Generelt om Xbox 360

Stemmer, stemmer. Jeg mente at de nye produktene hadde høyere utsalgspris enn hva de forrige modellene hadde på det tidspunktet. Som f.eks. når SP kom, lå GBAen på en pris på 750 kroner. SPen ble dermed nesten fem hundre kroner dyrere. Det syntes jeg var litt drøyt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nytt og bedre produkt dyrere enn gammelt og dårligere produkt? Aldri hørt om det før.
I Andeby kan det hende at det motsatte er vanlig, men nå har ikke det så mye å si for den virkelige verden, som tross alt er hva vi diskuterer. Ser fortsatt ikke hva som er så jævlig og uhørt med at SP-en og micro-en var dyrere da de ble lansert, iallfall ikke med tanke på at begge systemene nå koster åtte hundre spenn.
Med andre ord har du fått viljen din: Nintendo leverer soleklart den billigste måten å skaffe seg bærbar spillunderholdning på, med et spillutvalg ingen andre kan matche.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis din oppfatning av en givende diskusjon er en der man går ad hominem når man innser at man ikke har noe å fare med, så forstår jeg akkurat hva du mener. :D
 
Beklager, du må nesten forklare meg uttrykket ad hominen.

Prøver meg på en liten oppsummering/konklusjon:
Du synes det er teit at MS bytter ut teknologien i 360 samtidig som teknologien utvikles. Jeg sier at det har blitt gjort mange ganger før, og hadde vært teitere om de av en eller annen grunn ikke gjorde det.
Du synes prisene på de nye GBAene er helt akseptable og har ikke noe imot å kjøpe nye utgaver så snart de kommer. Jeg synes de opprinnelige konsollene burde vært såpass gode at en oppgradert utgave ikke ville vært nødvendig.

The end?
 
Sterk diskusjon, karer! :D

<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>Serr, du må ha få med deg Perfect Dark som rett å slett OSER av kvalitet! Den gobiten har unnsluppet fingrene dine.[/b]
Etter hva jeg har lest, er det ikke kvalitet som oser av akkurat det spillet. :D
[/b][/quote]

Enig der. Var vel det jeg prøvde å få frem indirekte :p

Jeg prøvde å få frem en litt annen vinkling med innlegget. Tillatt meg. Dette spillet suger skikkelig kukk. Elendig multiplayer og klunky kontroll. Nei, ikke bra.

Sånn...
[/b][/quote]
Helt enig. Langt ifra noe Halo-lanseringsspill dette her, nei. Halo er grunnen til at jeg kjøpte Xbox, og Oblivion er grunnen til at jeg kjøpte 360en. Oblivion og Call of Duty 2 er de eneste kule spillene til 360en, og Dead or Alive 4 for fighting-intesserte folk. Ellers er det ikke så mange gode spill til 360. Men Halo 3 og Dead Rising kommer jo..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjære Alex:
Ad hominem = latin for "mot mannen", eller noe slikt. Et begrep for argumenter hvor debattanten har satt et klart skille mellom sak og person, og gått rett på person. Anses for å være siste utvei for en debattant som innser han har tapt.

Jeg har ikke, på noe tidspunkt i denne debatten, skrevet at jeg synes det er teit at MS oppgraderer teknologien i 360-en. Tvert imot skrev jeg i min første post om emnet at jeg synted det var flott. Hvor du har plukket med deg den oppfatningen du sitter på, aner jeg ikke.

Hva GBA-ene angår: Du legger dine egne, subjektive oppfatninger angående hva som utgjør en god konsoll og hva som er en rimelig pris (og, får jeg nevne, dine egne subjektive oppfatninger av prishistorikken til produktene) til grunn for å kritisere Nintendo for GBA-en. I likhet med resten av verden, synes du at GBA-en hadde for dårlig skjerm. Dette rettet Nintendo på med SP-en. Du mente også at GBA-en var katastrofalt lite ergonomisk. Du skal få lov til å fortelle meg på hvilke måter SP-en er bedre, ergonomisk sett, enn GBA-en.

Til slutt: Eier du en GBA? Hvilken? Og når kjøpte du den?
 
Jeg vet ikke hvor mange kroner jeg vil satse på Dead Rising for å si det slik. Ser ut som et grunnt arcade-spill. Sikkert morsomt, men ikke i for mange timer.

Kjære Alex:
Ad hominem = latin for "mot mannen", eller noe slikt. Et begrep for argumenter hvor debattanten har satt et klart skille mellom sak og person, og gått rett på person. Anses for å være siste utvei for en debattant som innser han har tapt.

