Gran Turismo 4

#1
Tenkte det var greit å starte ett emne om Gran Turismo 4, hvor vi kan dele

litt info, spørsmål og nyheter om og rundt spillet.

By David Smith,

2004


Gran Turismo 4 for PlayStation 2 will arrive in North America this fall,

Sony Computer Entertainment recently announced. Until now, the game had only a 2004 release

window, after Sony delayed it out of 2003 just before last fall's Tokyo Game Show.



SCEA also lately revealed that Polyphony Digital plans to build support for the

PlayStation 2 hard drive into its latest racing simulator. Exactly how it will use the HDD

is unclear, but it would obviously be necessary for any significant content downloads

offered alongside the game's online racing mode.

The core of that competitive

mode has not changed since it was initially described at last year's E3 -- it will still

support six players for online races -- but there will be additional chat and community

features added to give players something to pass the time while organizing races.



SCEA's recent press event featured a playable version of GT4, but it was only

the "Prologue" version released in Japan last year. When we get a look at a more

advanced version, at E3 if not before, expect a comprehensive update.


Sjekk dette

forresten!

By David Smith, 2004

Continuing their series of

one-off promotional Gran Turismo simulations, Sony and developer Polyphony Digital today

debuted a special version of Gran Turismo 4 at the ongoing Geneva Motor Show. The "GT4

Toyota MTRC Version" lets show-goers try out a virtual rendition of Toyota's latest

concept vehicle.

MTRC stands for Motor Triathlon Race Car. It's a new type of car

designed for a new type of race series, envisioned by Toyota to take place in three

different environments -- racetracks, road courses, and off-road rally stages -- hence the

"Triathlon" designation. The car itself is a four-wheel-drive, open-cockpit racer

powered by hydrogen fuel cells, which leave behind only water rather than polluting exhaust

gases. It's equipped with what Toyota calls a "Mixed Reality" system, a

special helmet that displays a wide variety of telemetry data from sensors around the car,

providing a continuous update on road conditions, tire temperature, suspension behavior, and

other aspects of the car's performance.



Though Sony hasn't released any

pictures of the complete motor-show setup, the game is apparently installed in a full-size

simulator, mimicking the behavior of the Mixed Reality system and tracking the user's

head movements to display the appropriate view from one side of the vehicle or the other.



We'll be on the lookout for more news from the Motor Show, to get a clearer

picture of Sony and Toyota's production, as well as any other details on Gran Turismo 4

leading into its fall release.
 
#2
hum online spilling, me like-a-lot
 
#3
Opprinnelig skrevet av ak74u@22.04.2004, 07.42
hum online 
spilling, me like-a-lot
Ja, det blir kanskje det som sørger for at ingen andre bilspill hverken

står ved siden av eller kommer til å gjøre det norn gang. Jeg gleder meg bare så utrolig mye

til dette spillet. Håper virkelig det blir så mange biler som har blitt sagt tidligere,

altås langt over 1000 biler.
 
#7
Jeg fikk prologuen i fjor, og ble imponert bare av de banenen som var der

jeg. Ble også litt lei av banene på GT3 etter jeg hadde runna det, hehe! Hvis dere ser

det bildet til høyre i det første innlegget ... den banen er helt konge. Kanskje den beste

bilbanene ever i ett spill.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Neptun@22.04.2004, 14.44
Jeg fikk 
prologuen i fjor, og ble imponert bare av de banenen som var der jeg. Ble også litt lei av 
banene på GT3 etter jeg hadde runna det, hehe! Hvis dere ser det bildet til høyre i det 
første innlegget ... den banen er helt konge. Kanskje den beste bilbanene ever i ett spill. 
Har sett

den bana i en DVD som kom med i PSM2. Den ser ekstremt tøff ut. Det er akkurat det GT-serien

trenger. Baner som ser morsomme å kjøre, ikke bare racingbaner...
 
#11
Opprinnelig skrevet av United@23.04.2004, 08.47
Hvor kan man få tak i GT 4 Prolugue til norske maskiner? Når kommer den til Norge? Får man tak i den tidligere i USA?
Jeg har den japanske versjonen hvertfall. Vet ikke om den er å finne på NTSC (amerika), men vet hvertfall at den ikke kommer som PAL. Dessuten er den nå mange mange måneder gammel, så tviler på det er nødvendig å gi ut en ettersom spillet også kommer om ikke så lenge.
 
