Good Old Games - utgivelser og tilbud

Det var ingen av mine venner som kjøpte PC-spill i butikken i 1997, heller, så :trøstelodin:.
 

Lodin

Der Waaaah
GOG Galaxy er ute som alfa og så langt gjør det nesten alt jeg vil. Det er Steam uten alt unødvendig dill og veldig brukervennlig. Et av fokusene har vært å få online-biten til gamle spill oppe og kjøre og så langt kan man fint spille første Alien vs. Predator med andre folk. Eneste som mangler nå er at spilla ikke oppdateres automatisk, men det kommer såklart.
 

Terje

mostly harmless
Fikk en sånn alfanøkkel på e-post igår. Prøvde å bruke den nå og fikk i retur at den gikk ut 29. april. Så... ja.
 

Lodin

Der Waaaah
EEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeee!!!
De har fått inn Shadow of the Horny Rat og Final Liberation som begge var litt skrot, men også Chaos Gate. Det er det nærmeste man kommer å spille faktisk 40k om man overlever at det er stygt som juling og litt knotete. Kjøp'td.
 
Flere av anmeldelsene nevner at ytelsen i Redguard er skrekkelig, dessverre.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeh, akkurat som Messiah er det laga for Voodoo-kort og kjører ræv på all moderne hardware. :sukk:

E: Man får og med Arena til alle de spilla. Det har riktignok vært gratis en god stund, men det er fint å få det med DOSbox preppa.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ooooooommmmmmgggggggg, System Shock er ute da liksom. Ikke at det betyr at man skal automatisk slenge seg på og kjøpe siden det er RIMELIG gammalt (tjueen år i dag, faktisk!) og nok bare for entusiaster i dag, MEN det var seriøst så HELLA KULT da jeg var liten. Og nå kom jeg på den der nittitallstråden som aldri ble noe av. Kanskje det skal bli noe av den etter hvert.

Edit: Viser seg at du både får med Classic Edition (originalutgaven, seff) OG Enhanced Edition, med mere græffiks (dvs. høyere oppløsning, inkludert en widescreen-modus), mouselook og mulighet for å endre knappeoppsett (YESSS) ooog noe bugfiksings. Lett jeg skal gi det en snurr i kveld.

Edit2: Vi nærmer oss seriøst at samtlige gulltitler jeg husker fra da jeg var liten bare kan kjøpes rett på GOG og spilles i løpet av noen minutter. PC master race indeed.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Egentlig ikke noe i denne pakka som er nytt siden de har brukt modder som basis. Fordelen er dog at det var en pain i arslet å få alt til å funke sammen. Også derfor det har tatt en stund å få gitt det ut pluss at de måtte få tak i modderne for å betale dem litt for arbeidet.
Men men, sjøpte såklart med en gang og det bør alle andre også.
 
Enhanced Edition, med mere græffiks (dvs. høyere oppløsning, inkludert en widescreen-modus), mouselook og mulighet for å endre knappeoppsett (YESSS) ooog noe bugfiksings.
Casual, ass. Ekte gamere trenger ikke “noe bugfiksings”—1994 er oss nok.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har sjekka litt nå, og Enhanced Edition er stort sett som Lodin skriver en samling av de beste og kuleste moddene som har blitt laga til System Shock hittil. Spillet er porta til SDL/OpenGL så det kjører native i Windows, jeg hadde null stress uten at jeg spilte kjempelangt, fikk daska noen mutanter og et aldri så lite cyberspace-sjokk da jeg skjønte at akkurat cyber-haxor-delen har gitt mening for meg en gang i tida. Det er fortsatt megakult, men det er nok mest nostalgien som snakker siden alt her er veldig på et tidlig stadium; standardversjonen av mouselook krever at du flytter pekeren over til en boks og klikker for å angi hvilken vinkel du vil stille inn huet på for å se oppover eller nedover, for eksempel.

Dere som er irriterte på tropen hvor du samler audiologger som spilles av for å fortelle historien eller gi hint kan skylde på System Shock, forresten. Her audiologges det opp over en lav sko, og et lavt budsjett.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg spilla aldri SS da det kom ut, bare testa demoen. Sansynligvis var interfacet for knotete for lille meg for jeg husker bare at jeg ikke var imponert. Senere har jeg prøvd å spille fullversjonen noen ganger, men aldri helt kommi inn i det.
Nå som alle moddene er med er det dog ganske fett. Interfacet er fortsatt no ræl, men jeg kan leve med det. Sliter og litt med bretta siden de såklart lider av tidlig FPS-design. Kartet er heldigvis ålreit så det er ikke vanskelig å holde styr på hvor man er. Også suger cyberspace, men det gjør det i de fleste spill. :p
Selve settingen er såklart rimlig lik oppfølgeren så det kan jeg digge. Digger og å luske rundt på rombasen å drapsdrepe forskjellige mutanter og roboter. Hjelper og at det følger med en skikkelig guide når man sitter fast ved dumme pussler.
Forøvrig er det merkelig å spille dette og SOMA samtidig. De er diametralt forskjellige spill og alikevel ekstremt like. :ehm:
 

Lodin

Der Waaaah
Sommersalget har starta, men såklart stinker alle dealsene. Det som derimot er fett er at man får System Shock 2 gratis om man laster ned klienten deres.
De har også no meta game på gang hvor man tjener XP på å spamme om salget på fjesboka og sånt. Får man nok og levler opp betyr det også gratis spill.
 

Terje

mostly harmless
GOG har oppdatert policyen sin, spesifikt retur og erstatningsdelen:

"Everyone at GOG believes in a 'gamers-first’ approach. It means that every part of our store is designed with gamers in mind and your purchase safety and satisfaction come first for us. The latest update to our voluntary Refund Policy adds another piece to this customer-friendly experience. And it all sums up in one sentence: starting now, you can get a full refund up to 30 days after purchasing a product, even if you downloaded, launched, and played it. That's it."

Det inviterer vel til misbruk? Var det første som slo meg. Jævlig kult at de gjør det, men... hvilket spill kan du ikke spille deg helt ferdig med på 30 dager og så be om penga tilbake?
 

Lodin

Der Waaaah
Regner med at det bare er en viss mengde spill man kan refunde?
På den annen side har vel ingen av spilla de selger DRM så de havner alltid på torrentsider rett etter launch uansett.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Regner med de opererer med no blacklisting der - at de bak kulissene holder styr på hvor mange ganger du har refundet ting slik at de kan si nei hvis du misbruker det. Ser ut til å fungere for steam
 

Lodin

Der Waaaah
Toss some Witcher on your PC oh valley of GOG, oh valley of GOG.
Av en eller annen grunn kjøpte jeg The Witcther 3 på PS4. Siden jeg linka kontoen derfra med GOG Galaxy har spillet nå også på magisk vis dukka opp der. Kanskje på tide å spille det igjen?
Dette gjelder også om du har spillet på Bone eller Steam, men ikke Switch for Nintendo er bitch.
 

Terje

mostly harmless
Så også det der. Men fulgte DLCet med? Siden jeg har det på Steam med begge DLCene så er det liten vits egentlig, men raska det selvfølgelig til meg likevel.