Gears of War: Bedriv koprofagi og innta rigor mortis

R

roy_nor

Gjest
SITAT(Revan @ 07.01.07, 22.50) 45837
Frister meg nå, men skal vi ta det en kveld i uka? Eller til helga? Forresten, spilte jeg med deg i morges?
[/b]
Jeg sto ikke opp før kl 13 i dag (skolen begynner ikke før 15 januar :p ) så tror nok ikke det var meg ;)

Men add meg til friend lista dersom du trenger noen til å joine en GoW match fremover =) GoW har tatt over for CS her i gata :D
 
WTF! Kjeft a Bamse.Du maser om å spille med meg hele tiden men jeg gidder ikkeå invite deg. Jeg bruker nesten bare to våpen, sniper og hagle, granat slapping har jeg slutta meg. Glitching bruker jeg aldri i seriøse kamper.
 
Update i morgen folkens, ser ut til å bli en grom update som fikser alt av klager som har vært på spillet:

• Fixed aspect ratio distortion when using VGA cable with 4:3 displays at resolutions higher than 640x480
• Fixed voice issue with new players joining Player Match games in progress
• Players can now get the Achievement for "Dish Best Served Cold" when using Troika turret to kill RAAM
• Fixed rare situation where host could loop countdown and never start match
• Fixed rare situation where players could get stuck after chainsawing in multiplayer
• Reduced Grenade Tag melee distance
• Enabled “Strict” NAT check on host to prevent possible connection issues
• Optimized server browser queries to return results more quickly and prevent scroll bars from hiding quality of service icons
• Reduced number of possible revives in Execution to match Warzone
• Removed host name from Ranked match server browser
• Disabled security cameras in Ranked matches
• Ranked matches now require balanced teams (3v3 or 4v4)
• Increased penalty for quitting a Ranked match to -50 points
• Added additional cheat detection code
• Additional housekeeping updates

Ja, også kommer det to nye kart på onsdag eller torsdag!!
 
Yeah. Så akkurat at det med nye maps :D:D:D

Fikser de super hoppet og farts glitchen også? Håper det. Burde også fjerne spectator glitchen
 
Kjenner ikke til noen av de glitchene jeg, men det kan jo gå under "Added additional cheat detection code", eller "Additional housekeeping updates".

Supert er det hvertfall at tagging fra ti meter blir umulig, at "quitters" blir straffet hardere, og at folk som joiner en player match faktisk kan snakke. Blir også godt å slippe timeren som aldri teller ned, og det blir veldig godt å alltid få info om ping når man søker etter kamper.

Noen vil vel synes det er dumt at ranked matches ikke lenger vil vise host name, og at de i ranked matches ikke kan snakke med en venn på privatchatten som overvåker kartet på kameraene, men det er jo ting som vil gjøre ranked matches mer rettferdige.


Edit: De to nye kartene ser også veldig bra ut, må i det hele tatt berømme Epic for å ha fått i stand alt dette såpass fort.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Flott å se de ennå ikke har fikset den største mangelen i spillet da. Courtesy of 1up.com:



Seriøst, det er faen ikke så vanskelig. 99% av Live-spillerne kommer ikke til å bli sure over at host name ikke vises lenger fordi det hindrer dem i å jukse, men fordi det hindrer dem i å spille med vennene sine. Halo2 klarte det i 2004, det burde gå an i 2007.

Redigeringsleken, part deux: Finnes det noen bilder e.l. av de nye flerspillerkartene ennå?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Greia er at det burde rett og slett ikke være noe å klage på. Det finnes ingen god grunn til at Halo2-systemet ikke er implentert, sånn er det bare. Som sagt: Det ble tilnærmet perfeksjonert i 2004 (det eneste som manglet var en serverliste over custom matches, og det blir lagt til i Halo3). At det ikke er blitt standard siden den gang er bare idiotisk. Hva player matches angår, så ender jeg opp med å spille dem mest, ja: Problemet er bare at alt av achievements kobles til de rangerte kampene, så skal du åpne dem så tvinges du til å spille på lag med en haug sytete, elitiske amerikanske drittunger.

