Geometry Wars 2-tråden: Wax On, Wax Off

D

Deleted member 91

Gjest
Siden jeg veit det er flere her som driver på med sånn geometrisk krigføring opphøyd i annen tenkte jeg det var på høy tid med en tråd hvor vi alle kan samles og le av Agahnims patetisk lave poeng. For de som fortsatt sitter på gjerdet kan jeg røpe at 800 Lillemykdaler for et av de beste (om ikke det beste) spillet på XBLA ikke er noen fryktelig dårlig deal. Som jeg skreiv i Hva spiller du for tiden?-tråden har GW2 en hel del mer enn forgjengeren å by på, som f.eks fem ekstra moduser i tillegg til Evolved, samt nye fiender/drøyere grafikk/strammere gameplay/etc. Så sleng inn noen inntrykk og sånt her da, dere som har det.

PS: 12,780,720 i Deadline, verker som helvete i fingra men faen så godt det er.

Deadline - 9,494,790
King - 2,903,385
Evolved - 18,079,870
Pacifism - 80,468,450
Waves - 2,577,505
Sequence - 28,073,880

Har kommet til et punkt hvor jeg bare klarer faen ikke få mer poeng på Deadline. Hater tidspresset D;
Ikke noe annet spill kan jeg elske og hate så mye samtidig som jeg gjør med dette "perfekte" XBLA spillet. Men nå må jeg spille. Har en kamerat som har gruset alle rekordene mine noe så jævlig.
Ikke at det skal så mye til da.

Nicholas: Har du noen protip til å faktisk klare mer enn 4mill i Deadline. Har stått stille der siden launch av spillet :(

edit: Wow.. Nye Deadline score.

D

Deleted member 91

Gjest
Gode generelle tips som er litt selvfølgelige, men men:

- Husk å samle de gule dottene fiender legger igjen etter seg, multiplieren din er litt sånn sentral i få høy poengsum og gjør at du kan dra i havn ganse mange hundre tusen iløpet av de siste tjue sekundene.
- Beveg deg i en stor sirkel, skyt sånn generelt sett foran deg og knert heller folk på halen din når du ser du har et lite sekund til overs. Å kræsje inn i noen er ca tusen ganger mer sannsynlig enn at du blir tatt igjen skjø'.
- Benytt deg av ormehulla og de pinne-fiendene: Ormehulla kan faktisk bli verdt en hel del jævla poeng om de får slukt nok av de andre fiendetypene. Bare pass på å ha kontroll over dem ved å skyte på dem av og til så de ikke blir for store og truende (dette kan du høre etter, sint pipelyd = ruh-roh) da de kan eksplodere og bli til masse sinte små verdiløse jævler istedet. Pinnene slalomer du gjennom hvis du har niggere tett på ræva, bare pass opp så du ikke overvurderer eksplosjonsradiusen: Jeg har ihvertfall dødd altfor mange ganger av at jeg tror den sprenger større enn den faktisk gjør, sånn at jeg gasser rett inn i en blå neger like etter.
- Lær deg litt hvordan de andre fiendene fungerer også: Det sier seg selv, men det hjelper en del å kjenne hvordan de forskjellige fiendetypene oppfører seg. De grønne firkantene for eksempel, dukker bare unna skudd som er nærme dem - om du skyter ett skudd som treffer rett på dem så flytter de seg ikke. Det er imidlertidig litt vrient å sikte presist midt i heit kamp, så jeg pleier som regel å stikke av dem helt til jeg ser de er opp mot en vegg, da bare presser jeg dem inn i den med skuddstrålen sånn at jeg tar hele bunten på en gang.

Pinnene slalomer du gjennom hvis du har niggere tett på ræva, bare pass opp så du ikke overvurderer eksplosjonsradiusen: Jeg har ihvertfall dødd altfor mange ganger av at jeg tror den sprenger større enn den faktisk gjør, sånn at jeg gasser rett inn i en blå neger like etter.
Når jeg tenker meg om så har jeg aldri benyttet meg av pinnene på den måten. Kun i Pacifism.. *say do'h*:$

Har bare latt skuddene sprette på pinnene. Herregud, jeg må tydeligvis fyre opp spillet ja.

[..] en tråd hvor vi alle kan samles og le av Agahnims patetisk lave poeng.
Øy! Har ikke spilt det så mye, og er temmelig rusten. Dessuten er det ingen som har slått Waves-rekorden min enda, sist jeg sjekket.

Har faktisk klart over 9 millioner på Waves i PGR4, men nå er jeg ikke like flink lengre.

Scoren din i PGR4 teller nada i GW2 ;)
Sånn ellers har jeg forbedret meg bittelitt, skal ta i bruk pinnene mer.
Waves synes jeg bare er intenst vanskelig av en eller annen grunn.

D

Deleted member 91

Gjest
Waves er fett, jeg har bare ikke fått spilt noe særlig mer enn et par-tre runder innimellom alt det andre når jeg trenger en pause. Jeg syns egentlig alle modusene er kule under riktige forutsetninger (Sequence driter jeg vanligvis i, men blir plutselig mye morsommere i multiplayer), men for min del tror jeg nesten jeg foretrekker Deadline. Evolved er litt mer pro, men tar fortsatt altfor lang tid, samtidig som det har mitt desidert hat-spawnemønster: En grønn, en lilla, en slange og et ormehull i hvert hjørne. Gjerne hele tiden. Deadline er så kort og konsist, og jeg presterer alltid bedre iløpet av kort tidsløp enn over enn lenger periode som i Evolved.

