Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95
Vet ikke hvor mye plass teksturene tar i SA, men nå har de ihvertfall som nevnt over 4 GB mer å legge det på.

Lyder/musikk trenger ikke nødvendigvis ta mer plass enn før, selv en mangedobling av programkoden vil ikke ha noe ekstrem innvikling på plassen det trenger, og heller ikke 3dmodeller som bare er koordinater. Siden mellomsekvensene er ingame vil heller ikke dette kreve noe nevneverdig plass.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var akkurat den jeg tenkte på, faktisk. Takker.
 
SITAT(Yetipants @ 28.01.08, 00.56) 100221
Var akkurat den jeg tenkte på, faktisk. Takker.
[/b]
Så det er ikke snakk om ti ganger så mye da? Ikke dobbelt så mye en gang. :p

/spikker fliser
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fortsatt en mildere overdrivelse enn "næmmen det er jo ikke plass til noe på en DVD-9", så jeg får nok sove til natta jeg også. ^_^
 

Novastrum

Feminist-elitist
Synes det er drøyt å påstå at Rockstar og/eller andre spillselskaper aldri kommer til å trenge mer enn 8,5 GB å leke seg med i løpet av denne generasjonen. Det kan godt hende at de føler seg cramped med plassen allerede nå, men det lønner seg ikke å uttale seg til pressen in favour en typisk platform, diplomatisk sett. Særlig ikke mot den med størst markedsandel.

Greit at DVD9 holder til de fleste spill, men å si at lagringskapasiteten til blu-ray er bortkasta høres litt ut som misunnelse.

Det er ingen hemmelighet at Microsoft valgte DVD og lavkvalitets harddiskløs* bråkeversjon for å komme raskt på matta og holde prisen nede. At dette er positivt for forbrukeren har jeg problemer med å se.

*Alle spill skal programmeres slik at de fungerer uten HD-caching. Noe jeg vet spillutviklere hater dem for.

Edit: for å ikke være helt anti360: jeg spilte Mass Effect hele helga, og det er kozefedt. Problemer som at den bråker, og at maskinen henger seg når du minst venter det og ikke har sava på en stund blir levelige når spillet er såpass bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat GTA IV bruker vel harddisken, hvis jeg ikke husker helt gæærnt. Siden de ikke kunne få til spillet ellers eller noe. Sånn ellers ville jeg aldri finne på å påstå at 50TB med plass ikke kan brukes til noe (FMVs er jo kos det også HEHEHEHE), jeg bare reagerer litt på at folk påstår at en DVD-9 er så beskjedent at det såvidt går an å få plass til feriebildene til mormor på en. Faen da. <_<

Og du glemte å nevne RROD og at Xbox Live koster penger i innlegget ditt, forresten.
 
Et av spillene jeg gleder meg aller mest til kommer faktisk på fire stykk DVD på X360. Får litt assosiasjoner til PS1 der.

Uansett, så tror jeg ikke GTA er den serien som krever mest plass, i og med at det er store mengder med repeterende lavkvalitets teksturer osv. Akkurat som med Oblivion. Hadde de derimot begynt å bruke FMV istedenfor in-game på cut-scenes ville nok kanskje DVD9 vært i minste laget.
 
SITAT(Buggz @ 28.01.08, 19.16) 100319
Men alle vet jo at FMV-er slutta å være kule i 1998.
[/b]
Synes FMV er tøft jeg da. Det finnes selvsagt en grense, men når det blir brukt som i for eksempel Final Fantasy VIII, hvor det er sømløst integrert i spillet - da er det kos.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Lenger nede på den sammenligningen ser vi jo at Saint's Row brukte 6,85 Gb på disken, og såvidt jeg forstår er størrelsen på den byen nærmere Vice City. Så det kan hende at det blir litt mer trangt hvis man skal presse inn et HD GTA av SA-størrelse, men når det er sagt tviler jeg på at spillet blir gimped bare fordi det skal inn på en DVD. Da blir den heller bare delt opp over flere spill, eventuelt til moneymakin' DLC.
 

Lodin

Der Waaaah
Problemet med fmver nå er jo at de må være i høy oppløsning og da begynner de å ta litt plass. Husker jeg rett er fek.s introen til The Witcher på over en gig. Men det har de sikkert god plass til på en Blue Ray disk. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(StarEye @ 28.01.08, 19.29) 100320
Synes FMV er tøft jeg da. Det finnes selvsagt en grense, men når det blir brukt som i for eksempel Final Fantasy VIII, hvor det er sømløst integrert i spillet - da er det kos.[/b]
Kan nok være enig med deg her, men jeg har enda til gode å se sømløs integrasjon av FMV i spill i nyere tid. Jeg blir alltid sittende og lete etter artifacts når jeg spotter noe jeg mistenker å være FMV. Sikkert bare jeg som er rar sånn, men slik er det nå. :(
 
SITAT(Yetipants @ 28.01.08, 22.40) 100353
Kan nok være enig med deg her, men jeg har enda til gode å se sømløs integrasjon av FMV i spill i nyere tid. Jeg blir alltid sittende og lete etter artifacts når jeg spotter noe jeg mistenker å være FMV. Sikkert bare jeg som er rar sånn, men slik er det nå. :(
[/b]
Vet hva du snakker om. Jeg personlig irriterer meg ihjel over tearing. Og lav fps generelt.

Liker trenden at det blir mindre av FMV sekvenser og mer ingame grafikk.
Jeg synes det passer det nok bedre med FMV sekvenser i Final Fantasy serien enn feks Metal Gear Solid.

Litt synd vi blir eldre. Hadde vært fett å få oppleve gaming slik den kommer til å bli om 60-70 år ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
Disse har begynt å poppe opp i New York. Det er vel liten tvil om at dette kommer til å skape masse drama og dill?

 

CyberK

Finner ikke på noe.
Rockstars markedsføringsbudsjett: noen tusen kroner. Publisiteten: verdt mye, mye mer. Gutta kan å provosere.

Hvem vedder på at de plakatene kommer til å bli revet ned og solgt på eBay av ivrige entreprenører?
 

oma

Village Drunk
Er vel ikke så gale er det det? Tror ikke det er så altfor mange som kommer til å bli provosert egentlig. Er på tide at amerikanerene begynner med reklame på samme måte som vi gjør i norge