[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40
Siden jeg ikke skrudde på PS4en min etter at Heists kom, så får jeg endelig en sjanse til på datapese.
Blir å eie.
Men først rulle igjennom single player på nytt med alt på max.
 
Er på utkikk etter ny grafikkkort, siden min 670 begynner å bli litt old. Noen anbefalinger, tenker max 5k. Skal kjøre GTA på max settings.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
4GB GTX 970 gir deg vel mest for penga samtidig som den er et råskinn. Den lar seg også overklokke om det er interesse for det (det er bare null behov for det for tida). Vil du være enda mer i forkant av tida kan du går for 980, men de ligger på fem og et halvt tusen, så mengden smell for hjorten går jo drastisk ned.
 
Det ser ut som GTA V ikke takler brukernavn i windows bokstaver utenom A-Z og tall utenom 0-9, lol. Også i 2015 da.

Etter tiden der jeg knota MYE med Battlefield 2 i 2005 bare for å oppdage at det var fordi brukernavnet mitt hadde Ø i seg har jeg alltid sørget for å holde brukernavnene mine så internasjonale som mulig. (frem til jeg reinstallerte pcen i fjor og opplevde de samme problemene med faens FIFA 15 og nå er i faresonen igjen, jævla diskriminerings)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det er helt håpløst. Det kom opp egen melding på Steam da jeg avslutta spillet som informerte om at du i ytterste instans kan kreve å få spenna tilbake hvis det ikke funker.

En ting jeg merka da jeg skulle ta en kjapp test i natt før køyings (looooooool) var at benkemerkefunksjonen ikke er helt i vater. Først sto det "Loading benchmarks" i en evighet, så vistes starten på prologen, så loada en bit av landsbygda rundt Los Santos inn uten teksturer, så kom det en bit fra lenger uti prologen, og slik fortsatte det inntil jeg brått fikk "Mission failed - you left your crew behind" midt i et benchmark. Ga faen og starta på prologen isteden og joda det ser helt absurd bra ut til å være to år gammalt. Fikk testa FPS-modusen for første gang også, og den var uforskammet mye bedre enn den har noen rett til å være.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Siden jeg ikke skrudde på PS4en min etter at Heists kom, så får jeg endelig en sjanse til på datapese.
Blir å eie.
Men først rulle igjennom single player på nytt med alt på max.
:( *sletter deg fra PSN-vennelista igjen*

Sånn ellers anbefaler jeg at folk setter seg litt inn i multien også. Det er tidvis jævlig knotete og kinkig, men når det funker er det jævlig gøy. Se her, litt random footage av CockMcBalls og meg som fucker rundt på PS4-versjonen:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Skal bare ta en kjapp runde før jeg forbereder stæsj til i morra" loooool. Men verdt det. FP-modusen er så hella smooth at jeg godtar de brå klippene mellom gejmplej og køttsiin. Pleier bare å rusle rundt overalt og kikke på ting. For det er så jævla pent. Virkelig, det er to år gammalt og øh det de har endra til current-gen/PC er vel at de har brukt originalassets istedenfor ps3-nedskalert shizz. Det, pluss ekstra effekter og dat 60fps da så klart. Har også testa Rockstar Editor og kan avsløre at det snart kommer ymse lugubre kunstverk derfra. Inntil da kan dere ta dette blinkskuddet jeg har valgt å kalle "afroamerikanere med holdninger".

 

Novastrum

Feminist-elitist
Tok nøyaktig en halv dag før jeg valgte å punge ut for dette (og klarte å overse at det hadde kommet enda en 20% kupong på gmg, så ble full pris, uten virtuelle dollar$ de har kastet etter deg i tre måneder nå)

Men ja, dette ser helt usannsynlig bra ut. Hakket en haug i starten på 1440p, men fant ut at det gav seg helt ved å bytte oppløsning til en annen og tilbake så går det silkeglatt, selv med veldig mye på very high/max. Mulig en nVidia-driveroppdatering fikser biffen.

Helt klart den definitive versjonen. Bedre lastetid, sikting som funker, custom soundtrack og rockstar editor (som jeg ikke har fått testet enda).
Bilkjøring med tastatur er ikke optimalt, men har en 360/DS4-kontroller koblet til som jeg tenker å bruke til ræsing. Bytte mellom kontrollskjemaer er heldigvis helt sømløst.

 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En tragedie at jeg aldri gikk inn for å bli filmskaper (auteur, såklart) og dermed frarøvet verden mitt gnistrende talent.


Mer som: Slang sammen greier for å teste alt jeg klarte å finne ut av i Rockstar Editor, og gadd ikke gå tilbake og endre ting etterhvert som jeg fant ut hvordan det skulle gjøres (f.eks. beat-matching). Men men, det er noen ting der som jeg synes er litt stilig, og sjølveste redigeringsprogrammet er rimelig chill å bruke. Test det ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan vel vanskelig bli noe annet. Må bare ræve meg til å teste onlinedelen først.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Men GTAV er da ikke på NeoGeo AES, så hvordan skal man da lage et SG mesterrase crew?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:v
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Beklager for å bringe denne halvannet år gamle tråden til live, men jeg fullførte aldri på PS3 så spiller nå på PC men har litt vanskeligheter med modding så skulle gjerne hatt litt hjelp fra en dreven haxxer, er på irc!