Good Old Games - utgivelser og tilbud

Altså, man ville jo spillifisert det litt og sørget for at du jobbet i noe sånt som CSI, men poenget er altså at det å være ekte kjeltring er mye kjedeligere enn GTA også da. Hallo liksom.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joda, men da kollapser liksom argumentet ditt. GTA som snut finnes allerede og heter Crackdown.

Ah, barna nå til dags. Ingen forestillingsevne. Greit.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:D

Jeg bare kjøper ikke at polti er "uutnyttet" som spillsetting.

Lodin

Der Waaaah
Et GTA hvor man er snut med valgfrihet hadde vært fett. Gi det et moralsystem og la siste fjerdedel splitte historien så man enten blir cop hero eller sparka og joiner no mafian og jeg er der.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hva om vi bare dropper singleplayeren helt og lar folk ta over rollene selv? Gi dem en diger by å leke seg i, velge side og hei vent nå litt...

Jeg støtter nok mer Oerhört her ja, et skikkelig politispill hvor det forventes at du følger reglene etter boka, likeså Police Quest gjorde i sin tid. Har alltid fantasert om et GTA med Police Quest regler. Greit nok, kanskje ikke få game over skjerm hvis du kjører på rødt lys, slik i det første PQ, men for eksempel korrekt prosedyre når du stopper en fyllekjører.

Spillet bør kanskje ikke straffe deg så brutalt for å gjøre feil, det ville vært for vanskelig for 2000-generasjonen med gamere, og samtlige av de hadde vel ragequitta etter fem minutter. Men det bør straffe deg nok til at du like godt kan legge fra deg spillet hvis du ikke skal følge reglene - ser du etter et sandkasse-spill skal du se et annet sted.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Sorry for å bryte opp "design ditt drømmespill"-tråden med nyheter fra virkeligheten, men GOG har en ganske sweet 60%-off deal på Sanitarium gående ut dagen. For rundt 20 norske får du et rimelig unikt og totalt surrealistisk adventurespill med masse snåle characters og knall stemning. Kan ikke annet enn å anbefales.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Må nok støtte den der, Sanitarium er vel verdt å spille gjennom til tross for et kontrollsystem som kan skremme faen på flatmark. Ja, og det er bugga som et vilt helvete, så lagre i mange forskjellige slots hele tida.

Jokke Froholt på Gamer.no snakket om Normality så sent for noen uker siden, i eventyrspillenes historie-artikkelserien. Og, sant, det er noe ... for seg selv.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sååå ja, mer godsaker fra EA på GOG.com. Etter at vi fikk herligheter som Dungeon Keeper og Crusader sist, får vi nå... Dungeon Keeper 2. Og, øh, Wing Commander 1 og 2. Aldri spilt noe Wing Commander bortsett fra at jeg så på mens en kompis spilte Wing Commander 3 (på en 486, så det var chug-o-vision og filmklippa så kong dølle ut), noe som selvfølgelig ikke teller. Noe bra? Jeg veit ikke.

Derimot veit jeg en del om Dungeon Keeper 2, som jeg kjøpte på release siden jeg rådigga Dungeon Keeper. Og, vel, jeg liker ikke Dungeon Keeper 2. Atmosfæren fra DK er så godt som borte; samtlige monstre har blitt redesignet, og jeg synes de ser langt kjipere ut enn i det første spillet. Greit nok, du har flere ting å ta deg til og mer å bygge, men det har ikke noe å si. Det er bare ikke like artig som Dungeon Keeper.

Litt interessert i å finne ut om noen andre synes det motsatte, og i så fall hvorfor.

Og: Verdt å nevne at GOG skal gi ut mer EA-saker etter hvert, så det er bare å glede seg. Har fortsatt et håp om Little Big Adventure 1 og 2, spesielt toeren siden det ikke lenger er mulig å spille det i hi-res (krever Windows 95 og DirectX fra juratiden).

De er nok fortsatt i lisenshelvete (eller EA vil ikke gi ut Syndicate før de har sugd penger fra utsultede fans med sitt kommende fps-re-imagining).

Polly want a cracker, EA spill er nesten insta-buy uansett. Begynner å bli en lang liste med gamle klassiske spill jeg har for en fremtidig backlog marathon, men begynner å mistenkte at det kan ta litt tid før den dagen kommer.

Novastrum

Feminist-elitist
Stemmer i for LBA2. Nesten runna LBA her om dagen, og savner å få testa LBA2 ordentlig. Sist var på en 486 dx 66 med 12 ram, og det gikk rett og slett ikke veien.

Appropose bullfrog så ligger Magic Carpet også ute på GOG, men anbefaler nesten å tenke seg om to ganger før man punger ut 6 dollarer for det uten å ha nostalgi knytta til det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Anbefaler ingen å bruke spenn på Magic Carpet, det er ikke spillbart.

Novastrum

Feminist-elitist
Mistenkte såpass, begynner å bli ti år siden jeg fumla med det på nytt, og mener jeg konkluderte det samme.

Har aldri spillt LBA. Har en big-box re-release av LBA (husker ikke hvilket) liggende her, men det fikk jeg først når kompatibiliteten med eldre spill var på bånn, så jeg fikk ikke kjørt det. Nå venter heller på at GoG skal gi det ut, så slipper jeg å rote med disc-image og dosbox og slikt tull som egentlig ikke er moro.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Finnes en Windows-port av LBA kalt (utrolig nok) LBAWin, som lar deg kjøre i høy oppløsning og eventuelt tweake spillet hvis du liker det (slå av skade ved å løpe inn i vegger er hva jeg ruller). Teit nok ble det bare lagt ut som en slags eksklusiv nedlasting for medlemmer av et forum, men burde ikke være umulig å få tak i. Send PM hvis det er av interesse.