Grafikken monga ikke her da jeg satte på High, og det ser kjipere ut enn Dragon Age gjorde. Meh.
Sånn ellers spilte jeg som Rogue, og hva faen er dette for noe. World of Warcraft-slåssing med mye høyere tempo enn både WoW og Dragon Age 1 men uten noen ekstra dybde? Nigga please. Feedbacken i kamp sugde, null følelse av - du veit - å være i kamp, og siden det er en demo og å kuke rundt i inventory er for vanskelig å få med i en demo trenger du ikke engang passe på helsa, bare len deg tilbake og la autoheal gjøre jobben. Som Jante påpeker er det fortsatt griseharry kombinert med forsooth, men jeg sitter nå og lurer på hvordan forholdet mellom utviklerteamene i Bioware egentlig er. Får ikke Dragon Age-kasten lov til å snakke med overmenneskene i Mass Effect-teamet? Noe må det være. Der hvor Mass Effect 2 er forholdsvis tregt i dialogsekvensene men passer på at det du sitter og hører på faktisk er verdt å få med seg, er dette ennå verre enn Dragon Age 1: Dialogscenene inneholder ikke bare masse fjasprat, de kommer rimelig tett også. Så klart følger det med en innlastingspause også slik at kampen du holder på med fryser i noen sekunder, og så etter praten/filmen er det nye fiender og dill. Greit nok at dette bare er demoen, men hvis dette er hvor mye kampene jeg utkjemper er verdt i Dragon Age 2 så føles det mer riktig å skippe hele greia. Digger heller ikke at menneskene fortsatt ser ut som porselensfigurer; helt glatt hud uten merker av noe slag, bortsett fra at etter fem sekunder i kamp er alle folka dine oversprøytet med ketchup. Det ser så jævlig søppel ut.
Jeg likte Dragon Age ganske godt fordi kampsystemet var av samme type som i de gamle Bioware-spillene, og selv om historien var skrevet av John Generic så var det med nok av sære ting og personligheter til at jeg fulgte med. En stund, iallfall. Ryggraden var uansett kampsystemet, hvor du måtte koordinere angrep, planlegge bruk av abilities og sånt; hvis demoen er representativ har de kutta ut det til fordel for en turboversjon med masse pantomime og fiender som tåler like mye som isopor. Jeg møtte iallfall aldri noen som var så enkle å drepe som her i løpet av eneren. Hovedankepunktet mitt så langt er at kampene mangler tyngde, både estetisk og mekanisk sett. Nuvel, får spille en gang til med trollkjerring og se hvordan det går.
PS: Pluss for TitsMcGee forresten.