Generelt om Xbox 360

D

Deleted member 91

Gjest
Døh, åld njus ass. Postet jo dette i Xbox360-launch-tråden for noen dager siden.
 
Fy søren det bilde fra Unreal Tournament 2007 så ratt ut!! Tenk deg hvordan Unreal 4.0 blir. Epic har sagt at de har jobbet med Unreal 4.0 i to år samtidig med Unreal 3.0. Spennende dette her.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Nicholas@02.09.2005, 13.57
Døh, åld njus ass. Postet jo dette i Xbox360-launch-tråden for noen dager siden.
257649​
Er ikke dette Xbox360-launch-tråden? :(

Forklarer hvorfor jeg ikke fant det du skrev, så jeg kunne quote deg.
 
Neste generasjons Sonic skjermbilder

Alternativ link

Ser virkelig bra ut. Kommer på både PS3 og Xbox 360, så kunne like gjerne postet det i PS3 tråden.

First up was the announcement that yes indeed, there is a next-generation Sonic game in the works. Billed as a "re-invention" of the classic franchise, Sonic the Hedgehog will make its debut on the PlayStation 3 and Xbox 360 sometime during 2006.

Presiding over the game's development will be none other than Yuji Naka, who, along with character designer Naoto Ohshima, created the original Sonic game for the Sega Genesis in 1991. According to Sega, Naka will "create the most intense sensation of speed ever experienced in videogames" with "an innovative combination of art, physics and game design."

"We are proud to re-create our famous friend, Sonic, for a new generation of gamers on PlayStation 3 and Xbox 360," said Naka. "With Sonic the Hedgehog, we have gone back to our starting point, more than 15-years ago, to reinvent the attitude and speed that made our hero a legend. The 'rebirth of Sonic' will offer an unparalleled sense of speed that is only possible using the processing power afforded by the new systems."
 

Kilik

Lokal moderator
Releasedatoer:
USA: 22.november
Europa: 2.desember
Japan: 13.desember

I Japan dropper de Core-versjonen. De selger kun den versjonen med harddisk. Prisen blir ogå vesentlig billigere. Kun 2.200 kroner! Virker som MS satser rimelig aggresivt på det japanske markedet etter at Xbox 1 ble en fiasko.

kilde
 
Hvordan vil da mulighetene for import bli?
Hvis man hadde importert en Xbox 360 og så plusser på toll osv, vil den da ikke bli billigere enn den som man vil få kjøpt her i landet?
Vil Xbox 360 kjøre flere forskjellige soner som de fleste andre konsoller?
(kanskje et teit spørsmål, men jeg er litt uvitende :flau: )
Noen drevne importører her som har noe de kan tilføye?
 
Siste "nytt" angående Halo 3:

"Halo 3, the most critical title for the Xbox 360 after the furore surrounding the initial launch wave dies down, will be one of Microsoft's key weapons in the fight against Sony's PS3 next year.
Even MS chief Bill Gates was prompted to remark on the title in an interview with Time magazine in May where he said, "It's perfect... The day Sony launches [the new PlayStation], and they walk right into Halo 3."

Following big Bill's remarks we're currently expecting Halo 3 to release around spring 2006 which would put it roughly in line with the PS3's projected launch date in the far east. Well now we have a little bit more news on the title, not much mind, but at least it confirms that work on Halo 3 continues to progress.
-
Speaking in an interview with Game Informer, Microsoft's Corporate VP Peter Moore let slip the following nugget. When asked if there's any news on Halo 3, Moore replied with a knowing laugh: "Bungie is busy. The boys are busy."
Good to hear, ordinarily we'd hope that MS would start making some noise on Halo 3 at its forthcoming X05 event in early October. However reason suggests it's unlikely, since Microsoft won't want to let anything distract the buzz surrounding launch shooter Perfect Dark Zero and, subsequently, Epic's Gears of War which is expected early next year.

Once Father Time's scythe slices its way into 2006, we'd certainly expect the Halo 3 hype-machine to ramp up significantly. However, if anything on the Master Chief's next adventure materialises in the meantime, we'll certainly let you know."
Kilde
 
Haha, Microsoft skryter av at de skal gi ut Halo 3 samme dag som PS3 kommer ut, bare for å ødelegge litt.

Vel, Sony/Square gjør det samme med Xbox360 i statene. Dragon Warrior VIII m/spillbar Final Fantasy XII demo har fått samme lanseringsdato som MS sin elskede 360.
 
