Generelt om Xbox 360

Gratulerer Jani. :tommelopp:
Hvilken TV ble det?

Og for å ikke forsøple emnet unødig, så skal det nå være å finne en PGR 3 demo på Marketplace.
[/b]
Det ble en slik en. Antakelig ikke verdens beste, men både jeg og økonomien min er storfornøyd. :p

Har for øvrig fått både TV-en og Xbox 360-en i dag. Overraskende raskt, de kom allerede i 12-tiden. Har så vidt fått prøvd PGR3, og må si det ser lovende ut. Ellers har jeg ikke harddisken enda (og jeg kjøper ikke minnebrikke når harddisken er på vei i posten), så jeg har ikke fått gjort noe særlig enda. Jeg har som sagt heller ikke fått HD-kabelen enda (den kommer ikke før på fredag :( ), så foreløpig må jeg nøye meg med vanlig Scart-tilkobling. Litt kjipt å ha HDTV uten å kunne teste akkurat HDTV-delen, men ...

Synes det virker veldig lovende. Grafikken så absolutt svært bra ut, selv uten HDTV. Jeg kan ikke si noe om noen spillene siden jeg ikke har fått prøvd mer enn et kvarter enda, men det later ikke til å være dårlige lanseringsspill.

For de som evt. skulle lure litt på TV-en, så kan jeg skrive noen ord om den også. TV-en støtter 720p og 1080i, men dette har jeg som sagt ikke fått prøvd enda. Bildet på vanlig TV (riktignok har jeg kun testet digital dekoder, siden jeg ikke har kabel-TV) er dog svært bra, og bildet under DVD-avspilling og Xbox 360-spilling med RGB/Scart er enda bedre. Lyden er også veldig bra, og i et halvveis lite rom trengs det egentlig ikke ekstra høyttalere for å få en fin-fin film-/spillopplevelse. Anbefales absolutt, og man får veldig mye for pengene, spesielt i og med at prisen er superfin. Det er selvsagt en liten forskjell på denne TV-en og en til 25 000,- fra Pioneer, men i min subjektive mening er ikke den forskjellen verdt de 16 000,- ekstra. Men det får være opp til en hver å avgjøre ...

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Xbox 360 går ned i pris – men kun i Japan. Forhandlere har ikke mulighet til å sende maskinene tilbake til MS pga kontrakter (MS forutså dette?), og sitter med store lagre. Mange butikker har bestemt seg for å selge 360-er sammen med Internett-abonnement til kun $150, dvs. ca 1000 NOK!

Kilde: Kotaku, via Nintendorks.

Er jo faen meg (nesten) billigere å fly til Japan og hente en Xbox 360 Premium enn å kjøpe den i Norge, da. Samt at man ikke trenger å vente i syv uker.

Gratulerer med 360, Jani! Var forresten en svært rimelig tv det der, nesten slik at jeg får lyst på den selv. Men har du merket noe etterslep eller fargeblødning på den? Disse er nemlig vanlige problemer på LCD tv-er som ikke koster skjorta. TVen så ganske streit ut på papiret, bortsett fra kanskje det lave kontrastnivået.

Nå har jeg kun testet et par timer, men jeg merket ikke noe til verken etterslep eller dårlige farger når jeg spilte 360 eller spilte en DVD-film, men jeg merker så smått kontrastnivået når jeg ser vanlig TV. Ikke slik at det er dårlig å se på, det er faktisk bedre enn min gamle CRT-TV, men det er akkurat der man merker forskjellen mellom denne og en dyrere skjerm.

Når det er sagt, så må jeg understreke at jeg er kjempefornøyd med skjermen så langt. Langt bedre enn min gamle CRT, langt deiligere og en helt utrolig pris i forhold til hva man får. Og jeg har enda ikke fått testet HDTV. :D

Hvordan er det med Far Cry Instincts? Er det akkurat det samme spillet som på PC, eller er det et nytt spill, evt. samme historie som PC-spillet uten samme struktur?

Elsker PC-versjonen, og kunne gjerne tenkt meg 360-versjonen også. Er ikke så mye poeng i det om det er akkurat det samme spillet, dog.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter hva jeg har fått med meg så er Far Cry Instincts-serien forskjellig fra PC-spillet.

Kilik

Lokal moderator
Far Cry Instincts er et helt nytt spill ja. Likevel svært likt PC-orginalen, så likte du Far Cry på PC vil du nok like Far Cry Instincts, men ikke forvent så mye nytt med tanke på story og gameplay. Foruten en overraskende god mapmaker.

Har endelig fått HD-kabelen og harddisken nå, så endelig kan jeg både lagre og spille i HD-oppløsning. Spilte Call of Duty 2 litt i 1080i, men er det noen som vet hva som er best av 720p og 1080i? Forstår ikke poenget med å i det hele tatt ha 1080i hvis det ikke er bedre enn 720p, men har hørt at det kan by på litt problemer å ha 1080i ... Men meh, det så iallfall nydelig ut. Lastet også ned noen spill- og filmtrailere fra Marketplace, samt noen musikkvideoer, i 720p. Særlig Narnia-traileren så nyyydelig ut. Har aldri sett et så skarpt, glatt og støyfritt bilde. Tør ikke engang tenke på hvordan 1080p blir ...

