Good Old Games - utgivelser og tilbud

Lodin

Der Waaaah
Denne, denne så jeg aldri under noen omstendigheter noensinne komme. I Have No Mouth And I Must Scream er et av de mest creepy spilla noensinne. Det har vært nesten umulig å få tak i siden Harlan Ellison har sitti på rettigheta de siste åra og eneste måten å kjøpe det var å skrive til en kompis av ham å trygle om å få en brent CD til ågerpris. Åssen GOG har greid dette er ikke godt å si, men jeg tviler på at de greier å overgå det. Vil og anbefale å kjøpe det så fort som mulig før Harlan ombestemmer seg siden han er en dick med rare lynner. Han ringte Lowtax og trua med drap en gang SA la ut en artikkel hvor "han" anmeldte hvitevarer. XD
 

Lodin

Der Waaaah
Oooh, de har tilogmed laga en kewl trailer. Og ja, det er gærne Harlan Ellison som har stemmen til AM.

E: Oh shit! Hørespillversjonen til BBC ligger ute på tubbsene. Den er rimlig annerledes og enda mer deprimerende enn spillet, men jævlig verdt å få med seg.
 

Lodin

Der Waaaah
Heh, etter den strålende lanseringa av Dungeon Keeper til mobiler har GOG tatt saken i egne hender og gir bort orginalen gratis fram til søndag. Det var hyggelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, jøss i hytta, last ned det hvis dere ikke har det allerede, fytti grisen det eier.
 
Syns vi bør snakke om mobilspillet litt. Ikke at jeg har spilt det, men faen for et forbanna togvrak. EA og alle andre F2P-jævler ødelegger hele plattformen, jeg hater det. Hvorfor kan jeg ikke betale en slant for hele spillet og ikke de forpulte mikrotransaksjonene hele tiden. Eller enda verre, spille det gratis og bokstavelig talt må vente til flere planeter har rotert mange nok gange rundt sin egen akse for å kunne gjøre noen trekk. Eller betal 14 kroner i slengen for noen XP som gjør at du slipper. Fuckings jævla kuk F2P!
 

Lodin

Der Waaaah
Eneste jeg vet er at Smurfelandsbyen og lignende spill er en god del mer villige til å la deg faktisk spille dem uten å kreve spenn. I gode eksempler på F2P kan man faktisk holde på noen timer før ventinga på at ting skal skje setter i. I DK starter det etter bare noen minutter når man er ferdig med tutorialen. Trur det alt i alt biter EA i stumpen siden veldig få folk gidder fortsette når maset starter så tidlig. Forøvrig har de nylig patcha Plants vs. Zombies 2 så det er blitt akkurat like ille. Så ja, bæsj på dem.

Forøvrig lurer jeg på hvordan GOG har fått til denne dealen. Betaler de ut av egen lomme for hver kopi som registreres eller har de gitt en enkel sum? Tviler på at EA har annet å gjøre med dette enn at de suger til seg spenn. Beviser vel bare enda en gang at de er horer uten integritet når de går med på å bli gjort narr av på denne måten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tipper at EA får en slant hver gang GOG selger et eksemplar. Tipper at den slanten er såpass liten at de klarer å bære tapet ved å gi det bort i et par dager.
 

Lodin

Der Waaaah
YESSS! GoG har lagt ut Harvester for salg. Dette og Mortal Kombat var noen av de mytiske fæle spilla som de snakka mye om på amerikansk TV på 90-tallet. Ganske fort endte derimot alle kopier av Harvester opp i bruktsjapper fordi de faktisk tok imot PC-spill på den tida og det suger utrolig balle.
Det er et pek og klikk hvor du spiller Steve som våkner opp hos foreldre og søsken du ikke kjenner, i en by du ikke kjenner. Broren din ser ekstremt blodige svart hvit cowboy-filmer hele dagen, søstera di spiser vepser, mora di kaster oppvasken inni et skap og faren din ligger grisejula av henne på soverommet. Hvis du går ut av huset uten en avis blir du skutt av nabogutten som tjener penger på å samle gamle aviser. Hovedmålet er å treffe dama di som du er forlova med og hu bor i nabohuset, men du vet såklart ikke hvem hu er heller. Men soverommene deres deler vegg og du har drilla et høl du kan titte gjennom. =D
Oh shit, det var en spoiler.

Dette er et fryktelig dårlig spill og det fortjente aldri å eksistere. Akkurat som at Blacksploitation er en ting syns jeg CDsploitation bør være det. Det er et av de dårligste pek og klikkene noensinne fordi du må følge ei klokke og vite hvem du skal snakke med når for å kunne bytte items og du har bare noen få dager på deg. Etterhvert må man og slåss og det gjøres ved å holde inne CTRL og piltaster. Mens du går rundt med musklikking.

