Gode generelle tips som er litt selvfølgelige, men men:
- Husk å samle de gule dottene fiender legger igjen etter seg, multiplieren din er litt sånn sentral i få høy poengsum og gjør at du kan dra i havn ganse mange hundre tusen iløpet av de siste tjue sekundene.
- Beveg deg i en stor sirkel, skyt sånn generelt sett foran deg og knert heller folk på halen din når du ser du har et lite sekund til overs. Å kræsje inn i noen er ca tusen ganger mer sannsynlig enn at du blir tatt igjen skjø'.
- Benytt deg av ormehulla og de pinne-fiendene: Ormehulla kan faktisk bli verdt en hel del jævla poeng om de får slukt nok av de andre fiendetypene. Bare pass på å ha kontroll over dem ved å skyte på dem av og til så de ikke blir for store og truende (dette kan du høre etter, sint pipelyd = ruh-roh) da de kan eksplodere og bli til masse sinte små verdiløse jævler istedet. Pinnene slalomer du gjennom hvis du har niggere tett på ræva, bare pass opp så du ikke overvurderer eksplosjonsradiusen: Jeg har ihvertfall dødd altfor mange ganger av at jeg tror den sprenger større enn den faktisk gjør, sånn at jeg gasser rett inn i en blå neger like etter.
- Lær deg litt hvordan de andre fiendene fungerer også: Det sier seg selv, men det hjelper en del å kjenne hvordan de forskjellige fiendetypene oppfører seg. De grønne firkantene for eksempel, dukker bare unna skudd som er nærme dem - om du skyter ett skudd som treffer rett på dem så flytter de seg ikke. Det er imidlertidig litt vrient å sikte presist midt i heit kamp, så jeg pleier som regel å stikke av dem helt til jeg ser de er opp mot en vegg, da bare presser jeg dem inn i den med skuddstrålen sånn at jeg tar hele bunten på en gang.