Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?

• Totalt antall stemmer
    95
Er vel strengt tatt ikke så rart at det ikke er fly med i bilde når det foregår i en by basert på NY, ville nok blitt ramaskrik hvis man kunne kjøre flyet inn i Empire state building:p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg bare håper at vi får se de pattene fra den scannen der in-game. :sikle:

Kilik

Lokal moderator
Liberty City er denne gang modellert mer direkte etter New York. Fire av fem bydeler i New York (Brooklyn, Manhattan, Queens, Bronx) samt New Jersey er med. Alt med fiksjonelle navn selvsagt. Det er mindre rent arealmessig enn San Andreas, men langt mer kompakt og ingen store øde områder denne gangen. Byen skal føles langt mer levende med tanke på mennesker og miljø.

Scans

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kanskje de endelig skjønner at kvalitet er bedre enn kvantitet. Det nytter ikke med gigasvært kemboübermegaområde der spilleren "kan løpe overalt" når mesteparten består av ødemark (jeg ser på deg, o ellers elskverdige Morrowind). Jeg har følelsen av at Rockstar hinter til at spilleren får mer frihet i hvordan man kan tjene penger (og kanskje respekt, gud vet) i spillet, annet enn kun å utføre oppdrag. Kanskje man kan dra i gang jobber selv, noe à la rane bank/postkontor, stjele/hele shizznizz, smugling, finne og stjele fancy schmancy biler for å gi den en paintjob og selge videre for en heftig sum. Det hadde jo vært spenstig å banke en fyr for tilgang til et sted med blueprints til en bank, for å ta med seg tre stk i en bil, la de beine inn og rane den og så fungere som getaway-driver til din egen paintjob-bule du tok over ved å ta knekken på en liten japsebande.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Buggz @ 11.04.07, 00.47) 60370
Jeg har følelsen av at Rockstar hinter til at spilleren får mer frihet i hvordan man kan tjene penger (og kanskje respekt, gud vet)[/b]
Det er da bare å ta en tur innom denne lille vakre oasen med respekt vi finner her midt i Europa: Balkan-området.

Kilik

Lokal moderator
"The game will load once and then never again, and not even during interior transitions".

Et stort pluss og noe alle spill bør satse på etter min mening. En av de få tingene jeg mislikte med ellers så fantastiske Half-Life 2 var loadingen.

Gamefaqs-forumet slår til igjen:
SITAT
I felt almost like crying after hearing that there's no planes in this, and had been depressed since then, I don't even know what to do to get over the fact that there's no plane in this. I don't even want to eat or anything, this is such a big step backward, why rockstar WHY?? I love planes and would like to fly every hours of it in this next gen game, but it's taken out? it's like i missed something i loved so much like a pet now gone. it's been a long time since I feel so depressed, god damn it, seriously anyone else feel the same?[/b]

K999

Keystone State Of Mind
Jeg hater oppdrag som "Her, drive my girlfriend to a party over there" så hvis de klarer å få litt mer lange -intressante oppdrag, som inneholder kanskje mange parts så vil jeg bli fornøyd. Til helvete med fly, har aldri likt fly.

Fly var vel den tingen som var småkult å ha når man var ferdig, rett og slett bare fordi man KUNNE fly, men det var tungvint og ikke nødvendigvis no spesielt artig etter en stund, så ikke noe å grine over akkurat.

Håper de får til en grei fartsfølelse i 4'rn, er alright med litt avansert kjørefysikk.

K999

Keystone State Of Mind
Ja, enig. Og kanskje gjøre denne hele "pimp my ride" tingen som er i SA til noe mer, litt mer attraktivt. Jeg tror jeg pimpet bilen min 1-2 ganger, og det var vel i oppdrag.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(kilik @ 12.04.07, 01.11) 60521
"The game will load once and then never again [...]".[/b]
Så etter den første gangen man spiller, nekter det å starte opp igjen? :blunk:

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm de har fjernet fly.. greit nok. Men jeg håper ikke de har tatt bort helikopterene også, syntes faktisk de var kulere og fly en selve flyene i spillet. Ellers gleder jeg meg til spillet kommer selv om jeg neppe kommer til og skaffe det med det første, og jeg venter muligens til det dukker opp på pc.

Kommer ikke til å savne fly eller helikopter i GTA. Kanskje morsomt men totalt unødvendig for spillet.

:eng101:
SITAT
Planes aren't allowed to fly over New York City. Never have been even before 9/11 (I'm a resident). All they can do is fly up the Hudson river. So if you're trying to get some level of similarity between the cities then there you go, you can't do it in New York, you can't do it in Liberty City. Also there are three airports, Newark, JFK and Laguardia. All three (well maybe not Newark) wont even be near the places that they have in the game. So where are you supposed to take off and land, Broadway? You're gonna crash. There really aren't any good ways to implement a plane in GTA. Even though I did enjoy parachuting in San Andreas. Anyway, I really do hope there are helicopters in the game though, because you definitely could use them in the game and I've always enjoyed them the most out of any vehicle.[/b]

D

Deleted member 91

Gjest
Det er heller ikke lov å skyte folk og stjele biler i New York, så siden dette er et videospill kan dere regne med at det heller ikke blir mulig. Logikk!

SITAT(Nicholas @ 18.04.07, 12.09) 61696
Det er heller ikke lov å skyte folk og stjele biler i New York, så siden dette er et videospill kan dere regne med at det heller ikke blir mulig. Logikk!
[/b]
Poenget er vel heller at når GTA IV går for en mer "realistisk" retning, da blir tidligere måten å spille GTA missions litt avsporende. Dessuten, få tak i våpen på gata i New York er neppe like vanskelig som å plukke opp et fly som tilfeldigvis ligger og slenger i New York sine gater.

Lodin

Der Waaaah
New York er en av de tryggeste byene i verden. Og en av de byene med mest politivold og man blir grisa for den minste overtredelse. Hvis de vil ha realisme må man fek.s arresteres for å kaste søppel på gata eller gå på rød mann. :v:

D

Doctor Downs

Gjest
Sant. Polisen har vært litt sløv sånn sett tidligere i serien. Kjøre på rødt går greit, 200 km/t i 40-sona går greit, myrde et menneske går greit hvis man kjører en kilometer bort i gata uten å tiltrekke seg noe oppmerksomhet... noe som atpåtil er mulig i 200 km/t. Ikke at spillet hadde vært like kult hvis alt dette ble slått ned på uansett...