Generelt om Xbox 360

D

Deleted member 91

Gjest
Men nå må du huske at det går ann å streame både musikk og film fra PC-en din, eventuelt spille musikk av iPoden eller PSP-en din. Kanskje du ikke kommer til å legge inn alle CD-ene dine denne gangen?
 

Kilik

Lokal moderator
Nedlasting av demoer, patcher, ekstrapakker etc. vil nok ta en del gigabytes. I tillegg vil det nok dukke opp flere multimedia features etterhvert. MS har også snakket om å gi ut spill i flere episoder som man laster ned via Xbox Live etterhvert som de utvikles. Jeg antar det kommer en større harddisk om et års tid.
 
Famitsu sier at den Japanske interessen for Xbox 360 er oppe fra 6% til 22%.

Far from it according to Famitsu interest in the console has jumped from 6% to 22% post TGS. Microsft did have games on the floor that mattered like "Chromehounds", "Ridge Racer 6", "Ninety Nine Nights" and "Enchant Arm". The kiosks were always crowded to and attendees showed genuine interest in the system. Microsoft was also able to take some serious coin out of Sony's exclusivity bag by showing that franchises like "Resident Evil", "Armored Core", "Gundam", and "Bomberman" now had a new home.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Det er jo egentlig ganske imponerende.

Uansett, sjekk hva jeg fant på Eurogamer! En nettside hvor du kan laste ned en template for å så designe en faceplate til Xbox360. Så sender du den til dem, og vinner-platen skal de prøve å få produsert. En del stilige der, må jeg innrømme.

Selv likte jeg denne ganske godt. :p

 
D

Deleted member 91

Gjest
.... pluss den hvite? Tror uansett jeg går for hvit. Den er penest. *rub*

Redigert: EY! Ikke leg rediger-leken med meg. Jeg så deg nok. Ferger du liksom.

Bj0nniz: Gold lar deg spille over internett nårsomhelst, men koster penger. Silver Live gir deg simpelten mulighet til å komme på internett med burken. Du kan spille i spesielle helger og sånt, da.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Men man får adgang til å laste ned ting og sånt med Live Silver? I så fall er det genialt.
 
Opprinnelig skrevet av Gamer.no
Neste generasjon av Xbox Live vil være tilgjengelig allerede denne julesesongen, og som vi har fortalt tidligere vil alle Xbox 360-eiere få tilgang til Xbox Live Silver uten kostnad (det kreves imidlertid at du har en harddisk eller minnebrikke samt bredbåndoppkobling). Med Xbox Live Silver kan du opprette din egen onlineprofil, sende og motta tekst- og stemmemeldinger og kommunisere i sanntid med andre brukere.

Du vil også få tilgang til Xbox Live Marketplace, hvor spillrelatert innhold som trailere, demoer, nye nivåer, nye karakterer og nye våpen kan lastes ned. Dessuten får du tilgang til Xbox Live Arcade, hvor du kan laste ned en rekke små og store spill. Noe nedlastbart innhold vil være gratis, mens andre ting vil koste penger.

Hvis du i tillegg ønsker å bruke internett til det det ble oppfunnet for (eller i det minste burde ha vært oppfunnet for), nemlig å spille mot andre, må du kjøpe Xbox Live Gold-medlemskap. Da får du tilgang til alt det overnevnte, samt omfattende flerspillermuligheter og eksklusive privilegier og belønninger på Xbox Live Marketplace.

Hvis du ønsker å abonnere på Xbox Live Gold i en måned må du betale 59 kroner. Tre måneder koster 159 kroner, mens et årsabonnement koster 499 kroner. Det er med andre ord ikke særlig stor tvil om hva du bør gå for hvis du ønsker å spare penger, men det er godt å se at folk får muligheten til å kun abonnere for kortere perioder om de ikke er helt sikre på hvor mye de kommer til å bruke Xbox Live Gold.

Et problem for mange i forhold til dagens Xbox Live er at betalingssystemet krever kredittkort. Dette kravet blir nå fjernet, og du kan kjøpe abonnement ved hjelp av kontanter eller eventuelle andre metoder i butikker som selger Xbox 360. Naturligvis kan du fortsatt bruke kredittkort om du ønsker det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn fordi jeg lurer, har noen tall på hvor mange 360-er som blir lagt ut for salg i Norge på lanseringsdagen?
Antallet PSP på den norske lanseringsdagen var 20.000, etter hva jeg hørte.
Bare så det er nevnt.
 

Kilik

Lokal moderator
Har hørt snakk om 700.000 konsoller for hele Europa. Det betyr vel rundt 15.000 for lille Norge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jøss, ikke mer? Da var det vel kanskje ikke så rart det ble fort utsolgt heller...
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
MPX.no tar visst fortsatt imot forhåndsbestillinger.

EDIT: Tilbakemeldinger? Jeg mente forhåndsbestillinger. :p
 

Kilik

Lokal moderator
Nja, merk at jeg skrev lanseringsdatoen. MS vil nok greie å levere en god del mer i ukene fram mot julaften. Totalt 40.000 før jul kanskje.

Uansett, nettbutikker får selvsagt bare et begrenset antall konsoller, så det ikke skal være utsolgt i fysiske butikker på lanseringsdagen.

MS har forøvrig planer om å selge 10 mill. konsoller worldwide før konkurrentene kommer på markedet neste år.
 
Opprinnelig skrevet av Houseman@28.09.2005, 01.01
MPX.no tar visst fortsatt imot forhåndsbestillinger.
264423​
Bestilte der nå nettopp. Håper bare jeg får den på lanseringsdagen. :ehm...:
 
Opprinnelig skrevet av bj0nniz@28.09.2005, 08.31
Hvordan er det med betaling når man forhåndsbestiller? Betaler man nå eller når man får varen?
264456​
Mulig man må betale et lite depositum. Når jeg forhåndsbestillte PS2 med VISA back in the days så måtte jeg betale 500 i depositum. Resten av summen ble trukket av varen ble sendt.

Er ikke sikker på om det er samme praksis med mpx, du får nesten bare forhøre deg med folka.