Good Old Games - utgivelser og tilbud

Novastrum

Feminist-elitist
Theme Hospital har holdt seg uforskammet bra.Spiller det en gang i blandt. Ønsker meg en iPad-versjon som ikke er tukla med, slik de har tenkt å gjøre med Theme Park; lage et freemium av et spill som er bra i seg selv. Vil kjøpe den spillen for femti spenn, ikke kjøpe funbux for tusenvis av kroner!

EA slipper Theme Park til iOS i høst. Jeg jublet helt til jeg så det er en bedriten 3D-remake etter Farmville-modellen. Så der er vi alle eid.

Lodin

Der Waaaah
Siden GoG fikk de etterspurte seks millioner unike nedlastingene de tagg om har de gjort Broken Sword 1 gratis. Det er da den fancy direkstørens kuttede utgave med litt mer scener og fancy nye kuttescener og sånt samt at orginalen følger med såklart. Dette er seff. bare tidsbegrensa så pass på å "kjøpe det" før når enn de måtte finne på å øke prisen til ti dollars igjen.

Beste og eneste spillet i serien som virkelig er verdt å spille egentlig. Spillte igjen BS2 etter å ha ventet på "remaster" utgaven lenge, men må påstå at det første spillet er definitvt det beste, og deler førsteplassen med Beneath a Steel Sky som det beste spillet Revolution har laget. Lure of the Temptress deler andreplassen med BS2.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Etter litt teasing er nå endelig Little Big Adventure oppe i sjappa. Synes alltid enern var litt slappere enn den gloriøse oppfølgeren, men årevis siden jeg har testa det nå, så dette må nok coppes.

Interessant nok lister de også en "remake tech demo" under bonus content, lurer på hva det er...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oh yay. Vil bare tipse om at selv om spillmekanikkene er litt utdatert (kameraet i LBA2, for eksempel, kan stikke og henge seg), er LBA-spillene såpass morsomme og proppa med sjarm at de er vel verdt å spille i dag. Kanskje GOG-utgaven av LBA2 faktisk funker på Windows 7 også, det er lov å håpe.

E: LBA2 var ikke ute ennå, nei. Nuvel, eneren er fortsatt godsaker, bare vær obs på at det krever en del trening før du klarer å treffe noe særlig med magikula.

Novastrum

Feminist-elitist
Spilte igjennom rundt 70% av spillen for noen måneder sida. Det klarer fortsatt å påkalle imponerende mengder raeg når man blir skutt bakover inn i et hjørne, tre eller busk og for harde livet prøver å strafejumpe seg ut av helvetet. Save-systemet er også fortsatt helt baki natta. Copy save, load, die - copy save, load, die - rinse and repeat.

Ellers er stemningen og generell retroverdi veldig bra.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan også nevne at stemmeskuespillet i LBA1 nesten er på House of the Dead-nivå. Det er ikke så dårlig at det blir morsomt, bare så dårlig at du blir sittende og gjenta replikkene med teit stemme.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Denne helga da? Jo, Ubisoft Action Pack. Beyond Good & Evil, Prince of Persia: Sands of Time og Rayman 1-3. Ikke spilt Rayman noe særlig, men de to første er iallfall knall kvalitet tvers igjennom hvis du ikke allerede eier dem.

Overkant av 10 dollar for hele pakka? Ja takk! Har allerede Rayman 1 og 2, og da får jeg 60% på de resterende 3 spillene hvis jeg kjøper alle.

LBA2 var så bra. Tror jeg snakker for alle når jeg sier at det å sparke ned den rottekødden fra taket er noe av det beste man kan oppleve innenfor gaming.

Må spille det til jul for ekstra retro.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men nå som det er (nesten) halloween da, hva har GOG på lager? Jo, denne pakka med mer eller mindre skumle spill. Kan gå gjennom de jeg har noe å si om for dere som eventuelt er interesserte:
  • Litil Divil: Av alle jævla spill som kan gis ut på nytt, får et heller forglemmelig action-puzzle-ræl en ny vår? Mener å huske PC Gamer omtalte det som helt OK, bare med litt kjipe kontroller og veldig lite overraskende design.
  • Phantasmagoria og oppfølgeren som jeg liker å kalle Et Pusle av Flesk: Tungt FMV-baserte pek-og-klikkere, hvorav den første er designet av Roberta Williams. Lenge siden jeg har spilt disse, men mener å huske jeg ikke ble så imponert av de kjipe puslene og det ikke akkurat fantastiske skuespillet.
  • Realms of the Haunting: FPS/survival horror/adventure osv., et spill jeg aldri har sjekka ut men lenge har tenkt å gjøre. Nå er altså en god anledning å gjøre det på.
  • Sanitarium: Pek-og-klikk med noen vrier, litt halvveis action-aktige saker innimellom som sjelden lykkes ordentlig, men alt i alt et ålreit adventure som har en interessant historie og bra atmosfære. Liker'e.
  • Shadowgrounds: Top-down tostikkeskyter i verdensrommet med aliens. For å være ærlig synes jeg Alien Swarm er sånn cirka mye bedre, og det er gratis.
  • Gabriel Knight 1-3: Likte eneren godt da jeg var liten, toeren har jeg ikke prøvd (men ryktene vil ha det til at det er et FMV-adventure det faktisk er verdt å bruke tid og penger på), men gjør nå for faen ikke samme feilen som meg og kjøp Gabriel Knight 3. Hvis noen lurer på hva som er så hakkandes gæærnt med Gabriel Knight 3, så er mitt tips å lese denne artikkelen.
Jepp, det var de jeg har vært borti eller husker noe av. Scratches anbefalte vel Lodin for noen dager siden, Ghost Master fikk vel "Resoundingly mediocre" på Metacritic og Vampire the Masquerade: Redemption er ikke det bra VtM-spillet (det heter Bloodlines og fås billig på Steam denne helga).

Gabriel Knight 3 hadde en del teite oppgaver, men sånn ellers hadde det en veldig god historie og stemning, så alt i alt er det verdt å spille gjennom. GK2 er min favoritt i serien, till tross for at det er utdatert og skadelig-for-øya FMV.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klemt i klokka, ett av tidenes beste RPG-er er endelig tilgjengelig på GOG. Ultima VII Complete Edition, dvs. begge episodene og tilleggspakkene, kan nå bli ditt for seks spenndollar. Mitt forslag er å kjøpe det på røde rappen og smelle sakene inn i Exult, en Ultima VII-emulator som kjører glimrende på nyere versjoner av Windows og spektakulært nok lar deg spille med så høy oppløsning du gidder. Og forskjellige skaleringer hvis du ikke vil bruke lupe for å lese teksten.