Men jeg elsker dette og lignende spill for det gir oss fantastiske FMV-scener!
Faren din titter på deg og dama di fra et skjult høl i veggen din.
Du preiker med den lokale shreiffen som titter på det som sikkert er restene av dama di. Og ei dame serverer pai.
Shit! Shit on a stickeroo~!
 

Lodin

Der Waaaah
Folk har rota rundt i koden til GOG og finni en masse spill fra Lucasarts nevnt. Stort sett bare ting man allerede får fra Steam og sånt, men X-Wing og Tie Fighter er nevnt. Det er vel første gang på årevis at man får kjøpe dem.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Noen som goofa fælt der i dag ja, her er hele posten som var oppe noen få minutter på gog-forumet:

The day has finally come and the holy grail of classic gaming has arrived on GOG.com. Welcome, Lucasfilm games! You are among friends, here! We're proud to announce a new partnership with ©Disney that allows for the DRM-free release of about 30 classic titles from the cult-classic developer. We know you waited long for this moment, so we want to reunite you with those golden oldies with as little delay as possible. Today, to start with a bang, we are releasing a selection of 6 acclaimed titles from Lucas' most famous gaming franchises, so that the Disney/Lucasfilm catalog on GOG.comis made impressive from day one. Here are the great titles you can get right away:

Star Wars™: X-Wing Special Edition - digital distribution debut, on GOG.com!
Star Wars™: TIE Fighter Special Edition - digital distribution debut, on GOG.com!
Sam & Max Hit the Road - digital distribution debut, on GOG.com!
The Secret of Monkey Island™: Special Edition
Indiana Jones® and the Fate of Atlantis™
Star Wars®: Knights of the Old Republic

Note that numerous Lucas titles, including 3 from the launch lineup (Sam & Max Hit the Road, Star Wars™: X-Wing Special Edition, Star Wars™: TIE Fighter Special Edition), are available digitally for the first time ever, ready to play with no fuss on modern operating systems. With more fantastic titles headed for our Disney/Lucasfilm catalog, you can expect to see Lucas games popping up frequently on GOG.comin the coming months.
Endelig! \o/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gi meg X-Wing vs. TIE Fighter for fasan! :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
Problemet der er vel at det stort sett bare er multiplayer? Heldigvis var greia med at de ga bort AvP gratis at de skulle teste det nye MP-systemet de selv har mekka til Steamdillet sitt så kanskje det funker fett.
Jeg vil uansett heller ha skikkelig story, men sjøper så klart det og Alliance også.
 

Lodin

Der Waaaah
EEEEEEEEEEEEeee! Restart Steam, spilla er ute. Med TF og XW får man med både diskett og CD-utgavene for de som foretrekker den gamle grafikken, musikken og sånt de endra i nyutgivelsen. Tie har og med Defender of the Empire. :yoshi:

E: Sam, Minky og Indy kjører alle i ScumVM om noen bryr seg. Mye bedre enn den driteremulatoren Loom og sånn bruker på Steam.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Buwyah, der kom del to av Lucasartsinga. Viktigst er X-Wing Alliance og X-Wing vs. Tie Fighter. De har også Battlefront 2, Dark Forces, Galactic Battlegrounds og KOTOR2, men de finnes allerede på Steam. Uansett, Alliance! \o/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stopp pressa, Toonstruck er ute på GOG! For dere som ikke veit, så er det et tegneserie-pekogklikk-spill med Doc Brown fra Back to the Future i hovedrollen, og Dan Castellaneta (stemmen til Homer Simpson) er sidekicken hans. Det utmerka seg da det kom ut siden det var et eventyrspill med masse filmklipp og celeb-skuespillere bare at i en bisarr twist var alt skikkelig bra realisert. I en ikke like bisarr twist viste det seg at sånt koster, så Virgin Games gikk tits-up rett etter at spillet ble lansert og øh siste akt av spillet kom aldri med på platene fordi de måtte få det utgitt før kemneren knakka på døra. Men sånt er bagateller, det som er der er skitfett. Kjøp det.
 
Har ventet lenge på Toonstruck. Rundet det i hine hårde, husker det som aldeles storveis. Mon tro hvordan det funker i 2015?
 

Lodin

Der Waaaah
Mer Lucas dukka opp nå. Stort sett bare ting som har vært på Steam i årevis, men Zack McKracken og Outlaws er vel digitale for første gang. Blir kanskje å coppe Outlaws for det eide. Blir og å eie å faktisk få se kuttescenene. :p