Generelt om Xbox 360

Er dumt at det ikke blir standard med HD som lagrings enhet og at det ikke blir utnyttet i spill. Men det kan vi nok skylde på "oss" selv for med all den modinga og piratkopieringen sikkert...?
 
Opprinnelig skrevet av Kilik@17.08.2005, 15.47
• Faceplate ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Hard Drive (20 GB) ($99.99, 99.99 Euros, 69.99 GBP)
• Memory Unit (64 MB) ($39.99, 34.99 Euros, 22.99 GBP)
• Wireless Networking Adapter ($99.99, 79.99 Euros, 59.99 GBP)
• Wireless Controller ($49.99, 44.99 Euros, 32.99 GBP)
• Play and Charge Kit ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Rechargeable Battery Pack ($11.99, 14.99 Euros, 9.99 GBP)
• Controller ($39.99, 34.99 Euros, 24.99 GBP)
• Headset ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Universal Media Remote ($29.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)
• Component HD AV Cable ($39.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)
• S-Video AV Cable (US) ($29.99)
• SCART AV Cable (Europe) (24.99 Euros, 17.99 GBP)
• VGA HD AV Cable ($39.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)

Gang dollarprisene med 10, så får dere omtrent norske priser. Å ta 1000 kroner for en 20 GB harddisk er et ran!
252437​

Er det ikke rundt 6-7 kr som er kursen for en dollar?
 

Kilik

Lokal moderator
Joa, men så har jeg tatt høyde for 25% moms og generelt høyere prisnivå i landet her. Uansett, sjekk min forrige post for de offisielle norske prisene.

Xbox 360:

Xbox 360 Core System:
 
Opprinnelig skrevet av Kilik@17.08.2005, 17.23
Joa, men så har jeg tatt høyde for 25% moms og generelt høyere prisnivå i landet her. Uansett, sjekk min forrige post for de offisielle norske prisene.
252487​

Å sorry. Tenkte ikke så langt :flau:



EDIT: I tillegg så er det jo litt dyrere i Norge enn i USA også.
 
Ja, penger kommer de hvertfall til å tjene. Om du kjøper Core systemet, altså den billigste, så blir du nødt for å kjøpe et minnekort til 300 kroner i tillegg uansett. Da blir plutselig prisforskjellen bare 500 kroner. Så får du trådløs minnekort, harddisk og ekstra stash for de ekstra 500 kronene. Så selger de harddisken til nærmere 1000,- senere til de som var så dumme å kjøpte core pakken.

Ikke akkurat uventet av Microsoft.
 
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@17.08.2005, 18.06
Er dumt at det ikke blir standard med HD som lagrings enhet og at det ikke blir utnyttet i spill. Men det kan vi nok skylde på "oss" selv for med all den modinga og piratkopieringen sikkert...?
252482​
Det kan nok hende. Men modifisering og piratkopiering blir det nok uansett konsoll. Selv om MS gjør det hakket vanskligere denne runden, blir man ikke kvitt problemet. Om dette er grunnen til at ikke HDD blir standard, synes jeg MS har gjort en liten feilvurdering.
 
Siden jeg allerede var innstilt på å bruke 3000 på konsollen, så er 3400 så absolutt innenfor rekkevidde.
 
Fant dette på et annet forum, som jeg vil anbefale å lese gjennom for de som er bekymret over disse HDD nyhetene:

Opprinnelig skrevet av TeamXbox
Let me first say that I initially the same way all of you did: when I heard of the HDD-less model, I knew it was the end of caching. I was completely outraged and thought it was an evolutionary step backwards.

But this is now a fact: HDD caching will STILL be possible!

Apparently MS has made it so that the game can detect for a HDD and hereafter enable/disable HDD caching.

This means HDD owners will experience less loading times.

Now will all developers do caching? The answer is no, but if you thought that everyone did it this gen, then you're wrong! A lot of games don't do any caching on the Xbox HDD, and many won't next gen, HDD-less version or not!
But I do tell you this: most if not all exclusive and 1. party titles will enable caching and many others as well!

1) Caching does not eliminate any Xbox 360
2) Caching will be possible on 85% of the release-day machines...

This is nothing like the PS2 add-on or anything.
Edit: Dette er nå bekreftet av Major Nelson.
 
Går rykter om at prisene er på priser inn til butikk (kjeder) ikke sluttbruker. Legg på fortjeneste + 25% moms på prisene. Butikkprisen på Xbox blir rundt 3500.- uten tilbehør. og over 5000.- med de diverse tingene. Vi får vente å se... <_<
 
Opprinnelig skrevet av Mario@18.08.2005, 10.03
Går rykter om at prisene er på priser inn til butikk (kjeder) ikke sluttbruker. Legg på fortjeneste + 25% moms på prisene. Butikkprisen på Xbox blir rundt 3500.- uten tilbehør. og over 5000.- med de diverse tingene. Vi får vente å se... <_<
252774​
Da blir jeg mildt sagt overrasket. Fordi Xbox hadde store problemer å selge sist de lå i den prisklassen. Og de sa selv at de ikke skulle gjenta den tabben. Husker jeg ikke helt feil så ble dette bekreftet av den norske Microsoft sjefen også.

