Gran Turismo 4 utsatt i Europa igjen.

#1
GT4 delayed until early next year

British drivers will have to wait till spring 2005 for Sony's leading PS2 racer but the US and Japan will still set off on time


You might be starting to think that it's the official name of the game: 'Gran Turismo 4 Delayed'. It's not, but just how many times have we seen those four words shunted together?

Hopefully this will be the last outing for that particular phrase because after all those on/off online problems, this time (hopefully) the delay should be a minor one.

Confirming the slip in a statement, Sony said: "The localisation of GT4 across the PAL territories is a huge undertaking because the product is localised into 13 different languages. Therefore the process takes considerably longer than it does in Japan.

"The GT brand strives for perfection, therefore we need to ensure that the localisation and testing of the product is done to the highest possible standard."

So with the official release date now set somewhere in the first three months of next year, Sony have a little more wiggle room to modify their masterpiece and then pick a firm time to finally unleash this behemoth. And you can be sure that we will name that date just as soon as we have it.

Kilde: Gamesradar
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Først dropper de online for å rekke 2004, og så klarer de ikke det en gang. Og hva er det som må oversettes? GT-serien er vel ikke akkurat kjent for enorme mengder med tekst...

På tross av enorme utsettelser ser jeg ikke de store forbedringene. Nei, for meg så virker GT4 som omtrent det samme spillet som ble utgitt for snart fire år siden...
 

SHDR

Gullmedlem
#7
Opprinnelig skrevet av Kilik@22.10.2004, 13.32
Først dropper de online for å rekke 2004, og så klarer de ikke det en gang. Og hva er det som må oversettes? GT-serien er vel ikke akkurat kjent for enorme mengder med tekst...

På tross av enorme utsettelser ser jeg ikke de store forbedringene. Nei, for meg så virker GT4 som omtrent det samme spillet som ble utgitt for snart fire år siden...
122288​
Det er 650 biler. Det er forbedringen. I OutRun 2 er det under 10 biler, og det holder leeeeeenge for min del. GT3 var ikke så forferdelig interessant for meg, og GT4, utifra det meget begrensede pressematerialet jeg har sett, er det samme. Bare større. Mer.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Shadar@22.10.2004, 15.28
Det er 650 biler. Det er forbedringen. I OutRun 2 er det under 10 biler, og det holder leeeeeenge for min del. GT3 var ikke så forferdelig interessant for meg, og GT4, utifra det meget begrensede pressematerialet jeg har sett, er det samme. Bare større. Mer.
122325​
GT 4 har fått ny fysikk motor også, så kanskje det blir noe som ligner på realisme denne gangen....
 
#11
Opprinnelig skrevet av Lodin@25.10.2004, 09.06
Når skal utviklere lære seg å oversette spillene mens de lager dem?
123600​

Kan jo være litt problematisk det, men halo 2 er vel et fint eksempel på at det går an.
:julenissen:
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Og GTA:SA er også et fint eksempel.
Og mesteparten av EA sine spill.
Og så og si alt som blir gitt ut til PC.

Er rett og slett fordi en del utviklere er dårlig organisert og late at vi må vente så mye.
 
#13
Eller at det rett og slett kun er et lite team som jobber med spillet. Det kommer an på hvor mange som jobber med det også, og derfor vil oversettelser bli flyttet til etter at det fulle spillet er ferdig, eller når det nærmer seg.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Gromle+22.10.2004, 18.49-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@22.10.2004, 15.28
Det er 650 biler. Det er forbedringen. I OutRun 2 er det under 10 biler, og det holder leeeeeenge for min del. GT3 var ikke så forferdelig interessant for meg, og GT4, utifra det meget begrensede pressematerialet jeg har sett, er det samme. Bare større. Mer.
122325​
GT 4 har fått ny fysikk motor også, så kanskje det blir noe som ligner på realisme denne gangen....
122456​
[/b]

De som påstår at fysikken i Gran Turismo ikke er realistisk har ikke kjørt bil i virkeligheten...
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Og hvorfor er det fortsatt ikke skade på bilene? At man kan kjøre inn i en fjellvegg i 300 km/t uten en ripe i lakken, er rimelig ironisk når serien har "The Real Driving Simulator" som undertittel. Både The Getaway og Project Gotham Racing-spillene har jo en rekke lisensierte biler man kan skade...
 

SHDR

Gullmedlem
#17
Troooooor ikke det stemmer helt ... det er ikke alle bilprodusenter som tillater skademodellering på deres biler, og om man ikke kan ha alle bilmerkene, har man jo ikke den største bildatabasen i verden, og om man bare har skademodellering på enkelte modeller ... øh, det funker ikke. Hvorfor tror du det er så få bilvarianter i PGR2?
 
#18
Det der skjønner jeg ikke helt. Tror bilprodusentene at det er dårlig reklame at en/flere av bilene deres KAN knuses i et spill, eller ER det faktisk sånn? Ikke vet jeg, har nemlig ikke innsikt i hva som er allmenn oppfatning. Uansett, jeg kan ikke tenke meg at det er så negativt for produsentene.
"Oi, nå totalvraket jeg nettopp Primeraen min! Om den ikke tåler såpass skal jeg faen ikke kjøpe en sånn en!"

Blir for dumt.
 
#19
Following Thursday's disappointing news that the UK version of Gran Turismo 4 was delayed - again - until early 2005, it today looks as if a firm release date has been set in place. And... drum roll please... the date for your diaries is 23 February. So just the, erm, four months left to wait then.
Kilde: Gamesradar
 

Kilik

Lokal moderator
#20
Ser ut til at det blir skade på bilene i neste spill, Gran Turismo 5:

Series producer Kazunori Yamauchi, addressing the press today, shared a few comments on what we can expect from the next main entry in the series. "So far in the Gran Turismo series," explained Yamauchi, "we haven't had cars crash or overturn. We believed expressing this properly to be more difficult than actually making [the cars] race. In addition to properly replicating the underside of the car, when a collision occurs we'd have to have proper shape changes based on proper physical calculations. In Gran Turismo 5, we'd like to definitely add this element. We believe it will be a big theme."
Også snakk om at GT5 får Eye Toy-lignende funksjoner.
IGN