Gilette Mach 3 barberblader

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#21
Faen, det er derfor jeg blir så jævla sår når jeg barberer daglig. Nå har jeg atpåtil gått til innkjøp av sånn jalla fuktighetskrem (som riktignok er jævla digg).
 
#24
Fusion er noe drit ja, bruker det selv og har angret hvert sekund siden jeg kjøpte det. Blir sår og jævlig hvis jeg ikke barberer meg hver andre/tredje dag, men jeg bruker å utsette barberingen helt til jeg får kommentarer på det så da ender det opp med elendighet om jeg bruker MYE tid og er nøysommelig som faen. Barbering har blitt et lite problemområde, jeg har litt lyst til å peise på masse penger for børste, skikkelig høvel og posh skum og aftershave sånn at det blir skikkelig nice hver gang. Er også litt småkeen på å teste litt skjeggings, noen som har peiling på trimmere som funker?

Mens vi snakker om hår i ansiktet, er det noen måte lite maskulint å fjerne øyebryn? Et par av håra der begynner å bli jævlig lange nå D;
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#25
Bruk pinsett sånn som alle andre? Og det er ikke umaskulint å fjerne unibrow hvis det er på vei å gro sammen.
 
#26
Er ikke i nærheten av unibrow, bare det av selve håra begynner å bli lange og noen av dem er satans lange. Men får vel plukke litt da kanskje.
 
#27
Sheriffen, det trenger ikke å være dyrt å begynne med tradisjonell barbering. Barbershop.no selger et startsett som koster 549 kroner, og det du får med der er ganske så bra. http://www.barbershop.no/gavesett/barbering-startsett-1.html

Om du kjøper det, så ville jeg byttet ut kosten, fordi svinebust er stivere og gir mye dårligere skum enn grevlinghår. Du burde kjøpe såkalt super badger- eller silvertip badger-kost, de er lengre og mykere enn svinebust, og gir dermed bedre skum og er mer behagelig å bruke. Forskjellene mellom super- og silvertip badger-koster er ikke store (på silvertipkoster bruker de hårene fra nakken til grevlingen, mens på super bruker de nakke og rygg). Men du har også en type til som lages av grevlinghår, og det er pure badger/best badger, og i disse brukes hårene fra magen og sidene til grevlingen, som er kortere og stivere enn de fra nakke og rygg.

Du har også syntetiske koster, og de selger en på barbershop som er ca. like bra som super badger: http://www.barbershop.no/barberutstyr/barberkoster/men-u-premier.html

Men det er ikke noe vits i å kjøpe den pakka når du får med barberskum og aftershave i startsettet som jeg linket til tidligere.

Hadde også problem med sår hud og dritt da jeg brukte Gillette sine høvler, men det forsvant helt da jeg kjøpte DE-høvel og barberkniv. pretty awesome.

Sjekk også ut denne linken for teknikker og sånt: http://www.youtube.com/user/mantic59
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#28
Jeg har allerede kjørt på med en pakke etter gode råd og vink fra Neocon, og kan med hånden på hjertet si at det er som en spa-treatment i forhold. Jeg ga samme opplegget til fattern i 50-årsgave og får jevnlige lovprisinger fra den kanten hver gang vi snakkes.

Jeg har en DE-høvel meget lignende den Neocon postet bilde av, og jeg kjøpte meg en kunsthårsbørste. Skummet man lager har en merkbar effekt og lukter attpåtil godt. Jeg vil aldri kunne gå tilbake til Gillette-gugge-på-boks. I tillegg har jeg en såpe og fuktighetskrem jeg kjører på etter barberinga og det er prikken over i-en.

Det skal nevnes at jeg har temmelig stritt og hardt skjegg, så Gillette er ganske jævlige saker for meg. DE-høvelen glir nedover kinnet som kniv i smør selv om jeg ikke har barbert meg på en uke.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#29
Hmm. Ifølge videoen til neocon, så bør jeg rett og slett fokusere på mer vann og å barbere fra riktig side. Dette må jeg prøve imorra.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#32
Hvis jeg slår til, hvor mye avslag får jeg på grunn av skaden?

PS: føler det er på sin plass å nevne at jeg bruker Mach 3 Turbo, Fusion er noe dritt(brodern har en som jeg måtte låne en gang) som sagt en milliard ganger tidligere.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#34
Hvorfor skal vi betale en hundrelapp når du kan få den for tyve spenn på Rimi?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#36
True, de er dritdyre.

Aslak: fuhgeddaboutit. Jeg byr en femtilapp.
 
#37
Gilette er ikkje mykje å skryte av kontra kvalitetshøvler, nai. Synes Mach 3 uten turbo er den beste i serien, merk. Har veldig lite problemer med den høvelen ang sårhet etc, skjønt eg bruker aller helst barbermaskin fordi eg er lat. Fekk den av ein kompis, og den fungerer ganske bra, tett og effektivt. Mykje meir reisevennlig, og det passer meg.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#38
Spørsmål: Er en sånn funky høvel stort anderledes i bruk enn gilette? Kommer jeg til å skjære opp halve ansiktet om jeg bare drar på som vanlig?
 
#39
Nei, den som jeg har brukes akkurat som vanlig Gillette. Det eneste du må være obs på er at du ikke trykker ned høvelen for hardt, og at du bruker riktig vinkel på høvelen, men det finner du fort ut av. Blir nok noen småkutt her og der, men det skjer nok med alle som bytter fra gillette til tradisjonelle barberhøvler

Anbefaler forøvrig barberblader fra Feather. De er det skarpeste og beste av de jeg har vært borti, også er de billige. http://www.barbershop.no/barberutstyr/barberblader/feather-hi-stainless-barberblader-10-pakning.html og http://gents.no/products/Feather-Dobbeltbarberingsblad-10-pakning.htm

Ettersom barberbladene holder lenge og er så billige som de er, så er det ingen tvil om at det å bytte til tradisjonell barbering er noe du kommer til å spare penger på, selv om det koster litt ekstra å kjøpe nytt utstyr. Ett barberblad holder vanligvis til sånn ca. 15 - 20 barberinger før det blir sløvt (etter mine erfaringer hvertfall), og en kost kan holde hele livet om man tar godt vare på den, det samme med barberhøvelen/kniven. Morfaren min bruker fortsatt høvelen og kosten han kjøpte da han var ung, og han runder snart 70 år
 
#40
Tror jeg skal hoppe på denne bølgen om økonomien tillater det. Begynt å gå lei av å ha skjegg nå, men tanken på å måtte barbere meg så ofte har avskrekket meg tanken på å fjerne det. Får alltid så mye inngrodde hårstusser av Mach3'en min. Planen er å ende opp med kniv. Da kan jeg barbere meg som en rulekonge.