Men vi får se. Den skal kjøpes uansett pris i denne heimen det er sikkert og visst.
 

SHDR

Gullmedlem
De skal uansett ikke ha så mye fortjeneste på konsoller. Det er mer eller mindre policy for å holde prisen på konsollene innenfor rimelighetens grenser. Men dette er i tråd med det jeg forventet meg. 4500 kroner, rundt regnet. Masse drittspill til launch, usikker fremtid for BÅDE kjerne- og gullpakka, forvirrende produktprofil som følge av de ulike modellene.

Det er mulig jeg bare ikke kan nok om markedet jeg liksom skal skrive til, men her om dagen så jeg en kar som trodde at Nintendo var borte og at Sony hadde laget Xbox. Ikke så rart ... jeg prøver å tenke meg hvordan vår lille plaskedam ser ut for noen som ikke er midt i det. Den må virke liten og snål. Og nå ble den plutselig litt forvirrende også.

For all del ... godt mulig MS klarer dette, jeg blir ikke overrasket hvis de gjør det, men nå har iallfall konsoller spesifikasjoner som kan oppgraderes. Ikke at det er første gang ... Nintendo 64 var temmelig kjapt ute, men der var det iallfall ikke noe default spec. Mjæhhh ... dette blir spennende. Som i "hva faen skjer nå?"-spennende.

Dette blir en slitsom høst ... så snart jeg er klar med PSP-dekningen min blir det rett på x360 i en måneds tid. Graurh.
 

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Shigsy@18.08.2005, 02.50
Det ser ut til at kun den dyre versjonen av Xbox 360 vil være bakoverkompatibel. I det minste trenger man en HDD.

http://www.joystiq.com/entry/1234000623054874/
252749​
Hvis det er tilfelle, så er den core-pakka enda mindre attraktiv. Det blir nok full pakke meg. Særlig med tanke på hvor dyrt ekstrautstyret er separat.

Er fortsatt litt spent på hvor bra denne såkalte bakoverkompabiliten med "top selling Xbox games" blir...
 
Jeg tror de lover mer enn hva de klarer å holde med tanke på at det må emuleres og chipsettet er fra en annen leverandør. Kan tenke meg at det blir bug-o-rama i stor Microsoft stil.

Men er dette et problem egentlig ? Jeg selger ikke den gamle boxen uansett. Hver gang jeg selger en konsoll så angrer jeg fælt etterpå. Det skal ikkje skje denne gang :smarting:
 
Det er et problem for meg, siden jeg ikke eier en Xbox fra før av og det er noen spill jeg veldig gjerne kunne tenke meg å spille. :( Men jeg holder meg positiv og håper på at de klarer å fikse det på en eller annen måte. Hvis ikke kan det hende jeg kjøper meg en Xbox i tillegg. Regner med at prisen stuper kraftig når 360 kommer på markedet.
 
Opprinnelig skrevet av Shigsy@18.08.2005, 16.59
Det er et problem for meg, siden jeg ikke eier en Xbox fra før av og det er noen spill jeg veldig gjerne kunne tenke meg å spille. :( Men jeg holder meg positiv og håper på at de klarer å fikse det på en eller annen måte. Hvis ikke kan det hende jeg kjøper meg en Xbox i tillegg. Regner med at prisen stuper kraftig når 360 kommer på markedet.
252927​
Nåja, får se om stortitlene vil funke 100%. Men hvis man er ute etter en eller annen tittel som ikke akkurat lå på Top 20 salgsmessig så blir det nok nedprioritert en stund.

Men det betyr jo ikke all verdens. Tross alt kommer det et drøss med spill til Xbox360'en. Finnes ikke så mange bare-må-ha eksklusive xbox spill der ute heller egentlig. De som er et must blir nok bakoverkompatible før eller siden.
Men så var det snakk om kvaliteten på disse patchene da :svette:
 

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Mongis+18.08.2005, 03.00-->
Fant dette på et annet forum, som jeg vil anbefale å lese gjennom for de som er bekymret over disse HDD nyhetene:

<!--QuoteBegin-TeamXbox
Let me first say that I initially the same way all of you did: when I heard of the HDD-less model, I knew it was the end of caching. I was completely outraged and thought it was an evolutionary step backwards.

But this is now a fact: HDD caching will STILL be possible!

Apparently MS has made it so that the game can detect for a HDD and hereafter enable/disable HDD caching.

This means HDD owners will experience less loading times.
[/b]
Nå er det bekreftet at Oblivion utnytter harddisken, men vil også fungere på konsoller uten HDD. Forhåpentligvis følger flesteparten av utviklerne Bethesda på det området...