Hva syns dere forresten om achievementsene? Jeg har rodd i land alle untatt de to siste (de Sequence-relaterte), Wax Off var utvilsomt den kjipeste å få has på. Viktigste taktikken (dette gjelder da spesielt når du har vokset på og skal vokse av) er egentlig å spille Pacifism "vanlig" og heller streike borti en vegg der og da når du ser du har mulighet. Uansett jævla kule achievements.

Har ikke prøvd meg på mer enn en achievement. Det var Wax On.
Får jeg achievements så er ikke det kjipt, men jeg orker bare ikke jakte på dem bevisst.
Har ihvertfall ikke det til nå.

Ja, alle modusene er forsåvidt bra. Med unntak av Sequence som jeg desverre ikke har fått prøvd i multiplayer enda. Fikk aldri skikkelig sansen for modusen i singelplayer.

D

Deleted member 91

Gjest
Nei, samme her. Men i multi er det fett altså.

Og du burde prøve å fa has på achievementsene, de i Geo Wars 2 er liksom et glimrende eksempel på hvordan det skal gjøres: Achievements som bidrar til spillet ved å be deg gjøre uvanlige ting du ikke vanligvis tar hensyn til, i tillegg til at spillet registrerer når du prøver deg på en og oppdaterer HUD-et med nødvendig info (hvor mange prosent av veggen du har skrapt borti i Wax On/Off, for eksempel).

Scoren din i PGR4 teller nada i GW2 ;)
Sånn bortsett fra at det er samme spillet, bare litt vanskeligere på PGR4, eller ...?

Støtter meg forresten bak Nicholololas om achievementene, de er temmelig tøffe. Utelukkende fordi det blir et helt annet spill når man prøver å få dem.

Dont talk the talk, walk the walk :p
Nei, jeg aner ikke hvordan det er i PGR4. Bare trekker litt i deg :)

edit: oooh, nå ligger jeg rimelig nærme Nicholas sin score i Evolved også.
edit 2: Og der var Nicholas sin highscore slått i Evolved etter mye svette, tårer og bannskap.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åfyfan detta spillet hersker. Første jeg gjorde da 360-en kom i hus var å punge ut for 2000 poeng sånn at jeg kunne kjøpe dette og Braid. Ett hårreisende actionspill og ett kanonkult puzzlespill må da være to av hjørnesteinene i en balansert gamer-diett, eller?

Men ja, suger heftig og mye i Geometry Wars 2 enn så lenge, selv om jeg klarte å racke opp 8 mill i Evolved på første forsøk. For så å ikke klare halvparten av det en gang på de neste forsøkene. :(

Achievements, ja. Bizarre kan det der, Pacifism ble jo såpass legendarisk i Geometry Wars at det nå faktisk er blitt en egen spillmodus. Wax On gikk grisegreit, Wax Off er... en litt annen sak. Surf klarte jeg SJU av åtte på før jeg døde. Treaty gikk opp til 25 før kloa mi la inn årene (de jævla firkantene ble hissigere etterhvert for faen). Sånn for å konkludere så er Geometry Wars 2 jævla bra. Ooog jeg har en kompis i Canada som er helt Jesus i spillet så jeg har litt å strekke meg etter også.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dobbelpost fordi jeg må fortelle dere at jeg klarte Øksevoff i dag.

Wax Off = Ax Woff = Øksevoff.

Har ikke prøvd så fryktelig mye på Wax Off, så den er ikke i boks her i gården.
Jævlig vanskelig egentlig.
Hva med å poste forskjellige scores ? Interessant å vite hvordan vi ligger an her :)
Må forresten oppdatere scoren min her, orker bare ikke nå.

D

Deleted member 91

Gjest
12 700 000 eller deromkring på Deadline, det er egentlig den eneste jeg har å skryte av. Femten mill eller så i Evolved, og ellers har jeg ikke spilt de andre noe særlig så der ligger jeg på sånn patetiske ting som 2 mill i Pasifisme og sånt.

Redigert: Kudos til Fetthesten forresten, den tok meg god tid å få i havn.

Ett stykke ifra mine 80mill på Pasifisme ja. Har fremdeles ikke slått deg på alle moduser husker jeg rett.
Og Waves kan bare brenne i helvete for min del. Tror jeg er allergisk mot den modusen D;

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg liker Waves fordi det blir ganske intenst ganske kjapt, imotsetning til f.eks Pacifism og King som bruker lenger tid på å komme ordentlig igang. Men ja, er helt søppel i det selv. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg digger Pacifism fordi det har en sånn utsøkt balanse mellom risiko og belønning. Du KAN prøve deg på å denge en kladd med tre tusen fiender og tjene ti mill i en smell, men da KAN det fort hende at du er rævkjørt hvis du kjører en halv millimeter feil. Gikk fra 22 mill til 37 mill på ti sekunder istad, men så kjørte jeg en halv millimeter feil. :(

Wax Off ble tatt på... tjue minutter før jobb i dag, tror jeg. Var et par ganger hvor jeg måtte quitte å bli mad på video games da jeg døde på 99% og sånn.

K999

Keystone State Of Mind
Da har jeg også spilt en del i går og i dag. Har for øvrig top scoren av oss på Sequence med 13 mill, og andre plass på Pacifism med 66 mill. :)

Den har du nok desverre ikke nei ;) Jeg så at du fyrte opp GW2 igår og var snar om å danke deg ut.
Ny gjeldene rekord på Sequence er 28,073,880 =D

Bare ikke gidd å slå den, jeg hater Sequence nesten mer enn Waves.