#12
Mener at jeg så cover artwork til PAL-versjonen en plass men jeg finner den ikke igjen. Du kan i alle fall bestille det hos Amazon.

Har selv den japanske versjonen og den er litt døll og ikke verdt mange pengene for å kjøre alene rundt på noen få baner. Men om man er helfrest GT-fan så er det vel ingen vei utenom. Grafikken er faktisk såpass detaljert at der er pop-up... forhåpentligvis blir dette fikset i det ferdige produktet.

MoFo2
 

Endre

Ødela forumet
#13
Jeg ser virkelig frem til dette spillet. GT1, GT2 og GT3 er de bilspillene jeg har hatt det mest moro med av alle bilspill. Jeg tror det kan ha noe med hvordan spillet er bygd opp på. I motsetning til andre spill som kanskje prøver en arcade-aktig satsing, så faller Gran Turismos Career-modus mer i smak for min del. Jeg blir rett og slett mer motivert til å spille når jeg vet at jeg tjener penger og til slutt kan kjøpe meg masse fete biler. Man får unlocket flere biler i de fleste bilspill, så det burde være belønning nok, sier du? Vel, jeg vet ikke helt, det er noe spesielt med Gran Turismo som motiverer meg ekstra mye, kanskje det har noe med hvor mye man faktisk kan unlocke... det er i alle fall det å unlocke biler som engasjerer meg mest i GT3, av en eller annen merkelig grunn... :p
 
#14
Opprinnelig skrevet av MoFo2@27.04.2004, 00.47
Har selv den japanske versjonen og den er litt døll og ikke verdt mange pengene for å kjøre alene rundt på noen få baner.
Du trenger ikke kjøre rundt alene på banene, det er japansken din som er for dårlig. ;)
 
#18
Rasmus Berg
Dato: 28/4-2004 Kl. 10:56


Det er flere måneder siden første gang vi begynte å skrive om muligheten for at vi europeere kan få fingrene i Gran Turismo Prologue, og nå snakker Sony endelig ut om saken.

Spillet får en ny tittel og vil i Europa bli lansert som Gran Turismo 4: Prologue Signature Edition. David Reeves, som er president hos SCEE sa følgende:

”Gran Turismo serien er en av de ekte suksesshistoriene fra SCE, og har solgt over 35 millioner eksemplarer på verdensplan siden lanseringen i 1997. Vi er glade for å kunne tilby den europeiske fansen sjansen til å spille denne forbedrede Collector’s Editionen av Prologue, mens de venter på releasen av GT4 senere i år”.

PAL-utgaven kommer også til å inneholde en ”Making of GT4”-film som ikke var inkludert i den japanske versjonen og i tillegg kan harbarka fans få en forsprang på GT4, ved å gjennomføre Prologue-utgaven og save det hele på et minnekort, som igjen kan brukes i den endelige versjonen av spillet.


For de som ikke allerede har Gran Turismo Prologuen og er ute etter en PAL-versjon, er jo dette kjempebra nyheter. Kommer til å kjøpe den selv jeg, selv om jeg har den japanske. Er nok litt mer på denne versjonen ja, hehe.
 
#19
Skal GT4 bli en av verdens beste bilspill, så må det nesten ha Online. For ellers blir det sikkert for kortvarig (Selv om de har de jævla 2 timers løpene og 100 runders løp da).

Men hvis det ikke er gjennomført bra, med Voice Chat og Friends List og ingen Lag, så kan det bare ødelegge spillet.

GT3 er jo suverent, men det er ikke det spillet jeg har spilt mest. Men hvis dette tar helt av, så kan det godt hende det blir noen hundre timer på det.
 
#20
For det første er det online på spillet.. det har det alltid skulle vært.

Og hadde det ikke vært det, hadde det aldri øddelagt noe som helst, GT3 brukte Netun nesten 100 timer på før lille bror sletta saven hans. Det var masse playtime på det. GT4 er nok allerede selvskrevent til og knuse alle tidligere bilspill..