Gizmondo

#41
Går det ann å se på filmer på denne maskinen da.
[/b]
Ser slik ut ja:

Opprinnelig skrevet av GameSpot
Among its many purposes, the Gizmondo is capable of playing movies, music, and video games. In addition, it has built-in GPS, just in case you get lost; internal Bluetooth for wireless multiplayer and syncing between your many devices; and general packet radio service (GPRS) for your data needs on the go.
 
#42
Ja gå deg bort mens du spiller, det er et veldig stort problem :D Men en smart løsning får dem som gjør det da, og kjekt og ha.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Jøss. Jeg visste ikke at den var sluppet engang.
 
#47
Lurer nesten på om jeg skal kjøpe en. Jeg mener; Pocket Ping Pong hadde i hvert et nesten brukbart cover.
 
#48
Noen som har prøvd den eller vet mye om den, og som evt. kan fortelle hva som fungerer og hva som ikke fungerer, og om den er evt. verdt å kjøpe til en så billig penge? (Ikke kom med dritt nå, vil ha fakta.)

Kan man få kjøpt egne minnebrikker til å laste inn filmer/musikk fra PC'en (evt. spill)? Kan den brukes som emulator? Er det isåfall veldig dyrt? Kan man evt. streame rett inn på den fra PC/TV el?
Er kameraet noe tess? (2mp hører jeg.)
Kom det virkelig ut 89 spill?
320x240-pixel screen, an Nvidia GoForce 3D 4500 graphics chip, a 400MHz Samsung processor, blablabla. Hva vil det si, dritt eller bra?
Fungerer den som en mobiltelefon med SMS, MMS? Kan man ringe, eller er det bare piss? Er det evt. bare via bluetooth?
Hvordan batterier bruker den?

Hadde ikke brydd meg om det ikke hadde vært for at den er så sinnsykt billig, og muligens vil være en OK underholdningsmaskin (PSP er dyr og DS er klumpete).
 
#49
På papiret er den kraftigere enn PSP, så at spillene vil se tilnærmet like bra ut er ikke umulig. Du kan ikke ringe med den, men sende SMS og MMS. Et bluetooth adapter som muliggjør ringing har lenge vært ryktet, men ser dårlig ut nå. Kameraret er 0,3 megapiksler, som tilsvarer 640 linjers oppløsning. Det samme man finner i de fleste mobiltelefoner. Dette skal dog være mye klarere og mer støyfritt enn det gjengse mobilkameraet.
Man kan bruke både SD og MMC minnekort. Disse er blant de billigeste flashkortene man får i dag og finnes på størrelser opp til 2 gb. Så selv om man ikke finner spill man liker til den (selv om den har et ok utvalg og alle spilla koster 199 på MPX), kan man bruke den som mp3-spiller, video-avspiller (har Windows Media Player 9) og kanskje også en emulator. Operativsystemet er Windows CE og med gprs kan man surfe på nettet med den og sende mailer. Man trenger et SIM-kort for å starte den.
 

Lodin

Der Waaaah
#50
En Gizmongo er vel omtrent det siste produktet jeg hadde brukt penger på i disse dager. Tiger er mer eller mindre konkurs ser det ut til.
The creditors are starting to come knocking on Tiger Telematics' door, but the Gizmondo maker's not quite ready for them, according to its latest filing with the Securities and Exchange Commission.

In the filing, Tiger admitted that its "Gizmondo Europe subsidiary has experienced severe financial pressures from various vendors as its cash flow has been unable to service the requirements. This has in part been aggravated by a lack of investor funding. The company has been actively negotiating for further funds from debt and equity sources to assist the cash flow needs of Gizmondo Europe but there can be no assurances that this will be achieved."

Now the company is attempting to secure a short-term loan of $5 million to keep it going until it can secure a planned $75 million in refinancing and further debt. That chunk of change will be used to pay off the short-term loan, as well as $21 million in loans to its shareholders that are already overdue. However, in order to get the extension on those loans, the company had to put up as collateral the intellectual property rights and patents of its Smart Adds service, which forces Gizmondo users to view a set number of ads each day in order to play games on the handheld.

The filing also mentions the settlement of a lawsuit brought against the company by HandHeld Games, developer of the Gizmondo street racing game Chicane. According to the filing, HandHeld had sued the company for more than $200,000 in damages and costs, and then upped its claim to more than $900,000. The settlement was reached for the sum of $175,000.

This is just the latest in a series of setbacks for Tiger. After delaying the US launch of the device several times, the company quietly launched it in a handful of mall-based kiosks around the country and through its Web site. It also had a handful of its executives connected to organized crime in Europe, and most recently, it failed to follow through on its promise to unveil a widescreen Gizmondo at CES 2006, with no reason given for the no-show.

As of press time, Tiger stock was trading at $1.65, down almost 20 percent from its $2.05 opening price. [/b]
http://www.gamespot.com/news/6142505.html
 
#53
Er jo derfor de blir solgt så billig for tiden. Dette er jo i praksis en flere uker gammel nyhet, siden de aller fleste trodde at det var nettopp dette som vill skje. Men nå er det i hvert fall 100% offisielt.
 
#57
Med de spesifikasjonene der, bør du kunne ha det rimelig moro med den. Mp3-spiller, video-avspiller, sudoku, kamera, emulering osv. Samt alt annet man kan finne på.

I verste fall selger du den til en tulling på QXL. Mulig med overskudd. :p
 
#59
Med de spesifikasjonene der, bør du kunne ha det rimelig moro med den. Mp3-spiller, video-avspiller, sudoku, kamera, emulering osv. Samt alt annet man kan finne på.

I verste fall selger du den til en tulling på QXL. Mulig med overskudd. :p
[/b]
Gidd å frist meg. :(
 
#60
Jeg tror du kan stryke emulering da. Hvor mange er det som gidder å lage emulatorer til en maskin nesten ingen gidder å kjøpe?