Har tenkt å kanskje kjøpe meg en Xbox 360. Så at du kan forhåndsbestille Core-utgaven forskjellige plasser for kun 2599kr.
Ser at Core utgaven inneholder følgende:
- Xbox 360 console
- Xbox 360 Controller
- Xbox 360 Faceplate
- Xbox 360 Standard AV Cable

Den andre "fullversjon"-utgaven inneholder:
- Xbox 360 console
- Xbox 360 Hard Drive (20 GB)
- Xbox 360 Wireless Controller
- Xbox 360 Faceplate
- Xbox 360 Component HD-AV Cable

Den sistnevte utgaven ligger på rundt cirka 3399kr i pris.
Tenkte at jeg skulle kjøpe Core-utgaven, men lurte bare på en ting... Ser at det ikke følger med en harddisk på den versjonen, i motsetning til den andre, men går det allikevel an å skaffe seg en harddisk utenom? For eksempel en vanlig dataharddisk? Gikk ikke det an til den vanlige Xbox-en?

Har ikke vært helt med når det gjelder den kommende generasjonen av konsoller, så jeg lurte på når sånn cirka PS3 kommer til å bli utgitt?

Enten så venter jeg med å kjøpe Xbox 360 og heller kjøper PS3, eller så kjøper jeg Xbox 360 og ikke PS3, og siste aleternativ er å kjøpe begge konsollene.

Har ikke mye peiling på specsa i maskinene, men kommer PS3 til å bli overlegen Xbox 360 når det gjelder grafikk, med tanke på avstanden mellom når de utgis?

En siste ting; kommer Live på Xbox 360 til å koste noe?

Hadde vært svært greit hadde noen svart meg på disse spørsmålene. Kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert. :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kjøp fullversjonen. Harddisken er uansett så urimelig dyr at du nesten ikke tjener noe på å kjøpe Core + den ved siden av.

Prisene for ekstrautstyr stod tidligere i dette emnet.


edit: Der ja!

Opprinnelig skrevet av Kilik
De norske prisene er altså:

Xbox 360 Core System: 2.595,-
Xbox 360: 3.395,-
Avtagbar 20 GB harddisk: 795,-
Minnekort: 299,-
Trådløs kontroll: 399,-
Batteripakke: 149,-
Nettverksadapter: 699,-
Fjernkontroll: 279,-
 
Takker for svar. Det var ikke akkurat noen lave priser, så kanskje jeg går for fullversjonen allikevel.

Men går det an å oppgradere harddisken eller noe, slik at den blir større? Synes 20GB er svært lite.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg vet ikke om Microsoft har planer om å produsere større harddisker, men du kan ihvertfall ikke bruke andre harddisker enn de offisielle X360-harddiskene.

Og resten av spørsmålene dine finner du strengt talt svar på bakover i emnet. Ærlig talt.
 
Takk til deg for svar.

Skal se gjennom emnet da. :tommelopp:
 
Hva skal du med mer enn 20 GB uansett? Om det kun er saves og slikt harddisken brukes til bør 20 GB være mer enn nok. Nå er jeg litt usikker på hva Microsoft har tenkt av multimedia-muligheter og sånt, men jeg tror de ville valgt mer enn 20 GB om det skal være mulig å lagre filmer og slikt på xboxen.
 
Jeg synes det er teit av Microsoft å gi ut Halo 3 når PlayStation 3 kommer. For det første, så blir det mye mer press på Bungie-gutta. Og for det andre, så tror jeg ikke spillet blir like bra hvis det lages på press. Hvis det lages bare for å slippes når PS3 kommer, hvis dere skjønner. Jeg synes det burde konsentrere seg for fullt på Halo 3, og ikke bry seg og PS3.

Jeg klarer fint å vente enda et år på Halo 3 hvis det blir jobbet mer med det, liksom. Halo måtte jo lages ferdig til lanseringen av Xbox, men der fikk vi jo et supert spill. Halo 2 hadde de god tid med, og det spillet er også veldig bra.
 
Spørsmålet er jo når utviklingen av Halo 3 ble startet.
Sånn generelt sett er det fult mulig å lage et bra spill på 12-18 måneder.
 
Opprinnelig skrevet av Elfkin@22.09.2005, 15.23
Hva skal du med mer enn 20 GB uansett? Om det kun er saves og slikt harddisken brukes til bør 20 GB være mer enn nok. Nå er jeg litt usikker på hva Microsoft har tenkt av multimedia-muligheter og sånt, men jeg tror de ville valgt mer enn 20 GB om det skal være mulig å lagre filmer og slikt på xboxen.
263253​
Jeg gikk egentlig ut ifra at det gikk an å legge inn filmer osv...
Det går hvertfall an å legge inn musikk. Kjøper jeg en Xbox 360, hadde jeg brukt denne funksjonen ofte.