Get in the tent, woman! - Dragon Age 2

#21
Har runna demoen på 360 nå, tok vel en drøy halvtime kanskje. Ser for meg at pc-folket kommer til å grine hardt over hvor direkte alt har blitt siden det første, men det tar jeg lang rennafart og driter i. Langt mer hack and slash enn før, og mye høyere tempo uten at de har Mass Effectet opp hele greia heller. Inventory er låst i demoen så det fikk jeg ikke testa. Bortsett fra det er grafikken mye bedre enn enern, det går ganske smooth (så lenge det ikke er masse flammer og shiz) og ja...det er Dragon Age. Dette blir å eie.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#23
Mac vinner igjen.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#24
Da har jeg pløyd gjennom demoen, og jeg er offisielt stoked. Det er like harry som enern, men sånt er bare gøy. De har også valgt en litt interessant fortellerteknikk som jeg er spent på hvordan utvikler seg utover i spillet. Ser ikke helt hvorfor jeg skal grine så mye over tempoet, men jeg ser for meg at oldiser som Lodin kan ha problemer med å følge med når dritten intensiveres. Man kan uansett fremdeles smelle på pause for å orientere seg, og med hotkeys tror jeg det kan bli svært gode greier.

Grafikken monga (svarte polygoner lal) da jeg prøvde å sette på high, men det så veldig stødig ut på medium med AA og Anisotropic filtering på full pupp også. DX11 var visst ikke fullt støtta i demoen, så jeg regner med det skinner litt mer av fullversjonen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Grafikken monga ikke her da jeg satte på High, og det ser kjipere ut enn Dragon Age gjorde. Meh.

Sånn ellers spilte jeg som Rogue, og hva faen er dette for noe. World of Warcraft-slåssing med mye høyere tempo enn både WoW og Dragon Age 1 men uten noen ekstra dybde? Nigga please. Feedbacken i kamp sugde, null følelse av - du veit - å være i kamp, og siden det er en demo og å kuke rundt i inventory er for vanskelig å få med i en demo trenger du ikke engang passe på helsa, bare len deg tilbake og la autoheal gjøre jobben. Som Jante påpeker er det fortsatt griseharry kombinert med forsooth, men jeg sitter nå og lurer på hvordan forholdet mellom utviklerteamene i Bioware egentlig er. Får ikke Dragon Age-kasten lov til å snakke med overmenneskene i Mass Effect-teamet? Noe må det være. Der hvor Mass Effect 2 er forholdsvis tregt i dialogsekvensene men passer på at det du sitter og hører på faktisk er verdt å få med seg, er dette ennå verre enn Dragon Age 1: Dialogscenene inneholder ikke bare masse fjasprat, de kommer rimelig tett også. Så klart følger det med en innlastingspause også slik at kampen du holder på med fryser i noen sekunder, og så etter praten/filmen er det nye fiender og dill. Greit nok at dette bare er demoen, men hvis dette er hvor mye kampene jeg utkjemper er verdt i Dragon Age 2 så føles det mer riktig å skippe hele greia. Digger heller ikke at menneskene fortsatt ser ut som porselensfigurer; helt glatt hud uten merker av noe slag, bortsett fra at etter fem sekunder i kamp er alle folka dine oversprøytet med ketchup. Det ser så jævlig søppel ut.

Jeg likte Dragon Age ganske godt fordi kampsystemet var av samme type som i de gamle Bioware-spillene, og selv om historien var skrevet av John Generic så var det med nok av sære ting og personligheter til at jeg fulgte med. En stund, iallfall. Ryggraden var uansett kampsystemet, hvor du måtte koordinere angrep, planlegge bruk av abilities og sånt; hvis demoen er representativ har de kutta ut det til fordel for en turboversjon med masse pantomime og fiender som tåler like mye som isopor. Jeg møtte iallfall aldri noen som var så enkle å drepe som her i løpet av eneren. Hovedankepunktet mitt så langt er at kampene mangler tyngde, både estetisk og mekanisk sett. Nuvel, får spille en gang til med trollkjerring og se hvordan det går.

PS: Pluss for TitsMcGee forresten.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Grafikken er medium uansett hva man stiller det til i options.
Kan forøvrig ikke si det overasker at de har dumma ned absolutt alt. Får vel laste ned skiten nå som det alikevel er på Steam.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#27
Uten at jeg har spilt Dragon Age: Origins og ikke vet hvordan historien konkluderer der, vil Dragon Age 2 videreføre det du har gjort, på samme måte som i Mass Effect?
 

Nabbe

Har fin hatt.
#28
Nei.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#29
Jo.

Spillet er 10år etter, andre peeps, men valg for omverden har påvirkning.
 
#30
Jepp. Starten i demoen kjører en liten oppsummering med hva som skjedde med bl.a. King Cailan, så det blir nok noe importings.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Grafikken er medium uansett hva man stiller det til i options.
Det jeg reagerte på var at det var mye mindre detaljerte og varierte områder. Greit nok, demoen foregår i et fjellpass, men de har bare klinka sammen en hakkete mesh og klistra på en kjip tekstur for så å kalle det en dag. Kjipt førsteinntrykk 's all.
 
#33
Dette var stygt og kjedelig. Bra, da kan jeg heller spille Mass Effect 2 en gang til :hyper:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#36
Uhm... Mista jo alt det strategiske. Men, var ei mage med noen godt pixelerte b00b5. Demoen virka jo mer eller mindre som en kassert episode av Xena, synes nå jeg
 
#37
De har endra en del på det strategiske, men alt er det samme fremdeles selv om man nå bruker det på en annen måte. Hvis du pauser og drar opp det derre hjulet kan du styre rundt med folka som før, eller du kan bare buttonmashe helt til gauderne dauer hvis man foretrekker det.

En kjekk endring syns jeg, på bosser og mer vriene fiender kan jeg tenke litt mer strategisk mens når det bare er småting kan jeg bare druse igjennom dem på veldig kort tid. Win win.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Enn de andre partymedlemmene, hva gjør de mens du ikke er der for å buttonmashe de gjennom kampen?
 
#39
Hva de andre partymedlemmene
Mulig jeg svarer på feil på noe her, men jeg må bare gjette meg til hva du prøver å si siden den første delen av spørsmålet der ikke henger på greip.

Men: Du setter opp taktikker for dem akkurat som før?
 

Lodin

Der Waaaah
#40
Demoen er vistnok akkurat den samme som ble vist fram under E3 så hrrm.
Uansett GG av Bioware å slippe en demo som bare har gjort en masse folk grinete og fått dem mer håpefulle på Witcher 2.