Jeg har ikke, på noe tidspunkt i denne debatten, skrevet at jeg synes det er teit at MS oppgraderer teknologien i 360-en. Tvert imot skrev jeg i min første post om emnet at jeg synted det var flott. Hvor du har plukket med deg den oppfatningen du sitter på, aner jeg ikke.

Hva GBA-ene angår: Du legger dine egne, subjektive oppfatninger angående hva som utgjør en god konsoll og hva som er en rimelig pris (og, får jeg nevne, dine egne subjektive oppfatninger av prishistorikken til produktene) til grunn for å kritisere Nintendo for GBA-en. I likhet med resten av verden, synes du at GBA-en hadde for dårlig skjerm. Dette rettet Nintendo på med SP-en. Du mente også at GBA-en var katastrofalt lite ergonomisk. Du skal få lov til å fortelle meg på hvilke måter SP-en er bedre, ergonomisk sett, enn GBA-en.

Til slutt: Eier du en GBA? Hvilken? Og når kjøpte du den?
[/b]
Tro det eller ei, men iløpet av mitt liv har jeg vært i besittelse av ELLEVE forskjellige Game Boy-er. En av den store gamle, en pocket, tre color, to GBA, to SP og to DS-er.
Jeg føler SPen ligger mye bedre i hånden. Den er mer vannrett hva skulderknappene angår slik at man ikke trenger å bøye pekefingrene ut av ledd for å ha god kontroll over dem. Dessuten er A- og B-knappene plassert på en greiere lengde ifra håndhulen min, slik at jeg ikke trenger å dra hele hånden en halv centimeter bakover hver gang jeg bytter på å trykke på A- og B-knappen. Dessuten ligger konsollen bedre i hånden. GBA var som en tynn diskett man måtte gripe rundt, mens SPen faktisk ligger i grepet ditt. Litt knotete forklart, men det finnes lettere ting her i verden å forklare.

Det opprinnelige sitatet ditt var "Herlig at MS belønner meg for å vente med å kjøpe konsollen deres!" eller noe i den duren. Det tolket jeg som kritikk rettet mot dem for at de oppgraderte maskinene først nå, og ikke tidligere. Det følte jeg var litt korttenkt av deg, da teknologien ikke var tilgjengelig før nå. Dessuten har dette vært tilfelle i veldig mange andre konsoller. Dermed følte jeg at du kritiserte MS spesielt fordi du kanskje ikke liker dem så veldig godt.
 
Jeg nominerer dette til årets diskusjon!!!


Saken er, det blir fett med en bedre xbox. Litt som DS lite. En versjon av xbox 360 som retter opp i forgjengerens problemer.

Ser hvem som er for eller mot i denne diskusjonen, men jeg synes det er genialt at MS senker prisen på nye xboxen i motsetning til hva Nintendo har gjort med sin DS lite.
 
Yetipants synes det er fint at de ikke oppgraderte før nå, siden da tjente han faktisk på å vente.. Det trenger vel ikke å være kritikk?

Dead Rising blir jævlig fett, spesielt over Xbox Live. Du kan plukke opp nesten hva som helst, og bruke det til å drepe zoobier med. Tror nok dette spillet får god gjenspillingsverdi, underholdningsverdi, lengde eller hva du vil kalle det.
 
Yetipants synes det er fint at de ikke oppgraderte før nå, siden da tjente han faktisk på å vente.. Det trenger vel ikke å være kritikk?

Dead Rising blir jævlig fett, spesielt over Xbox Live. Du kan plukke opp nesten hva som helst, og bruke det til å drepe zoobier med. Tror nok dette spillet får god gjenspillingsverdi, underholdningsverdi, lengde eller hva du vil kalle det.
[/b]
Nei, klart ikke. Men han sa det som om det var noe MS gjorde, og ingen andre. Mens det egentlig har blitt gjort hundre ganger før. Forbrukerne tjener alltid på å vente med å kjøpe konsoller. Spillutvalget blir bedre, prisen lavere. Ingen unntak der.

Jeg skal ikke ta det for gitt at spillet blir dårlig. Det er bare at så langt har jeg fått en del Fighting Force assosiasjoner. Ikke at det nødvendigvis er så negativt, men jeg runda ikke FF mer enn ti ganger før jeg gikk lei. Og det tok meg vel fem timer til sammen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså... når MS belønner det markedssegmentet jeg tilhører (det vil si: de som liker morsomme spill og å betale under tre tusen kroner for en spillkonsoll), da har jeg vel ingen grunn til å kritisere dem for at de var kjipe mot dem som faktisk kjøpte konsollen deres til å begynne med, har jeg vel? Jeg er svært egoistisk av meg, skjønner du.