Og de nye mapsene så snasne ut, om noe ... tradisjonelle. Vet egentlig ikke hva mer jeg forventet, kanskje noe som ikke så likt ut som de andre, men no matter. Blir gøy uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sist jeg sjekket så var Player Match den eneste spillbare måten å få på litt Gears på, og Ranked var den man fikk achievements for. >_<

Edit: Nicholas var for rask.
 
Jeg må si jeg aldri har helt forstått hvorfor Halo 2 systemet lovprises jeg da, men det er sikkert fordi jeg ikke har spilt det veldig mye, og aldri satt meg inn i det. Er det ikke slik at man ikke har noen mulighet til å velge hvilket kart og hvilken spillemodus man vil spille, med mindre man har haugevis med venner online, og kan starte en custom match?

Poenget med å utelukke mange muligheter i ranked matches er jo at det skal bli mest mulig rettferdig, slik at de som har en høy score og en høy kills/death ratio faktisk har fortjent det. Player match fungerer jo fett for de som vil ha alle mulighetene, og achievementsene skaffer man jo seg lett ved å ta en ranked match en gang i blant, sett bort i fra den 10,000 kills saken, som kan bli vanskelig.

Likevel skjønner jeg hva du mener, jeg hører nemlig til dem som synes det er litt trist at ikke alle mine kills blir registrert, siden jeg spiller mye player match, men med mitt konkurranseinstinkt så tar ranked matches også bort mye av gleden ved å spille, så det er kanskje like greit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, de gangene jeg har spilt Halo 2, har det ikke vært verre enn at vi har samla en bande folk, danna en gruppe, og så har spillet funnet andre å spille med. Så havner vi på lag og moser de andre folka. Enkelt og greit.
 
Hehe, ja, men man "risikerer" å havne på et kart man hater, og kanskje må man plante en bombe eller noe annet tull, når alt man har lyst til er å drepe. Forresten synd de har fjernet multi-team muligheten, det likte jeg godt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Halo2 lar deg ikke velge kart eller modus nei, men istedet tilbyr det en rekke playlister som er ganske presise. Du har Slayer, Team Slayer, Team Objective-baserte greier, og så videre. Selv om du ikke får skreddersydd til nøyaktig slik du vil ha det, ender du i 99% av tilfellene opp i en modus du tåler. Hva brett angår så løses det problemet ganske lett ved at de fleste av brettene er morsomme å spille på, og de som blir sterkt mislikt lukes ut av matchmaking (Bungie er vel en av de utviklerne som er flinkest til å høre på communitien sin). Akkurat det med at det ikke finnes noe system for å finne custom games utenom friendslisten er som nevnt det eneste problemet, men det rettes uansett opp i Halo 3.

Edit: Hater dere! Men ellers, Team Slayer 4 lyfe, så slipper du alt av bombene og flaggene og alt det styret der.
 
Nja, skeptisk, synes altfor ofte jeg havner på et brett jeg ikke liker i Halo 2, men det er kanskje fordi jeg vil spille på Turf hele tida, hehe. Multi-team på turf var gromme greier, men det er det dessverre slutt på.

Uansett, jeg ser ikke helt den store fordelen Halo 2's system har over player match i GeoW, man kan jo på akkurat samme måten lage sin egen match, med sin egen map cycle, og med tre kompiser på laget, for å så be noen andre eller vente på en tilfeldig gjeng.

Edit: Selvsagt har vi fremdeles problematikken med at man ikke får bokført noen kills eller andre snasne stats, men det klarer hvertfall jeg å leve med.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Og Achievements. >_< Poenget mitt er at når rangerte kamper er så sentralt, er det ingen unnskyldning for ikke å matche et spill som et to år eldre.

At Turf med flere lag er kanon skal du ikke få noen argumenter mot. :p Spilte denne kampen med en kompis tidligere idag, og selv med kun to lag blir det veldig heftige saker. Også artig siden vi startet med å ligge grusomt under (type 30-19), tok oss opp ganske mye siste halvdelen av kampen, og klarte akkurat å nette 8 kills innen 30 sekunder på slutten av kampen. Sånt er gøy. Forhåpentligvis bringer de nye brettene som kommer til våren ny aktivitet til Halo2, slik at vi får våre favoritt-spillelister tilbake. :)