Get in the tent, woman! - Dragon Age 2

#83
Ble ferdig med Act 2 i går, og det var mye bedre enn det første, og selv om mainquesten er litt meh er det ihvertfall det som dominer hele acten istedenfor "skaff penger før du kan gå videre".
 
#84
Og der var det runda. Ganske meh, men gøy nok i flekkene. Klokka inn på 31 timer og 36 minutter, så det var en del kortere enn forventet. Blir nok neppe å spille det igjen. Slutten var ingen slutt, så jeg regner med at de kloke hodene i EA og Bioware og har noen DLCer på lager som wrapper opp historien om et par måneder. Ugh.

(Jeg kommer sikkert til å kjøpe dem uansett)

Tror jeg gir dette 4 på riffen-terningen. Hadde følt meg litt cheated om jeg hadde betalt mer enn 399 for det.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#85
OK. Den eneste karakteren jeg ikke hater så langt er den smoothe dvergen, men selv han fikser jeg ikke å huske navnet på. Alle andre er jævlige eller uinteressante, inkludert Hawke.

Liker også at hver av de tre dialogvalgene er shoehorned inn i "utålmodig man of action-drittsekk", "sinbad sjøfareren-joker" og "white knight" med tilhørende klart adskilte toneleier, i stedet for at man føler seg som én person som reagerer på forskjellige situasjoner på forskjellige måter.

Valgte moro-optionen litt for ofte, så nå er'e sånn CANT WE TALK ABOUT THIS HEHEHEHE hver eneste gang det kommer mooks.

Selve kampsystemet er ganske morsomt, da. Bortsett fra at det føles latterlig at det alltid spawner bølger med fiender.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#86
Er egentlig ikke noe galt med kampsystemet. Det er kampene i seg selv som er litt blæh.

Varric eier. Ellers så treffer du spikeren på hodet.
 
#90
Vil ikke ha.

Kanskje jeg kjøper det en dag jeg kjeder meg og vil slå ihjel en drøy halvtime. Kanskje jeg kjøper DLC hvis det kommer noen digre greier sånn som det gjorde til DA:O.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#91
Jeg spiller jo dette for tiden, men no DLC kiler ikke interessen min. Om jeg betaler for å sloss mot de samme folka på de samme stedene klarer jeg å overse denne pakken, heller ikke interessert i han prinsen. Men som riffen er jeg nok mer interessert om det dukker opp en større pakke som Awakening.

Vurderte å skrive litt om hva jeg synes men leste gjennom tråden og stiller meg bak det som er sagt. Resirkulering av steder suger, føles som et steg tilbake for Bioware sin del, virker som hastverk men for all del greit nok, håper det kommer et DA3 og håper de bruker mer tid på det.
 
#92
Etter to stykk skivebom er det vel nærmest masochistisk å håpe på en treer? =D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#93
Nå er det ikke alle som har et like problematisk forhold til Origins som du har, da ;p Til glede for nye lesere kan jeg avsløre oerhört mener det er ræva. Jeg derimot, synes det var veldig ålreit, godt nok til to gjennomspillinger.
 
#95
DA2 er ikke verdt to gjennomspillinger. En har ikke lyst til å gå igjennom alle de samme oppdragene og alle de sammen stedene igjen, når du ser de 1000 ganger på en gjennomspilling. En gjennomspilling er det verdt, er såpass underholdende. Men aldri i verden om jeg hadde spilt igjennom dette to ganger bare får å få to forskjellige sluttresultat.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#96
Sluttresultatet er uansett så binært som du får det. Lag en save i Hawke Mansion når du har ett hovedoppdrag igjen i questloggen og så velger du bare å enten side med magikerne eller tempelridderne i neste scene for å se de forskjellige sluttene.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#98
Felicia Day fikk for en liten stund i oppdrag av Bioware å lage en webserie satt i Dragon Age-universet. Første episode kan sees på Youtube: Dragon Age: Redemption episode 1.

Første post-game DLC ble også sluppet nettopp, Mark of the Assassin (Eurogamer gir den 8/10), hvor Felicia Day sin figur Tallis kan rekrutteres (men ikke sexes opp).

Selv vet jeg ikke helt hvor interessert jeg er i detta herranne … Men er det noen andre som kunne tenke seg å plukke spillet ut fra hylla igjen?
 
#99
Neppe. Med mindre det kommer en DLC med en ordentlig slutt gidder jeg neppe spille det igjen. Nå skal det sies at jeg kjøpte all DLCen til Origins (selv om jeg ikke spilte alt, Darkspawn Chronicles var f.eks bare helt krise), men så var det også et mye bedre spill enn DA2.