Generelt om Xbox 360

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og for å svare deg Buggz, nei jeg driver ikke med programmering. Men jeg tror sterkt på at både MS og Sony VET hva de driver med. Ikke tale om at de lager en maskin som utviklere bare gir opp og tar kvelden på. Alt er vanskelig første gangen.

Det blir litt som en 16åring til sengs med ei dame for første gang. Fomlete, det går kanskje ok. Men etter øvelse så kan man nesten gjøre det i blinde :p

Nok en edit :

Når man snakker om flere kjerner og få de til å jobbe effektivt sammen så er det ikke et must at alle kjernene jobber sammen fra dag 1. Gradvis vil man se progress i teknologien og det er nok det beste på konsoll fronten. Hvis jeg fikk et launch spill som tynet maskinen maksimalt så hadde jeg nesten blitt litt skuffet. Da hadde jeg visst at det kommer ikke til å bli stort sett bedre over tid. Og en konsoll skal nesten ha en levetid på minimum 4år.
[/b]
Spørsmålet var ikke fiendtlig ment på noen måte, men det var litt vanskelig å "vennliggjøre" som vanlig brødtekst. Selvfølgelig har Sony og MS en viss peiling på hva de gjør, men jeg har fått følelsen av at begge firmaene har fått et grafikkick. Begge går ut og promoterer maskinene på en "min maskin er raskere enn din"-måte, uten å vise særlig annet enn grafikkdemoer. Sony har klikke litt mer enn MS på området og investert umennesklige summer i Cell-teknologien. Det at det bare er å bruke én kjerne i førsteomgang er ikke helt tingen i praksis. Systemet består av 7 prosessorer pluss én GPP (General purpose processor) som skal delegere arbeid til de andre. Problemet er at denne GPP-en ikke er særlig imponerende alene, så til en viss grad må nok utviklerne lære seg å gjøre nytte av flere. Førstegenerasjonen vil aldri være i nærheten av grafikken man ender opp med etter 5 års bruk av maskinen, men i dette tilfellet skal nettopp førstegenerasjonen danne gåsehud hos fansen, for det er 90% av markedsføringa (har jeg fått inntrykk av). Du husker Killzone2-videoen? Den renderte? Jeg kan banne på at det er noe av det samme som Madden-videoen til Microsoft, men skal de holde en viss standard har spillstudioet en heftig jobb foran seg. Det at mange spill og selve maskina har blitt utsatt (jada, rykter rykter) tror jeg har med nettopp dette å gjøre.
 
ChromeHounds - nye skjermbilder

Lite med Xbox 360 å gjøre egentlig, men nevner det siden det har vært diskusjon rundt det her de siste dagene:
Guerrilla: Playstation 3 er lett å lage spill til

"And as for the PS2 vs PS3 development question. I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them. I will take his word on that."[/b]
 
Full Auto demo kan nå lastes ned på Xbox Live Marketplace
 
D

Deleted member 91

Gjest
Er på 80% nå, skal redigere inn etterhvert. Etter hva jeg har forstått skal det være mer som Burnout med våpen, rewind-feature og ødeleggelse på stor skala. Gleder meg litt til å prøve det.

Redigert: Aight, har prøvd demoen en del ganger nå. Det minner kraftig mye om Burnout, og har tilogmed et veldig likt boost-system gående. En ting skal de ha, og det er at de har vært fryktelig flinke til å få spillet til å kjøre henholdsvis stødig når de kaster så jævla mye screenclutter mot deg. Alltid masse parasoller, blomsterbed og bildeler ute på tur. Selve spillmekanikken virket ordentlig nok, til tross for at bilene gikk rimelig fort inn i powerslide-modus så fort du tok en sving.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Imponerende grafikk til Live Arcade-spill å være, det skal det ha. Prøvde det bittelitt, og det virket artig. Ikke noe jeg kommer til å gidde å kjøpe, men men.

