Generelt om Xbox 360

Jeg så Call of Duty 2 til X360 i går og ble nesten litt misunnelig på 360-eiere. Men så husket jeg på at de må spille det med en kontroll som er omtrent like godt egnet til jobben som en syl er når man skal fekte, og så lo jeg litt. :p
[/b]

Har du en eller annen sykdom, siden du ikke kan spille FPS spil med en håndkontroll? Det er jo ingen sak. Dessuten er kontrollen i Call of Duty 2 så bra at du kjapt glir rett inn.. :rulleøyne:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klart det, slår sikkert tastatur og mus med god margin, eller hva?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I følge mine erfaringer er bilspill oftest best når man lar være å spille dem, gitt.
Med mindre de heter noe med OutRun, Stunts eller Trackmania, såklabbert.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke for meg. Jeg sitter og irriterer meg konstant over hvor liten kontroll jeg har over projeksjonen av meg selv i spillet.

La være å drikke kaffe og spise mye sukker før du tar i en kontroll da, kanskje stødigheten blir bedre ? ;)

De aller fleste jeg kjenner som sliter med å spille fps spill på konsoll trykker bare altfor hardt på analogene. Da er det greit å ha en kamerat som maser hull i hue på deg om at du IKKE skal gjøre det. Har fungert fint på kameraten min og dama mi. Minner de konstant på å trykke veeeeeldig fintfølende. Dama er i toppform i Halo og slår titt og ofte klan geeks som bruker altfor mye tid online.

Tastatur og mus gir selvfølgelig bedre presisjon. Men ville du kjørt en familiebil med bra motor slik som du hadde kjørt en Ferrari ? Neppe, men fun hadde du hatt uansett.

Klart det, slår sikkert tastatur og mus med god margin, eller hva?
[/b]

Det har jeg ikke sagt, det var bare det at du hater håndkontroll så intenst i FPS spill.

PS: Project Gotham Racing er jo morsomt. Det handlerj o kun om å kjøre fort i kule biler...ikke realisme, slik som du også hater..

Noen som vet hva slags trådløs teknologi håndkontrollene til 360 bruker. Tviler litt på at det er bluetooth i og med at det Sony som eier det lizzom?

Er det ikke ganske standard radioteknologi som sitter i de kontrollene da ? 2.4Ghz eller tilsvarende ?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tastatur og mus gir selvfølgelig bedre presisjon. Men ville du kjørt en familiebil med bra motor slik som du hadde kjørt en Ferrari ? Neppe, men fun hadde du hatt uansett.[/b]
Ja, ikke sant? Men det er en ting jeg lurer på: Er det Ferrari du skaffer deg hvis du bor på ei lita øy på Vestlandet? Om du tar den metaforen, da. ;)
Vit at jeg synes Halo er et av de beste FPS-ene jeg har spilt - PC-versjonen, såklart. Jeg eide det på XBox også, men det irriterte meg noe så grønnjævlig at jeg måtte velge mellom presisjon og å kunne snu meg fort rundt. På PC har jeg ikke det problemet.
Jeg lurer på hvorfor Microsoft ikke lagde en håndkontroll som passer til FPS hvis de har tenkt å satse såpass på FPS til konsollen sin. Spill er kronglete nok å kontrollere som de er. Sånn jeg ser det demonstrerer både Microsoft og Sony ettertrykkelig akkurat hvor stor evne de har til å tenke nytt når det eneste som skiller de nye konsollene deres fra de gamle er hvor pene spillene er å se på.

Sulky: Etter hva jeg har hørt må du kjøre rundt i noen dritkjedelige byer istedenfor å kunne lage dine egne baner. Fra nå av er det kun spill kalt OutRun som slipper unna med ikke å la meg mekke mine egne baner, takket være briljante Trackmania Sunrise.

D

Deleted member 1518

Gjest
Ikke for meg. Jeg sitter og irriterer meg konstant over hvor liten kontroll jeg har over projeksjonen av meg selv i spillet.
[/b]
1. Du er suger sikker tiss og balle i FPS på konsoll og har vanskeligheter med å inse det.
2. Outrun is overunned by Burnout
3. Maby you suck a little more
4. :p

Edit: Skrur du opp aim-sensitiviteten så kan du snu deg på et blunk, wollah!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kanskje du skal spille litt Half-Life 2 DM mot meg og få se akkurat hvor mye jeg suger i FPS, hæ? :D

D

Deleted member 1518

Gjest
Kanskje du skal spille litt Half-Life 2 DM mot meg og få se akkurat hvor mye jeg suger i FPS, hæ? :D
[/b]
Hihi.
Lurer meg på om jeg har HL2 instalert enda, men har faktisk aldri prøvd online delen så jeg hadde nok blitt eid slik du henviser til. Sånn på en annnen side hadde du blitt til en liten mølbais i PDZ.

[/b]

OFF TOPIC: Jeg blir gjerne med.
Eide i det da det kom ut, men nå er det en stund siden jeg har spilt det.

Kom igjen Yeti. Skaff deg en xbox du også. Vær litt mainstream, vær litt kul. Vi kan spille coop i Perfect Dark Zero sammen via Live, eller hva? :p

Da var Xbox 360 i boks, sammen med en 32" HDTV (støtter 720p og 1080i - uten at jeg vet stort hva det betyr, annet enn at det er HDTV :flau: ). Herlig. :D Måtte ty til Core-pakken, men prisen ble ikke så mye høyere med trådløs kontroll, HD-kabel og 20GB harddisk at det er verdens undergang. Forhåpentligvis får jeg dem i morgen(/i dag om du er veldig pirkete på klokka), i og med at den ble postlagt på ettermiddagen i dag og sendt med såkalt "Bedriftspakke dør til dør". Men jeg forventer egentlig ikke at de kommer før på onsdag.

Bestilte med Amped 3, Project Gotham Racing 3 og Call of Duty 2, i tillegg til trådløs kontroll, 20GB harddisk, HD-kabel og selvsagt maskinen. Eneste nedtur er at jeg måtte bestille HD-kabelen og Amped 3 fra en annen plass, så dem får jeg ikke før på fredag - og harddisken kommer nok heller ikke før på torsdag. Ellers gleder jeg meg! Next-gen-powah! :svette:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
<div class='quotemain'>
[/b]
OFF TOPIC: Jeg blir gjerne med.
Eide i det da det kom ut, men nå er det en stund siden jeg har spilt det.

Kom igjen Yeti. Skaff deg en xbox du også. Vær litt mainstream, vær litt kul. Vi kan spille coop i Perfect Dark Zero sammen via Live, eller hva? :p
[/b][/quote]Eller nei, jeg har ikke tre tusen å bruke på en konsoll jeg ikke har noe lyst på. :p
Og si nå for all del ifra når det passer å HL2DM-e litt. :)