sette meg fast. Klarte som regel å rulle meg ut, men hvis alt annet feiler funker det som regel å downe personen som sitter fast. Sett at du spiller co-op da.
- Noen få steder kan bli litt kjedelige fordi man holder på så lenge.
For eksempel når man kjører bilen, man kjører jo i evigheter! Var gøy til å begynne med men faen heller så langt det brettet var.
- Bug på act 3, chapter 6:
Det er en skikkelig irriterende bug når du møter leviathan bossen på act 3, chapter 6. Ikke løp langt frem på båten når han prøver å dra deg ned i vannet med tentaklene. Hvis du gjør det vil du muligens sette deg fast der det stod en troika før (?). Hvis du klarer å sette deg fast der er oddsene for at du kommer deg løs igjen før du dør veldig liten. Jeg satt meg ikke fast når jeg løp inn i munnen hans for å drepe dritten, så akkurat der ser det ut som det er greit.
Dette er langt fra alt som er bra/dårlig, men det jeg følte var viktigst. Får se om jeg hiver meg rett på Insane eller om jeg tester litt multiplayer senere i dag.
Skriver bare noe kort først. Spilte igjennom på Hardcore med en kompis selv i går og har litt punkter selv.
Først og fremst så var spillet kult, multiplayeren (testa litt) infridde og alt det der. MEN jeg hadde store problemer med loading og frameratedrops igjennom hele spillet, var utrolig irriterende. Noen andre? Var liksom ikke bare noen millisekunder heller, den éne gangen så varte det rundt 20-30 sekunder og jeg sprang rundt der i slowmotion.
Skriver litt mer positivt senere har ikke så god tid nå. Må bare si at énern var mye kulere første gang men toern er okey. Gleder meg til online da.
Tja, det spørs nå hvem du skal spille med og hva du skal spille det.
Hadde vært gøy å få samla en gjeng spillegale individer igjen også. Lenge mellom hver gang folk samles. Jeg er hvertfall hjemme fra jobb rundt halv ni/ni tiden, så får vi se hva som skjer da.
Spilte noen runder med blant annet Rawenkeke og K999 pluss en bunke med andre folk. Spilte mest Execution, men var også innom Wingman og Guardian. For min del ble det lite taktikk på grunn av at jeg ikke hadde spilt på noen av brettene før, men det kom seg etter en liten stund. Nå kan jeg forøvrig bekrefte 100% at både hagle og sniper har blitt svakere. Skal bli gøy å se hvor lang tid det tar før "hardcore" spillere som ikke kan sikte, bytter tilbake til første Gears.