Geometry Wars til PC!

SHDR

Gullmedlem
En eller annen kølle har iallfall porta Geometry Wars: Retro Evolved til PC, og kalt det GridWars. Gudene veit hvor lenge denne linken kommer til å være oppe før fyren har søksmål, men her finner du iallfall GridWars.

Da trenger vi bare et scoreboard, så er SG like hett som Live! Du kan forresten styre med tastatur eller håndkontroll. Jeg har ingen håndkontroll, så jeg spiller med tastatur. WASD for styring, og piltaster for skyting. Det er ukristelig vanskelig!

So, let the hostilities begin! Jeg skal slå verdensrekorden på tastatur. :D

SHDR

Gullmedlem
Yes. Da har man tæsja littegrann, med en foreløpig på rekord på veldig rimelig lave 90 000 poeng i løpet av cirka tre minutter. Jeg har oppdaget flere kontrollmetoder, nemlig mus/tastaturmiksen, og ren mus.

Ren mus går ut på at du kontrollerer skipet som om det var en musepeker, og trykker på venstre museknapp for å skifte skyteretning. Du kan bevege deg veldig fort, men du mangler veldig mye av fleksibiliteten som er nødvendig. Mulighet nummer to er at styrer med WASD, styrer et sikte med musa. Jeg aner ikke hvordan duden har programmert musepekerkontrolltingen, men han trenger iallfall et lynkurs i usability. Det *går an* å sikte med musa, men jeg er faen ikke sikker på hvordan spillet mener at jeg skal bevege hånda mi for å vri siktet. Om det bare var mulig å flytte på sikemarkøren som om det var en musepeker for å bestemme retning, ville systemet funka noenlunde. Akkurat nå er det rimelig vanskelig. Men det er kanskje noe å venne seg til?

Jeg er tydeligvis for seint ute med å skaffe meg en analog PC-kontroller.

K999

Keystone State Of Mind
Jeg bruker " WASD" til å styre og skyter med "Piltastenen"
Et nice spill for en rolig 10 minutter. :)

Ah, fantastisk vanedannende det der. Foreløpig rekord her er 1900000-ognoe med tastatur. Det var 25 relativt intense minutter, men kan nesten ikke vente med å spille mer. Akk hvor skolearbeidet vil hope seg opp på grunn av dette =(.

Så få raua i gir, folkens! Rekorden min skal være slått innen i morgen kveld!