Ellers fikk jeg rota litt rundt på Xbox Live, dashboardet og spilt ferdig noen missions på Call of Duty 2, og så langt kan jeg ikke si jeg angrer på kjøpet av en Xbox 360. Når prisene går litt ned og det kommer litt flere kvalitetsspill, vil jeg tro at folk gjør et kjempekjøp.

720p er progressivt mens 1080i er interlaced. Her har du en guide som forteller hva som er så superdupert med progressivt bilde: http://www.hjemmekino.no/guide/progressive.asp

Da din tv ikke støtter sann 1080-oppløsning, ville jeg bare holdt meg til 720p.

Alex: Skal ikke denne tråden ligge under Microsoft?

Fant et intervju med John Carmack( I nyeste PC Gamer), som sier at Xbox 360 er hovedutviklingsplatformen til ID.

Is the Xbox 360 id’s primary development platform?

[pause] It probably will be. As it is right now we would get the game up on the 360. When I would do major hack and slash architectural changes it was back on the PC, but it’s looking like the Xbox 360 will be our target. All of our tools are on the PC, and we’re maintaining the game running on the PC, but probably all of our gameplay development and testing will be done on the Xbox 360. It’s a really sweet development system.

I have a quote here from Gabe Newell talking about the next generation of processors and consoles. He says “the problems of getting things running on multicore processors are not solved. We have doctoral theses but no real world applications.” Do you agree with him?

The difference between theoretical performance and real world performance on the CPU level is growing fast. On say, a regular Xbox, you can get very large fractions of theoretical performance with not a whole lot of effort. The Playstation 2 was always a mess with the multiple processors on there, but the new generations, with Cell or the Xbox 360 make it much, much worse. They can quote these incredibly high numbers of giga-flop or tera-flops or whatever, but in reality, when you do a straighforward development process on them, they’re significantly slower than a modern high end PC. It’s only by doing significant architectural work that you even have a chance of finding speed-ups to what the PC can do, let alone it’s theoretical performance. It’s only through trivial, toy or contrived applications that you can deliver the performance numbers they claim.

The graphics systems are much better than though. Graphics has an inherent natural parallelism. The capabilities of the Xbox 360 and PS3 are really good on the graphics side, although, not any head or shoulders above any PC stuff that you can buy at a higher price point.

Are you working on a new rendering engine?

Yeah. For the last year I’ve been working on new rendering technologies. It comes in fits and starts. Our internal project is not publicly announced on there. We’re doing simultaneous development on Xbox 360, PC, and we intend to release on PS3 simultaneously as well, but it’s not a mature enough platform right now for us to be doing much work on.

Does moving to the Xbox change any of your open source support? You’ve been practically deified in that community for the way you allow them to work on your game engines.

It makes it less of a priority to structure things in a way that they can be easily modified. But I think, already in the PC space, there’s been a downswing in the modding scene. As projects got more and more complex the modifications that have gone on in the user community have got sparser and sparser because the teams have had to conglomerate into these super-groups to put something together. I think, looking back, Quake was the golden age of user-modifications. It was still crude enough that you didn’t need an art director to produce a significant mod. That’s saddening, but just the way the platforms have evolved.

Our PC version will probably continue, for ever after, to have significant modification capability. We’ll release large chunks of source code for people to hack up any way they want. I intend to continue my practice of releasing complete engine source code sometime after the next major game is released. One year after our next game is out, I may very well be releasing the Doom 3 source code.[/b]

Vel, ved å ha det her håpte jeg på å få en litt bredere respons. Fra både folk som har 360, og de som ikke har 360. Dermed kan vi få flere synspunkter på saker, nå ut til et større publikum og kanskje til og med dra igang en liten diskusjon. Dessuten har vi vel Larzen sitt Kom Igang-emne i Microsoft-seksjonen?

Den er grei Alex.

Xbox 360 runder 600 000 solgte maskiner i USA
Top Spin 2 skjermbilder - Likte godt forgjengeren på Xbox, så følger med på dette spillet.
Obsidian jobber med nytt spill til 360 og PS3 - Håper sterkt at dette er KotOR 3!
[/b]

Obsidian jobber nok med Kotor 3, det er nevnt i flere sammenhenger før i hvertfall...det ville jo vært tåpelig å avslutte serien i og med at det er det beste Star Wars spillet som er laget.

Noen som vet om de legger inn real-time-combat nå?

Obsidian jobber med et spill med kodenavnet Project New Jersey. Eneste informasjonen fra det spillet er at det er et actionrollespill med Unreal 3 motoren, og at det et egenutviklet konsept, altså IP. Tror det er dette spillet GR har kommet over...

Obsidian jobber med et spill med kodenavnet Project New Jersey. Eneste informasjonen fra det spillet er at det er et actionrollespill med Unreal 3 motoren, og at det et egenutviklet konsept, altså IP. Tror det er dette spillet GR har kommet over...
[/b]

Men...men....Hva med Kotor 3 :(

Håper på det orginale Worms spillet da med forbedret grafikk. Og ikke oppfølgerene som bare ble dårligere etter hvert etter min mening.

Uansett så var det en glimrende idé :)

<div class='quotemain'>
[/b]

Men...men....Hva med Kotor 3 :(
[/b][/quote]
Det går rykter om at de jobber med tre spill, altså enda et spill i tillegg til Project New Jersey og Neverwinter Nights 2.