Mongis: Any news på Street Fighter II til Live Arcade? :flau:
 
Har nettopp kjøpt meg Dead or Alive 4, men når jeg har sett ferdig logoen til Team Ninja så står det at jeg skal presse start. Det skjer jo ignenting!!! Ingne av knappen virker inne i spillet bortsett fra xbox live knappen.

Veldig frustrende!
 
D

Deleted member 91

Gjest
Har nettopp kjøpt meg Dead or Alive 4, men når jeg har sett ferdig logoen til Team Ninja så står det at jeg skal presse start. Det skjer jo ignenting!!! Ingne av knappen virker inne i spillet bortsett fra xbox live knappen.

Veldig frustrende!
[/b]
Dytt 60Hz istedet for 50Hz, så fikser det seg, tror jeg.
 
<div class='quotemain'>
Har nettopp kjøpt meg Dead or Alive 4, men når jeg har sett ferdig logoen til Team Ninja så står det at jeg skal presse start. Det skjer jo ignenting!!! Ingne av knappen virker inne i spillet bortsett fra xbox live knappen.

Veldig frustrende!
[/b]
Dytt 60Hz istedet for 50Hz, så fikser det seg, tror jeg.
[/b][/quote]


Hmm...xbox Live kanppen funker helt fint i spillet, men får ikke trykket på noe annet enn den heller.... :(
 
D

Deleted member 91

Gjest
Det er like greit, fordi du trenger bare Guide-knappen. Trykk på den, gå til Dashboardet på Xboxen, gå på innstillinger, og skift til 60Hz. Eller har du prøvd det allerede, uten å si det?
 
Noen som har fått med seg hva Call of Duty 2 oppdateringen som skulle bli/har blitt sluppet i dag, handler om?
[/b]
Fant følgende:

Opprinnelig skrevet av XboxIC
The patch, to be released on tuesday of next week, folliwing an important Xbox Live Dashboard update will include many new features. After a quick “beta-test” our reporter Henry Brookenheimer reports that ‘the update will include: Weapon Selection, 3 Gametype choices including CTF, a way to invite friends and start your own server, and dedicated servers to reduce online lag.’ The online community, mainly the folks over at the Xbox Forums (http://forums.xbox.com) have threatened to boycott Infinity Ward, the people behind Call of Duty 2, and ‘Ward is responding. Following the realease, (roughly two months) Jerry Gavin (Executive Art Director) says two new maps will be released saying , “I cannot reveal the names or aspects of the maps, but one will be set in a desert environment, the other in an African Rainforest.”
Ikke 100% bekreftet dog.
 
Det er like greit, fordi du trenger bare Guide-knappen. Trykk på den, gå til Dashboardet på Xboxen, gå på innstillinger, og skift til 60Hz. Eller har du prøvd det allerede, uten å si det?
[/b]

Fikk det til nå.....å jøss som de muggene gynger :tommelopp:
 
Weapon Selection, 3 Gametype choices including CTF, a way to invite friends and start your own server [/b]
Hmm, høres nesten ut som for mye i en så nye patch?
Hvis noen vet noe sikkert så skriv det gjerne inn. Hvis det over er sant skal vurdere sterkt å kjøpe COD2 (Spesielt viktig er muligheten til å spille med venner. Dum ting å unnlate ved release.)
 
Grunnen til at ingenting er bekreftet enda, er at ikke patchen har kommet ut. Infinity Ward eller Activision har ikke sagt noe offisielt heller enda, men ryktene skulle ha det til at den skulle komme i går. Det har den altså ikke gjort foreløbig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk det til nå.....å jøss som de muggene gynger :tommelopp:[/b]
Nice tits, shame about the game eh? :D
 
Kan noen gi meg en liten oppsummering av Core og Value pack versjonene av Xbox 360?

Jeg vurderer å kjøpe en Core edition, så det er derfor jeg lurer. Hva er det jeg ikke kan gjøre med Core versjonen, som Value versjonen kan?