Så: Du synes at GBA-en ligger mye dårligere i hånden enn SP-en? Helt greit. Hvis det var slik med GBA-en at den skjøt skarpe pigger inn i hendene dine mens du spilte, ville jeg akseptert at du syntes den var uergonomisk.
Men å kalle GBA-en "så dårlig utformet at en oppgradering var nødvendig" smaker såpass mye av trangsyn at jeg ikke godtar det som et gyldig argument. Bare fordi GBA-en ikke passet til hendene dine betyr ikke det at den er uergonomisk. Med tanke på at du er den første jeg har hørt om som har utttrykt deg så sterkt om akkurat dette, tviler jeg på at det er en utbredt oppfatning.
 
Altså... når MS belønner det markedssegmentet jeg tilhører (det vil si: de som liker morsomme spill og å betale under tre tusen kroner for en spillkonsoll), da har jeg vel ingen grunn til å kritisere dem for at de var kjipe mot dem som faktisk kjøpte konsollen deres til å begynne med, har jeg vel? Jeg er svært egoistisk av meg, skjønner du.
[/b]
Men saken er at forbrukere alltid blir belønnet med å vente med å kjøpe konsoller. Større spillutvalg og lavere pris. Som regel dukker det også opp en finurlig teknisk oppdatering som i dette tilfellet og.

Ergonomien var ikke like viktig for meg som den ubrukelige skjermen. Men jeg må innrømme at jeg ofte fikk mindre smerter i hendene etter å ha dratt av triks i Tony Hawks i flere timer i strekk. Dette skyldes da skulderknappene som jeg fant litt tungvindte å bruke, sammenlignet med skulderknappene på andre konsoller. Men som sagt så var det skjermen som var det største ankepunktet. Den tvingte oss til å sitte dønn i ro med en helt stabil lyskilde. Som gjorde konsollen fryktelig mye mindre portabel.
 
Game Boy Advanced lå utrolig godt i hendene. GBA SP var en firkant som gjorde vondt å holde i over lengre tid. NDS er grei den, men til FPS-spill er den ikke så god. Mine meninger..
 
Yetipants synes det er fint at de ikke oppgraderte før nå, siden da tjente han faktisk på å vente.. Det trenger vel ikke å være kritikk?

Dead Rising blir jævlig fett, spesielt over Xbox Live. Du kan plukke opp nesten hva som helst, og bruke det til å drepe zoobier med. Tror nok dette spillet får god gjenspillingsverdi, underholdningsverdi, lengde eller hva du vil kalle det.[/b]

Altså, nå har du sagt dette på sikkert 50 forskjellige måter i løpet av uka. Ja vi har fått med oss at du gleder til dette spillet. Personlig synes spillet ser skikkelig crappy ut.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Blir dette snart etter SFII og Worms? Jeg er så jævlig lei av at Microsoft ikke greier å holde løftene sine. Akkurat samme faens regla som med backwards compatability. Jeg driter godt og lenge i hvor vanskelig det er, akkurat nå virker de bare som noen late fitter som ikke klarer å gjøre jobben sin. De burde ikke ha lovt noe når det tydeligvis er så fordømt vanskelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men saken er at forbrukere alltid blir belønnet med å vente med å kjøpe konsoller. Større spillutvalg og lavere pris. Som regel dukker det også opp en finurlig teknisk oppdatering som i dette tilfellet og.[/b]
Nei, sier du det? Jøss, det hadde jeg ikke fått med meg.
Så det du mener er at jeg burde holdt kjeft om at jeg synes det er stas at MS lanserer et bedre tilbud? Roger that.
Opprinnelig skrevet av Alex
Ergonomien var ikke like viktig for meg som den ubrukelige skjermen. Men jeg må innrømme at jeg ofte fikk mindre smerter i hendene etter å ha dratt av triks i Tony Hawks i flere timer i strekk. Dette skyldes da skulderknappene som jeg fant litt tungvindte å bruke, sammenlignet med skulderknappene på andre konsoller. Men som sagt så var det skjermen som var det største ankepunktet. Den tvingte oss til å sitte dønn i ro med en helt stabil lyskilde. Som gjorde konsollen fryktelig mye mindre portabel.
Pleier du å vandre mye rundt mens du spiller? Ikke?
Vet du, ikke jeg heller.
 
Med all respekt Alex, men hvor faen spiller du? Jeg har spilt ute i en båt, jeg har spilt mens jeg lå på stranda og jeg har spilt mens jeg satt i hagen. Hvis du spiller slik at sola kommer direkte på skjermen, da er det ikke rart at du kanskje ikke ser så mye. Og spilling i bil funker ikke, jeg blir bare kvalm. :p