Generelt om Xbox 360

Kilik

Lokal moderator
Bakoverkompatibel, men bare delvis?

The company also confirmed that some of the top-selling current Xbox games will work with the forthcoming Xbox 360, due out later this year.
kilde

Kilik

Lokal moderator
Men MERK, kun kompatibel med "selected top-selling Xbox titles". I verste fall er det bare 10-20 Xbox-spill som kan kjøre på Xbox 360...

Veldig stort onlinefokus med videochat og hele pakka. MS tenker til og med at profilerte band kan holde konserter over Xbox Live..

Elder Scrolls IV: Oblivion-trailer vises for første gang.

Square-Enix annonseres som kommende samarbeidspartner.

Jeg å reagerte litt på det der med "top-selling Xbox titles"... Er det bare en måte han sa det på eller er det slik som det kan forstås at det er bare noen spesiele Xbox spill som kan kjører på den....hmmmm.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Schteike. Da høres det for meg ut som om MS legger inn spesialskrevne wrappers for utvalgte spill i 360-en. Og da kan man forsåvidt også tenke seg at det blir en smal sak for dem å lage nye og tilby dem til gratis nedlasting via Live...

Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.05.2005, 22.31
Schteike. Da høres det for meg ut som om MS legger inn spesialskrevne wrappers for utvalgte spill i 360-en. Og da kan man forsåvidt også tenke seg at det blir en smal sak for dem å lage nye og tilby dem til gratis nedlasting via Live...
222302​
Ja det høres slik ut....da er det enda 1 poeng til PS3 da. Itte bra...

It’s pretty common for kids to go trolling on game forums and make obnoxious claims such as having a go on the Xbox 360 in their own home. Well, this thread on Gamespot started that way, except the kid actually backed up his claims with these photos:

Now the kid is begging to get the thread deleted (maybe he found out what an NDA is), but the cat is already out of the bag. Apparently his step dad just started working for Microsoft under the title of Regulatory Compliance Manager, and is currently hardware testing the Xbox 360. The wires coming out the top are for such testing. The hardware is apparently complete, and although there were no 360 games to test, he gave Halo 2 a spin in backwards compatibility. He is claiming the power supply is external, and is enourmous. He also raved about the user interface/dashboard and the feel of the controller (and this coming from an admitted PlayStation fan, so it must be good).

:ler:

Kilde: http://www.360hacker.net/

Litt off topic: Har vi noe generelt Xbox 360-emne? Hvis ikke kan jeg bare endre litt på dette emnet og gjøre det til SGs generelle Xbox 360-emne.

lest på ett annet forum, his dad is so fucking fired right now =D

En eller annen fyr på TeamXbox-forumet kom med en heftig analyse på de bildene, og mente de var godt laget, men fake. Personlig, så vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Hadde vært bra å gjort dette om til det offisielle X360 emnet, siden det ikke eksisterer ett fra før.

Frenzy Approves! :tommelopp:

Bra gjort pus. Dette liker vi!
Du har fått med deg det meste, eller rettere sagt alt som jeg har hørt fra før.

*gleder seg til Xbox 360 kommer*

legg merke til det ulovlig høye antalllet jpg artifacts rund bruken i dette bildet i forhold til det andre skal ikke lage en diskusjon om det er fake eller ikke, men det er litt rart?

Jeg sikler totalt etter Elder Scrolls: Obivlion. Det som har inntresert meg mest. Men sefflig vil PDZ også ligge i min hylle

Link til kilde

John Carmack går til angrep på "superstatusen" til nestegenerasjons konsollene:
Xbox 360 and PS3 power claims should be "taken with grains of salt", apparently

"Hardware wise, there's a lot of marketing hype about the consoles. A lot of it really needs to be taken with grains of salt about exactly how powerful it is," claims Carmack "The Xbox 360 has an architecture where you essentially have got three processors and they're all running the same memory pool and they're all synchronized, and cache coherent, and you can spawn off another thread in your program and make it go do some work. That's kind of the best case and it's still really difficult to turn into faster performance or getting it to get more stuff done in a game title."

"Sony sort of takes this position where, [they say] 'Okay, it's going to be difficult, maybe its going to suck to do this, but the good game developers are going to suck it up and make it work.' There's some truth to that," continues Carmack, "There will be the developers that go ahead and have a miserable time and do get good performance out of some of these multi-core approaches. And Cell is worse than others in some respects, here."

Kontrollen lignet veldig på en trådløs kontroll fra Logitech, som jeg synes var dårlig å holde i..

Får se om den er noe da, når jeg kjøper konsollen.